Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ملی‌پوش اسبق بسکتبال گفت: واقعأ سال ۹۸ سال چندان شیرینی برای من نبود، چون هم خواهرزاده‌ و هم پدرم را از دست دادم. تاریخ انتشار: 06:35 - 05 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۴۸۲۶

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، مهدی کامرانی عضو اسبق تیم ملی بسکتبال در حال حاضر در تیم باشگاه شیمیدر قُم بازی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از او به عنوان یکی از نفرات نسل طلایی بسکتبال یاد می‌شود؛ رهاورد حضور ۱۰ ساله این بازیکن در تیم ملی ۳ قهرمانی آسیا، یک مقام دومی و دو مدال برنز بازی‌های آسیایی، حضور در المپیک پکن و دو جام جهانی بوده است. کامرانی در عرصه باشگاهی نیز توانست همراه با صباباتری و مهرام افتخارات فراوانی را در لیگ‌های داخلی و آسیایی کسب کند، هر چند که برخی اختلافات باعث شد تا به یک باره از ترکیب تیم ملی کنار گذاشته شود.

مهدی کامرانی در گفت‌وگو با خبرنگار میزان، سال ۹۸ را سالی تلخ برشمرد و از برنامه‌های خود در سال ۹۹ گفت. در ادامه مصاحبه عیدانه خبرگزاری میزان را با مهدی کامرانی می‌خوانید.

*سال ۹۸ برای شما چطور گذشت؟   واقعأ سال چندان شیرینی برای من نبود، چون هم خواهرزاده‌ام و هم پدرم را از دست دادم. سال ۹۸ خاطره خوبی برای من نداشت؛ از همه بدتر اینکه بیماری کرونا هم به سراغمان آمد.   بهترین خاطره ورزشی‌ شما از سال ۹۸ مربوط به چه موضوعی می‌شود؟

اتفاق ورزشی چندانی برای من نیفتاد که بخواهم به آن فکر کنم.   آرزوی شما در هنگام لحظه سال تحویل سال چه بود؟   امسال دوست داشتم مانند هر سال پیش خانواده‌ام باشم، هر چند که متاسفانه در این عید دیگر پدرم در جمع ما نبود و جای خالی او در جمع خانواده در سُفره هفت سین بسیار احساس می‌شد. آرزو می‌کنم نسبت به سالیان گذشته سلامتی و روزهای نورانی در انتظار مردم باشد.   *بهترین جایی که دوست داشتید در تعطیلات نوروز بروید کجا بود؟

یک ماهی می‌شود پس از شیوع این بیماری در منزل هستم و حداقل کاری که می‌توانم انجام دهم این است که در خانه بمانم تا از این طریق بار مشکلات را از روی دوش پرستاران که در خط مقدم کمک حال مردم هستند بردارم.     *بهترین خرید شما در شب عید چه بود؟   در سالیان گذشته عشق و علاقه من این بود به همراه خانواده‌ام برای خرید لباس بیرون برویم اما اکنون که ویروس کرونا به میان مردم آمده تنها دوست دارم در منزل بمانم. وقتی مشاهده می‌کنم خیلی از مردم کشورم خیلی راحت جان خود را از دست می‌دهند خرید لباس عید برای من معنای خاصی ندارد. از طرف دیگر خیلی از هموطنانم حتی پول خرید یک دست لباس نو را برای کودکان خود ندارند و این موضوع بدجور من را آزار می‌دهد. امیدوارم روزی برسد که تمام مردم ایران در یک سطح زندگی کنند. 

*بهترین سین هفت سین، قشنگ‌ترین رسم نوروز، خوشمزه‌ترین تنقلات نوروز از نظر شما چیست؟   تمام محتویات داخل سفره هفت سین جذاب است و هر کدام از آنها دارای معنا، مفهوم و فلسفه خاصی هستند. خوشمزه‌ترین تنقلات نوروز هم پسته، بادام و فندق هستند، البته برای امسال خرید آجیل را تعطیل کردیم.   *چه حسی نسبت به سال موش دارید؟
از آنجایی که موش همیشه در آزمایشگاه بوده و از این حیوان به عنوان موش آزمایشگاهی نام می‌برند، حداقل کمک کند تا این ویروس کشنده از ایران و سایر اقصی نقاط جهان رخت بر ببندد و برود.   *به خودتان در سال ۹۸ چه نمره‌ای می‌دهید؟
نمره‌ای دوست ندارم به خودم بدهم، زیرا کار چندان مهمی نکردم که بابت آن بخواهم به خودم نمره بدهم.   *بزرگ‌ترین هدفی که در سال ۹۹ دنبال می‌کنید چه چیزی است؟   هدفم تنها و تنها سلامتی است و گرنه هدف ورزشی خاصی ندارم. ان‌شاءالله مسئولان فدراسیون بسکتبال تدابیری را در نظر بگیرند و به این بیاندیشند که حفظ سلامتی بازیکنان از هر موضوع دیگری مهمتر است و در زمان دیگری لیگ را برگزار کنند. شاید در عمل قهرمانی برای یک باشگاه ورزشی مهم باشد، اما خیلی زود از یاد مردم و حتی خود بازیکنان خواهد رفت. اکنون به نظرم قهرمانان واقعی ما نیستیم بلکه این پرستاران هستند که در خط مقدم جان خود را برای زنده نگه داشتن هموطنان عزیزم به خطر می‌اندازند.     *تصمیم دارید سیزده به در را چگونه سپری کنید؟

سیزده بدر در منزل هستم مگر اینکه باشگاه تصمیم بگیرد و از ما بخواهد در تمرینات شرکت کنیم.   *در تعطیلات نوروز اگر فرصت مطالعه داشته باشید چه کتابی می‌خوانید؟

اگر چه در دوران کودکی از درس فراری بودم، اما اگر فرصت مطالعه داشته باشم و فرزندم بگذارد، هم مطالعه می‌کنم و هم فیلم بسکتبال می‌بینم. انسان هرقدر مطالعه داشته باشد، خیلی خوب است و می‌تواند آنها را در اختیار دیگران هم قرار دهد.   *یک دروغ سیزده برایمان بگوئید؟

کرونا از ایران رفت.   *بهترین سریالی که تاکنون در ایام نوروز دیده‌اید چیست؟   سریال پایتخت بهترین سریالی بوده که در نوروز دیده‌ام و از دست اندرکاران این مجموعه تشکر می‌کنم که سعی می‌کنند لبخند را به خانه‌های ما بیاورند.      *پیام نوروزی‌ شما برای مردم ایران چیست؟   دعا می‌کنم مردم کشورم سالم و کنار خانواده شاد باشند.   *اگر به شما بگویند سال ۹۹ آخرین سال عمر شماست از چه کسی حلالیت می‌گیرید؟   از مادرم حلالیت می‌طلبم. اگر هم پدرم صدای من را می‌شنود امیدوارم من را ببخشد زیرا در دوران کودکی خیلی او را اذیت کردم.   *یک تعریف از فصل بهار؟

بهار زیبا است و تا می‌توانیم باید از زیبایی‌های آن لذت ببریم.       *رابطه‌ شما با موسیقی چطور است؟   خیلی خوب است.   *الگوی ورزشی و ورزشکار مورد علاقه‌شما در بسکتبال کیست؟   علاوه بر آقا تختی که از هر لحاظ می‌تواند الگوی مناسبی برای همه باشد، الگوی ورزشی من در بسکتبال مثل سایر بازیکنان مایکل جردن است.   نظرت در مورد رشته‌ و نفرات زیر:   بسکتبال: عشق همیشگی و جدانشدنی

مهدی کامرانی: دوستدارم دیگران نظر بدهند اما از نظر خودم فرد سخت کوشی هستم.

حامد حدادی و صمد نیکخواه‌بهرامی: رُفقای خیلی خوبی برای من بودند. در تمام این سال‌ها افتخارات فراوانی را کسب کردیم، همیشه این نفرات برای من با ارزش هستند و در زندگی خودم از آنها به نیکی یاد می‌کنم.

آیدین نیکخواه‌بهرامی: رفیق دوست داشتنی؛ اگر چه خیلی زود از پیش ما رفت. چه بسا اگر او زنده بود در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کرد.

کوبی برایانت: اسطوره دوم بسکتبال پس از مایکل جردن بود؛ علاقه‌مندان به بسکتبال از زمان او بیشتر شدند. بیشتر بخوانید: کامرانی: تماشاگران باعث پیروزی ما مقابل مهرام شدند انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مهدی کامرانی تیم ملی بسکتبال المپیک پکن برای من سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۱۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه سلامت هم‌دوش دیگر خواهران و برادران خود، سعی کرده است که گره‌گشای کار مردم باشد، گفت: مصداقی‌ترین موضوعی که جلوه‌گر افتخارات سپاه پاسداران است، دوران همه‌گیری بیماری کرونا است.

مهرداد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دوم اردیبهشت‌ماه، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و اگر امام راحل (ره) مبدا بسیاری از حرکت‌ها و جریان‌های مؤثر در یک تا دو قرن اخیر باشند، یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین ابداعات ایشان، تشکیل سپاه پاسداران است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنا است که آشکار انقلاب اسلامی باشد، افزود: انقلاب اسلامی متعلق به مردم است و به گفته امام (ره)، مردم ولی‌نعمتان ما هستند و می‌توان نتیجه گرفت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جان فدا و پاسدار یکایک آحاد مردم در سطح کشور باشد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه مأموریت‌های سپاه پاسداران معطوف به انقلاب اسلامی و مربوط به چهارچوب جغرافیایی جمهوری اسلامی نیست، تصریح کرد: به واسطه مدد حضرت حق و همت و تلاش فعالان عرصه سازمان بسیج جامعه پزشکی و یگان‌های سلامت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سراسر کشور و خارج از آن، به مشابه وضعیت بی‌مانند سلامت در کشور که یکی از نمادهای تبلوریافته «ما می‌توانیم» انقلابی است، در فضای دفاع زیستی، بهداری و سلامت سپاه نیز شاهد نقاط سرآمد و درخشان بسیاری هستیم.

اسدی با اشاره به حضور و مشارکت بسیجیان و پاسداران در حرکت‌هایی ویژه در مقاطعی از طول عمر انقلاب اسلامی ایران برای حمایت از مردم و آسایش و آرامش آنها ادامه داد: رقم قابل توجهی از شهدای هشت سال دفاع مقدس از شهدای داروساز، جهادگر، امدادگر، پزشک بودند که این موضوع خود نشان افتخاری بر سینه جامعه سلامت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه ریشه‌کنی فلج اطفال و واکسیناسیون‌های سراسری که به صورت بسیج انجام شد، از دیگر مواردی است که به عنوان نقاط پرافتخاری محسوب می‌شود که کشور را به یکی از کشورهای سرآمد سراسر جهان تبدیل کرده است، گفت: در رخدادهای تلخی مانند زلزله و سیل که ممکن است برای هر ملتی در هر پهنه جغرافیایی حادث شود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه سلامت هم‌دوش دیگر خواهران و برادران خود، سعی کرده است که گره‌گشای کار مردم باشد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه مردم‌یاری‌ها در فضای حوادث، رخدادهای خاص و بلایا به صورت گروه‌های جهادی و سازماندهی آنها، تأمین نیازهای تخصصی مورد نیاز، خود را نشان می‌دهد، اضافه کرد: از دیگر محورهایی که سپاه پاسداران با حمایت مردم در آن پیشتاز بوده است، بیمارستان‌های صحرایی است که در سازه‌های مختلفی در مواقع بحرانی، حوادث و بلایا در محیط‌های نیازمند برپا و نیروهای سپاه پاسداران دوشادوش گروه‌های جهادی به صورت داوطلبانه مستقر می‌شوند.

دوران همه‌گیری بیماری کرونا، جلوه‌گر افتخارات سپاه پاسداران

اسدی افزود: مصداقی‌ترین موضوعی که جلوه‌گر افتخارات سپاه پاسداران است، دوران همه‌گیری بیماری کرونا است؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فضل الهی و برکت خون شهدا، در طول همه‌گیری بیماری کرونا با سرخط کردن مراکز تخصصی مستقر خود از جمله بیمارستان صدوقی در استان اصفهان به عنوان یکی از زیرشاخه‌های توانمند، توانست یاری‌گر مردم کشور باشد.

وی با بیان اینکه نقاهتگاه‌ها و مجموعه‌های بهداشتی سرپایی بسیاری توسط سپاه پاسداران طی دوران همه‌گیری ویروس کرونا برپا و تبدیل به برگ زرین دیگری بر لوح خدمت‌رسان بودن سپاه شد، تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد رخداد مشکل جدی و فراگیری مانند دوران کووید ۱۹ نبودیم، اما هوشیاری در فضای نیروهای مسلح و سپاه پاسداران، تمام افراد را بر این روال استوار کرده است که شبانه روز گوش به زنگ و آماده خدمت‌رسان برای رفع نیازهای مردم کشور باشند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان ادامه داد: از شاخص‌ترین موارد حضور نیروهای سلامت محور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شرایط برون مرزی نیز می‌تواند به راهپیمایی عظیم و مردمی اربعین اشاره کرد، در سال ۱۴۰۲ بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان نیز برای ادای دین حداقلی خود با سازماندهی قرارگاه اربعین حسینی، نسبت به اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی‌های تخصصی در سطح استان و اعزام تیم تخصصی متشکل از بیش از ۲۰ پزشک در سطح شهر کربلا اقدام کرد و ده‌ها هزار ویزیت تخصصی و عمومی را در ایام اربعین حسینی انجام داد.

اسدی گفت: سیاست کلی حاکم بر معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مبنی بر مقدم بودن بهداشت و پیشگیری بر درمان است و جهت‌گیری‌های کلی در سیاست‌گذاری‌ها در این خصوص است، ساختاری تحت عنوان قرارگاه جهادی سلامت استان تشکیل شده و بنا بر این است که با آگاهی‌بخشی و مقدم دانستن عملی بهداشت، اقدامی انجام شود تا سطح سلامت به معنای واقعیت کلمه افزایش یابد و بتوانیم بر معیار ایران قوی استوار باشیم.

وی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های بر حق نظام اسلامی و حضرت امام خامنه‌ای، جوانی جمعیت است؛ جوانی جمعیت و رشد جمعیت قدرت آفرین و ارزش‌ساز است و ابعاد مختلف و متعددی دارد که جامعه پزشکی بر حسب سیاست‌های بالادستی مأمور به این است که با سازماندهی و حمایت جدی در قالب مرکز مردمی نفس به بخشی از مواردی که می‌تواند منجر به فرزندآوری بهتر و بیشتر شود، کمک کند و در ساختار استان اصفهان نیز با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی، کمک‌کار و همراه مرکز نفس هستیم.

کد خبر 746573

دیگر خبرها

  • پلیس به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست/ طرح نور هوشمند می‌شود
  • پلیس: «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود/ در هیچ حالتی به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعاتِ هنجاری و ارزشی نیستیم
  • پلیس به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات ارزشی نیست
  • اقتدار امروز کشورمان مرهون رشادت شهیدان است
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • مسابقات ورزشی قهرمانی مراکزتوانبخشی اوتیسم استان کرمان برگزار شد
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • استان قم ظرفیت خوبی در حوزه ورزش دارد
  • نظارت بر روند تولید آثار هنری با محتوای سالم و ارزشی ضروری است