Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه‌ای تهران میانگین بارش‌های اخیر را ۱۷.۵ میلیمتر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۵ سد تأمین کننده آب شرب تهران دارای ۶۶۰ میلیون مترمکعب حجم آب بوده که نسبت به حجم ۵۷۷ میلیون مترمکعبی سال گذشته ۱۲.۵ درصد افزایش حجم آب را داشته است.

محمدرضا خانیکی مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره وضعیت بارندگی‌ها اظهار کرد: از ابتدای سال آبی تا امروز نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش بارندگی‌ها را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: در بارندگی اخیر به طور میانگین ۱۷.۵ میلیمتر میزان بارندگی استان بوده که بارش‌ها در ایستگاه‌های شمالی و حوزه آب‌ریز سدها عمدتاً به‌صورت بارش برف بوده و در مناطق مرکزی و جنوبی و استان میزان بارندگی افزایش نشان داده است.

مدیر دفتر مطالعات آب منطقه‌ای استان تهران از ثبت ۳۵ میلیمتر بارندگی در منطقه ورامین خبرداد و گفت: این میزان بارش در متوسط درازمدت مناطق جنوبی استان عدد قابل توجهی است.

خانیکی درباره وضعیت رودخانه‌ها تشریح کرد: در مناطق شمالی استان و رودخانه‌هایی که در حوزه آبریز سدها قرار داشته با توجه به نحوه بارش‌ها تغییر دبی آن‌چنانی از خود نشان نداده اما رودخانه‌های خروجی و جنوبی استان افزایش دبی داشته است.

وی به دبی ۸۰ تا ۹۰ مترمکعبی رودخانه‌ای در شریف آباد پاکدشت اشاره‌کرد و اضافه کرد: همکاران ما لحظه به لحظه در حال رصد  و پایش بوده که مشکلی در حوزه آب گذری رودخانه‌ها و شرایط سیلابی به وجود نیامده است.

مدیر دفتر مطالعات آب منطقه‌ای تهران درباره میزان بارندگی‌ها بیان‌داشت: از ابتدای سال آبی تا این لحظه ۲۷۷ میلی‌متر میزان بارندگی بوده که در مقایسه با بارندگی ۲۴۶ میلیمتری سال گذشته حدود ۱۳ درصد افزایش و در مقایسه با بارندگی ۱۹۳ میلیمتری متوسط بلند مدت حدود ۴۶ درصد افزایش مقادیر را شاهد هستیم.

خانیکی درباره میزان ذخایر سدهای پنجگانه استان تهران عنوان کرد: در حال حاضر ۵ سد تأمین کننده آب شرب تهران دارای ۶۶۰ میلیون مترمکعب حجم آب بوده که نسبت به حجم ۵۷۷ میلیون مترمکعبی سال گذشته ۱۲.۵ درصد افزایش حجم آب را داشته است.

وی با اشاره وضعیت آب و هوایی تشریح کرد: براساس پیش‌بینی و بررسی‌های سازمان هواشناسی در نیمه اول فروردین‌ماه برای استان تهران بارش‌های بالاتر از نرمال را خواهیم داشت که در این رابطه باید آمادگی لازم را داشته باشیم تا خسارت و نگرانی را به وجود نیاورد.

انتهای پیام/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: بارندگی آب تهران بارش مدیر دفتر مطالعات میزان بارندگی درصد افزایش استان تهران آب منطقه ای رودخانه ها سال گذشته بارش ها حجم آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۱۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیروزآباد رکورد دار بارندگی در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ، هواشناسی فارس میزان بارش باران در مناطق مختلف استان را تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز اعلام کرد.
مدیر کل هواشناسی فارس گفت: بیشترین میزان بارش سامانه اخیر که از دیروز در فارس فعال شده است مربوط به شهرستان فیروزآباد با ۳۲  ، فراشبند ۳۰، لار ۲۹، قیروکارزین ۲۸ و استهبان ۲۷ میلی متر است.
میزان بارش باران در مناطق مختلف استان به شرح زیر است:

دیگر خبرها

  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • بارش های اخیر مشکل آب سیستان و بلوچستان را مرتفع کرد
  • بحران آب در ۳ استان کشور
  • نگرانی از بروز کم آبی در ۳ استان کشور
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • نگرانی از بروز کم‌ آبی برای سه استان در تابستان ۱۴۰۳
  • فیروزآباد رکورد دار بارندگی در فارس
  • بیش از ۵ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • افزایش ۶ درصدی حجم مخزن سدهای آذربایجان شرقی
  • ذخیره‌سازی ۵ میلیون و ۷۹۰ هزار مترمکعب روان‌آب در سد‌های خراسان جنوبی