Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر وسعت و جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر با دارا بودن حدود سه هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ و بنیه کشاورزی غنی از دیرباز نقش مهمی را در حوزه اقتصادی، سیاسی، تحولات فرهنگی و اجتماعی و درآمد سرانه ناخالص ملی کشور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدای این سال در استان مرکزی با سیلاب آغاز شد که خسارت‌های اقتصادی  آن ۱۱ هزار میلیارد ریال برآورد شد.

پایان سال ۹۸، استان مرکزی درگیرو دار ویروس کرونا بود و این ویروس برای نخسیتن بار پس از استان قم در مرکزی مشاهده شد که پس از یک ماه و تا آخرین روز از پایان این سال منجر به ابتلای ۸۲۹ نفر و کشته شدن بیش از ۳۵ نفر از بیماران شد.

رویدادهای مهم صنعتی و اقتصادی

صادرات غیرنفتی استان مرکزی در سال ۹۸ از مرز یک میلیارد دلار گذشت و ۲۹۹ پروانه سرمایه‌گذاری تولیدی و صنعتی در این سال در استان مرکزی صادر شد که مجموع سرمایه‌گذاری این طرح‌ها ۱۳۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بود.

با بهره‌برداری از این طرح‌ها در حوزه فلزی، کانی غیرفلزی، دارویی و مواد بهداشتی و غذایی، شیمیایی و برق و الکترونیک ۲ هزار و ۸۲۸ فرصت شغلی در استان مرکزی ایجاد شد.

۱۵ هزار شغل در استان مرکزی در سال ۹۸ ایجاد شد و ۱۰۰ درصد تعهدات تسهیلات اشتغال روستایی این استان در بانک‌های عامل به تصویب رسید. از سویی دیگر ۹۰ درصد طرح‌های دریافت تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت  و ۹۰ درصد تسهیلات تعهدی طرح‌های اشتغال زایی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز پرداخت شد.

۲ هزار و ۶۹۸ طرح اشتغال روستایی استان مرکزی با رقمی بالغ بر چهار هزار و ۱۳ میلیارد ریال با پنج هزار و ۹۰۲ فرصت شغلی به بانک‌های عامل معرفی شد که از این میزان ۲ هزار و ۳۲۳ طرح با رقمی بالغ بر یک هزار و ۱۲۳ میلیارد ریال با چهار هزار و ۷۷۲ فرصت در بانک‌ها مصوب شد.

۲ هزار و ۲۶۳ طرح اشتغال روستایی استان مرکزی در سال ۹۸ با رقمی بالغ بر ۲ هزار و ۸۶۹ میلیارد ریال منجر به عقد قرارداد شد و ۲ هزار و ۲۴۶ طرح با رقمی بالغ بر ۲ هزار و ۷۲۴ میلیارد ریال پرداخت شد که چهار هزار و ۲۲۳ فرصت شغلی به دنبال داشته است.

در سال ۹۸،   ۷۱۱ فقره جواز تاسیس واحد صنعتی نیز در استان مرکزی صادر شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، افزایش بیش از ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد ...

هپکو و آذراب اراک به عنوان ۲ غول بزرگ صنعت استان مرکزی فراز و نشیب‌های فراوانی در سال ۹۸ داشتند و در سایه واگذاری به بخش خصوصی و مشکلات ناشی از آن، تجمعات زیادی برکزار شد. در پایان سال کارگران این واحدها حقوق و عیدی سال ۹۸ را دریافت کردند و در مجموع معوقات حقوق کارگری استان مرکزی نسبت به سال قبل از آن ۵۰ درصد کاهش یافت.

ثبت رکورد تاریخی در صنعت کشور

رکورد تولید در شرکت واگن پارس اراک در سال ۹۸  بعد از ۲۱ سال زده شد و این شرکت در این سال،  ۵۲۲ دستگاه انواع واگن باری و مسافری در این واحد صنعتی تولید کرد و این در حالی بود که هیچ تسهیلاتی در این سال به این شرکت اختصاص پیدا نکرد.

این تعداد واگن در این واحد تولیدی در مدت ۲۱ سال گذشته بی‌سابقه بوده و آخرین آمار ثبت شده در سوابق شرکت تولید واگن پارس اراک حدود ۵۰۰ دستگاه در سال ۱۳۷۷ بوده است.

در سال ۹۸ بعد از حدود ۱۵ سال، قرارداد تولید لوکوموتیو (پارس ۳۳) منعقد و عملیاتی شد و انتظار می‌رود در خردادماه ۹۹، نخستین لوکوموتیو پس از گذشت سال‌ها در شرکت واگن پارس تحویل شود.

واگذاری سهام هپکو نیز در سال ۹۸ از طریق فرابورس در دستور کار قرار گرفته شد و نکته قابل توجه اینکه در مجموع، سرمایه‌گذاری صنعتی در استان مرکزی ۳۰ درصد افزایش یافت.

واحدهای تولیدی، صنعتی آذرآب و ماشین سازی اراک، تفاهم نامه ۶۰ میلیون یورویی با شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک)  در راستای ساخت تجهیزات صنایع پتروشیمی کیان و دهلران منعقد کردند.

 قرارداد ساخت و راه‌اندازی تجهیزات ویژه مجتمع متانول دنا و سیراف به ارزش ۶۴ میلیون یورو در ماشین‌سازی اراک با ۲ شرکت‌ صنایع پتروشیمی دنا و شرکت سرمایه‌گذاری سیراف انرژی منعقد شد.  ظرفیت هرکدام از این قراردادها پنج‌هزار متریک تن در روز است و ارزش مالی هرکدام از این قراردادها نیز ۳۲ میلیون یورو است.

۶۷ واحد تولیدی و صنعتی استان مرکزی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با یک‌هزار فرصت شغلی به بهره‌برداری رسید که شهرک‌های صنعتی خیرآباد با ۱۲ واحد، زاویه با ۱۰ واحد و  خمین با هشت واحد به ترتیب بیشترین پذیرنده واحدهای تولیدی بهره‌برداری شده بودند.

یک‌ هزار و ۲۵ طرح به ارزش ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید که نسبت به سال قبل از آن، (یعنی در سال ۹۷)، یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش داشت.

 مقاصد کالاهای صادرشده از گمرکات استان مرکزی با وجود تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان علیه مردم ایران اسلامی، از ۵۸ کشور به ۸۰ کشور جهان افزایش یافت.

۵۴ واحد صنعتی راکد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی در سال ۹۸ با تلاش‌های بسیار به چرخه تولید بازگشتند.

پارسال نخستین خط تولید کمباین برداشت برنج کشور در کمباین سازی اراک رونمایی شد.

 لایحه ایجاد چهار منطقه ویژه اقتصادی در استان مرکزی پارسال در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که شامل منطقه ویژه اقتصادی امیرکبیر، منطقه ویژه اقتصادی سنگ محلات، منطقه ویژه اقتصادی گل و گیاه محلات و منطقه ویژه اقتصادی عایق‌های رطوبتی دلیجان است.

مهمترین رخدادهای سیاسی

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه استان مرکزی برگزار شد و در این آزمون سیاسی ۴۰ درصد مردم واجد شرایط رای این استان مشارکت داشتند.
هفت منتخب ۶ حوزه انتخابیه استان مرکزی دوم اسفند ماه ۹۸ راهی خانه ملت شدند.

برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه در مناطق مختلف استان مرکزی و حضور حجت‌السلام والمسلمین ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در جمع راهپیمایان شهرستان اراک از جمله رویدادهای این استان در سال ۹۸ بود.

«محمد نهاوندیان» معاون اقتصادی رییس جمهوری در ۱۶ و ۱۷ بهمن‌ماه پارسال سفری ۲ روزه به استان مرکزی داشت و  در چند نشست با فعالان اقتصادی، نخبگان، دانشگاهیان و بازآفرینان شهری مشکلات کارآفرینان بررسی شد.

شهادت سردار سلیمانی مردم شهید پرور استان مرکزی در نقاط مختلف شهرها و روستاها راعزادار کرد.

نخستین مرحله از نصب تجهیزات راکتور آب سنگین خنداب (مدار ثانویه و درپوش) در دوم دی‌ماه سال ۹۸ با حضور «علی اکبر صالحی» رییس‌ سازمان انرژی اتمی راه‌اندازی شد.  

اعضای کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ششم آذرماه پارسال از سایت‌های هسته‌ای آب سنگین و رآکتور خنداب اراک تاسیسات، فرآیندها و آخرین تحولات و فعالیت‌های فنی،  تولیدی و مهندسی در این ۲ سایت بازدید کردند.

«عباس صالحی»  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در روزهای ۲۱ و ۲۲ آذرماه سال ۹۸ به شهرستان‌های اراک، ساوه و خمین سفر کرد که دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و کارکنان فرهنگ و ارشاد استان مرکزی، شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی، دیدار با پیشکسوتان فرهنگ و هنر، دیدار با فعالان جامعه قرآنی و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در بیت تاریخی حضرت امام (ره) و نشست صمیمی با پیشکسوتان فرهنگ و هنر از جمله مهمترین برنامه‌های این سفر بود.

«محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در ۲۹ مهرماه سال ۹۸ به استان مرکزی سفری یک روزه داشت و ۲ طرح اشتغال روستایی را افتتاح کرد و کلنگ ایجاد کانون بازنشستگان استان مرکزی را بر زمین زد.

«سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۶ مهرماه سال ۹۸ برای راه‌اندازی خط تولید جامدات دارویی در شرکت بهستان به شهرستان ساوه سفر کرد.

۲۲ مردادماه سال ۹۸  «محمدجواد آذری جهرمی»   وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان مرکزی سفر کرد و علاوه بر بهره‌برداری از چندین طرح حوزه آی تی در اراک و تفرش،  در نشست بررسی مشکلات زیرساختی ارتباطاتی ساوه و شورای اداری استان مرکزی نیز حضور یافت.

 آیت الله سید «ابراهیم رئیسی» رییس قوه قضاییه هم در ۱۹ تیرماه سال ۹۸ به استان مرکزی سفر کرد. وی در این سفر با خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم، علما، روحانیان،  استادان دانشگاه‌ها و نخبگان و فعالان اقتصادی دیدار کرد.

حجت الاسلام «محمد جواد منتظری» دادستان کل کشور ۱۸ تیرماه سال ۹۸ به شهرستان ساوه سفر کرد و برنامه‌های مختلفی از جمله حضور در شورای اداری این شهرستان با حضور این مقام برگزار شد.

«علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی و «محمد اسلامی»  وزیر راه و شهرسازی پس از جریان سیل فروردین‌ماه ۹۸ در کشور و بازدید از مناطق سیل زده در ۱۳ فروردین‌ماه این سال به استان مرکزی سفر کردند و از نزدیک در جریان خسارات قرار گرفتد.

مهمترین رخدادهای فرهنگی

 ۴۰ بنای تاریخی استان مرکزی در سال گذشته با هدف حفظ و جلوگیری از تخریب مرمت شدند که مرمت اضطراری «سرای نبی‌زاده» در مجموعه بازار تاریخی اراک، «خانه حاج آقا محسن اراکی»، «حمام ابراهیم آباد»، «مسجد سرخ ساوه»، «گنبد امامزاده سهل بن علی (ع)» آستانه، «خانه خاندان اشتری» و «پل دوآب» شهرستان شازند، «خانه دکتر قریب»  در گرکان آشتیان، «گنبد امازاده فضل و یحیی» محلات و «کاروانسرای دولت آباد»  فراهان از جمله این طرح‌های مرمتی در سال ۹۸ بوده است.  
برای مرمت تمامی ۴۰ اثر مرمت شده مبلغ ۴۰ میلیارد ریال هزینه شد و مرمت برخی از این بناهای تاریخی مانند «سرای نبی‌زاده» در سال ۹۹ نیز ادامه دارد.

۶ اثر تاریخی استان مرکزی در شهرستان‌های مختلف این استان پارسال در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و ۶ اثر دیگر در انتظار ثبت قرار گرفت.

«میدان ارگ»، «بقایای کاروانسرای حاجی‌آباد»، «خانه میرزاعلی پراخودی‌مقدم»، «خانه نسرین محبی‌آشتیان»، «ایستگاه راه‌آهن اراک» و «ساختمان آموزش ماشین سازی اراک» پس از بررسی و طرح در کمیته ثبت آثار نامنقول کشور، در فهرست آثار ملی ثبت شدند.

 ۴۰ سکه مکشوفه مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی توسط کارشناسان مرمت شد تا در یکی از موزه‌های استان مرکزی به نمایش گذاشته شوند.

۶۰۳ ستون سنگی به منظور عملیات بازسازی صحن حضرت زهرا (س) در محلات از توابع استان مرکزی به ارزش  ۶۰ میلیارد ریال ساخته و به نجف اشراف ارسال شد.

پنج اثر ناملموس استان مرکزی شامل داستان خوانی «تیلیم خان و مهری در ساز عاشیق‌های» منطقه ساوه، دانش تهیه «ماماتک و کاربرد آن در طب سنتی» منطقه بزچلو، «هنر و مهارت تولید درویشی دوزی» یا تفرشی دوزی شهرستان تفرش، «هالای در ایل شاهسون بغدادی» ساوه و «مهارت تولید فولاد جوهری» شهرستان اراک در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

چهار درخت کهنسال استان مرکزی در سال ۹۸ در فهرست میراث ملی طبیعی کشور به ثبت رسید که این درختان در روستاهای الویر زرندیه، نیوشت ساوه، زر و روانج دلیجان قرار دارند.

مهمترین رویدادهای اجتماعی و انتظامی  

قول مساعد رییس جمهوری در تماس تلفنی با استاندار مرکزی برای تامین اعتبار تکمیل بیمارستان ولیعصر (عج) اراک برای تامین نیازهای کادر درمانی و بهداشتی و تدابیر ستاد پدافند زیستی و اقدامات دستگاه‌های اجرایی این استان در مقابله با گسترش ویروس کرونا از دیگر رویدادهای مهم در پایان این سال بود.

بیش از ۶ تن و ۱۰۰ کیلوگرم موادمخدر در سال ۹۸ از سوداگران مرگ در استان مرکزی کشف و ۲۳۴ قاچاقچی،  ۱۲ هزار و ۸۰۰ معتاد و سه هزار و ۱۰۶ خرده فروش موادمخدر دستگیر شدند.  ۱۸ باند تهیه و توزیع این مواد نیز متلاشی شدند.

نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در اول اسفندماه ۹۸ در استان مرکزی مشاهده شد که بلافاصله اقدامات مختلف برای مقابله با آن در دستور کار این استان قرار گرفت و در نخستین اقدام، تمام مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه تعطیل شد و ساعات کاری ادارات کاهش یافت.

در سال ۹۸ هشت میلیارد ریال اعتبار به منظور ترمیم آسیب‌ها و بهبود مدیریت تالاب میقان اراک از محل منابع ملی اختصاص یافت.

شبکه فساد مالی انجمن بیماران کلیوی ساوه با تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه روح الله شناسایی و منهدام شد.

۲ هکر در استان مرکزی با پنج هزار و ۵۰۰ سرقت اطلاعاتی در سطح کشور دستگیر شدند که این متهمان با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص هک، از این افراد سرقت اطلاعاتی کرده بودند.

در سال ۹۸، نخستین جراحی مغز بدون شکافتن جمجمه(روش استریوتاکسی) توسط تیم چهارنفره فوق تخصصی در بیمارستان سینا اراک با موفقیت بر روی یک بیمار مرد ۶۰ ساله انجام گرفت که تیم جراحان این عمل شامل پرفسور «منصور پرورش»، دکتر «محسن دالوندی»، دکتر «علیرضا محمدی» و پرفسور «جان آردان» نماینده شرکت مترونیک آمریکا در خاورمیانه بود. در این عمل سخت، ضایعه مغزی بیمار بدون بازکردن جمجمه به صورت نقطه‌ای خارج شد.

پلیس آگاهی استان مرکزی اعضای یک باند کلاهبرداری که در استان‌های مختلف کشور ۱۰۷ فقره کلاهبرداری کرده بودند را شناسایی و دستگیر کرد که این افراد با ادعای دروغین برنده شدن افراد در برنامه‌های رادیویی و جوایز اپراتورهای همراه از ۱۰۷ نفر در شهرهای مختلف کشور به مبلغ ۵۱۳ میلیارد و ۲۷۴ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند.

نیروی انتظامی استان مرکزی پارسال،  هکر ۱۶ ساله‌ای که اطلاعات بانکی ۱۶ هزار نفر از شهروندان کشور را سرقت کرده بود در اراک دستگیر کرد.

رفع تصرف اراضی

یک‌هزار و ۴۴۴ هکتار از اراضی ملی استان مرکزی پارسال رفع تصرف شد که ارزش آن‌ها بیش از یک‌هزارو ۴۱۱ میلیارد برآورد شده است و در خصوص این اراضی در سال ۹۸،  یک‌هزار و ۳۰۵ فقره پرونده در استان مرکزی تشکیل شد که در نهایت ۴۶۰ فقره از این میزان پرونده به دادگاه ارجاع شد و یک‌هزار و ۲۸ فقره پرونده از مجموع یک‌هزار و ۳۰۵ پرونده تشکیل شده مختومه و در نهایت ۴۰۰ متهم شناسایی شد.

«باران شیخی» دانش آموز هشت ساله اراکی در مقطع تحصیلی دوم دبستان در ۲۴ فروردین ماه سال ۹۸ پس از خروج از خانه در شهرک مهاجران شازند از توابع استان مرکزی در راه مدرسه مفقود شد. این خبر پیامدهای زیادی در فضا و شبکه‌های مجازی و حتی خارج از کشور داشت.

با تلاش‌های شبانه‌روزی ماموران انتظامی و مقام‌های قضایی استان مرکزی این دختر بچه پس از ۲۴ روز در سلامت به آغوش خانواده برگشت و پنج نفر از ربایندگان باران شیخی در استان سیستان و بلوچستان دستگیر شدند.

دستاوردهای علمی و آموزشی

مدارس و دانشگاه‌های استان مرکزی به دلیل شیوع ویروس کرونا به مدت یک ماه آخر سال ۹۸ تعطیل شدند، اما آموزش آنها قطع نشد و از طریق شبکه‌های مجازی برگزار شد.

گروه مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه اراک به دانش فنی تولید فولاد TRIP دست یافتند که در نوع خود در کشور بی‌نظیر است. این فولاد نوعی از فولادهای پیشرفته مستحکم است که به دلیل  مشخصات مکانیکی، عناصر آلیاژی بسیار اندک و مقرون به‌صرفه بودن در صنعت خودروسازی کاربرد دارد.

در سال گذشته ۱۸ میلیارد ریال تسهیلات بدون بهره با هدف تقویت بنیه کاری و حفظ اشتغال و گسترش فرآیند تولید به شرکت‌های دانش‌بنیان استان مرکزی پرداخت شد.

دستگاه تست نشر صوتی (آکوستیک امیشنیگ) از سوی یک شرکت مستقر در دانشگاه تفرش راه‌اندازی شد که این دستگاه حاصل تحقیقات سه ساله تیمی از متخصصان برجسته دانشگاهی در رشته های برق مکانیک و کامپیوتر است.

سیستم چهار منظوره خورشیدی در دانشگاه صنعتی اراک ساخته شد که قابلیت روشنایی، سیستم گرمایش، سرمایش و تصفیه آب را به صورت همزمان دارد. بیشترین کاربرد سیستم چهار منظوره خورشیدی در مناطق عشایری و روستاهای دور دست، پادگانهای نظامی و مناطق سیل زده و زلزله زده است.

 ۱۷ هزار و ۶۴۰ متر مربع به فضای آموزشی استان مرکزی در سال گذشته به وسعت مدارس استان مرکزی اضافه شد.

مهمترین رویدادهای ورزشی

چهارمین مرحله لیگ یک کاراته قهرمانی بانوان کشور در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و امیدها با حضور ۶۵۰ ورزشکار در ۲ روز در خمین برگزار شد.

همچنین ۲۳۰ برنامه ورزشی در ایام‌الله دهه مبارک فجر در مناطق مختلف شهر و روستای استان مرکزی اجرا شد.  

«صالح اباذری» کاراته‌کای جوان اراکی در وزن ۸۴ کیلوگرم در لیگ جهانی کارته شیلی، ورزش‌کار سرشناس آمریکایی را شکست داد و با کسب مدال برنز عنوان سوم این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد.

مسابقات هندبال مناطق پنج و ۶ بانوان کشور با حضور ۷۰ بانوی هندبالیست در سالن ۲ هزار نفری پنجم مرداد اراک برگزار شد.

«زهرا کریمی» بانوی والیبالیست استان مرکزی پس از برگزاری اردوهای مختلف به‌عنوان یکی از ۱۵ نفر اعضای تیم ملی والیبال به عضویت این تیم درآمد.

نخستین پیست تارتان استان مرکزی با حضور «جمشید تقی‌زاده»  معاون حقوقی مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان و جمعی از مسوولان استان مرکزی در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک به بهره‌برداری رسید.  این پیست هشت خطه به وسعت ۶ هزار ۷۰۰ متر مربع است و برای راه‌اندازی آن ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

استان مرکزی در سال ۹۸، قهرمان نخستین دوره رقابت‌های تیمی بومی محلی جام "خوشه چین» منطقه چهار کشور در اراک شد که در این رقابت‌ها ۵۰۰ ورزشکار از استان‌های کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، خوزستان و مرکزی حضور داشتند.

استان مرکزی پارسال عنوان نخست رقابت های تنیس‌ روی‌ میز بزرگسالان منطقه ۶ کشور را که با حضور نمایندگان استان های مرکزی، قم و همدان در خانه تنیس مجموعه ورزشی شهدای پنجم‌مرداد اراک برگزار شد، کسب کرد.

پارسال ۱۰ ورزشکار استان مرکزی به نخستین مرحله اردوهای تیم ملی هندبال دعوت شدند که «غلام‌علی اکبرآبادی» سرمربی اراکی تیم ملی، «علی کریمی»، «محمدرضا مددی»، «امیرمهدی سیفی»،   «ابوالفضل لطفی» «مهدی فراهانی»، «حمیدرضا احمدی»، «سهیل صفری»، «مهدی میرزایی»، «مهدی شانقی»  و «محمدحسین اکبری»، دعوت شدگان به این اردو بودند.

در سال ۹۸، «رضا آدینه»، «مجتبی قهیه‌ای» و «سعید فراهانی» از استان مرکزی در صعود به ارتفاعات تخت سلیمان در علم کوه موفق به دریافت کلنگ طلایی شدند و  «پژمان زعفری» با کمک «فرهاد میجوجی» از این استان در دیوار نوردی فنی برای گشایش مسیر علم کوه موفق به دریافت کارابین طلایی کشور شدند.

پارسال «صالح اباذری» و «رضا روشن» در بخش کمیته و «ابوالفضل شهرجری» در بخش کاتا انفرادی از استان مرکزی تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران را در مسابقات قهرمانی آسیا همراهی کردند.

کد خبر 494864 برچسب‌ها استان مرکزی اجتماعی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی اجتماعی استان مرکزی در سال ۹۸ استان مرکزی پارسال منطقه ویژه اقتصادی استان مرکزی سفر مجلس شورای اسلامی اشتغال روستایی رقمی بالغ استان مرکزی استان مرکزی استان مرکزی سرمایه گذاری میلیارد ریال ویروس کرونا بهره برداری واحد صنعتی راه اندازی ماه سال ۹۸ سال گذشته برگزار شد فرصت شغلی یک هزار سال ۹۸ رقابت ها ۲ هزار تیم ملی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۱۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و شرکت شیر پاستوریزه پگاه اراک به‌منظور گسترش همکاری‌‏های علمی، پژوهشی، آموزشی و کاربردی با هدف استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌‏های آموزشی، تحقیقاتی، فناوری و رفاهی برای استمرار ارتباط سازمان‎‏یافته بین دو سازمان در سالن جلسات شرکت شیر پاستوریزه پگاه تفاهم‌نامه مشترک امضا کردند.

دبیر هیئت امناء و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در این نشست با بیان اینکه «طرح پویش» طرحی دانشجومحور و در راستای تقویت توانمندی و کارورزی دانشجویان در ارتباط با صنعت است، اظهار کرد: دانشگاه با تربیت نیرو‌های انسانی ماهر و متخصص، زمینه اشتغال آنان را مهیا می‌سازد.

مرتضی قاسمی افزود: با عملیاتی شدن طرح پویش، شکاف ایجاد شده بین دانشگاه و صنعت از بین خواهد رفت و گام‌های مؤثری در آموزش‌های علمی و مهارت‌آموزی برداشته خواهد شد و در آینده شاهد تحول چشمگیر در ایجاد اشتغال و راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها خواهیم بود.

وی بیان کرد: امکانات بسیار خوبی در سطح آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی وجود دارد که می‌تواند کمک بالقوه‌ای به صنعت به‌خصوص به شرکت شیر پگاه اراک کند.

مدیرعامل پگاه اراک هم گفت: یکی از سیاست‌های این شرکت ارتباط نزدیک با دانشگاه‌ها بوده و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان مرکزی و طبق سیاست‌های شرکت صنایع شیر ایران دنبال ایجاد رابطه نزدیک همسو با سیاست‌های کلان شرکت است.

رامین طهماسبی با تأکید بر نیاز به پشتوانه علمی مناسب برای تولید، گفت: از زمان اضافه شدن این مجموعه به شرکت‌های صنایع شیر ایران پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته که می‌تواند با همکاری دانشگاه و استفاده از ظرفیت علمی و دانش فنی استادان و دانشجویان هرچه بیشتر به اهداف عالی مدنظر دست یابد.

به گزارش آنا؛ تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و شرکت شیر پاستوریزه پگاه اراک در ۱۲ ماده و ۳۹ بند به امضای قاسمی دبیر هیئت امناء و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و طهماسبی مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه اراک رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شروع رقابت‌های آزمون سراسری در استان مرکزی
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • برگزاری بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس بدون حضور بانوان+عکس
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • آمار ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟