Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@11:19:55 GMT

جامعه پزشکی لرستان فراتر از وظیفه خود عمل کرده است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۱۶۸۰

جامعه پزشکی لرستان فراتر از وظیفه خود عمل کرده است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان حساسیت کادر پزشکی استان در بحث مقابله با  ویروس کرونا را تحسین برانگیز عنوان کرد.

سید موسی خادمی در جلسه با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از نمایندگان جامعه پزشکان منتخب استان، اظهار کرد: اقدامات جامعه پزشکی استان در راستای آگاهی بخشی، اطلاع‌رسانی، پیشگیری و درمان در بحث ویروس کرونا بسیار خوب بوده و با حضور در سطح شهر و ارائه خدمات به مردم، فراتر از وظیفه خود عمل کرده‌اند که این اقدامات دلسوزانه در کمتر جایی دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه حساسیت کادر پزشکی استان در مواجهه با ویروس کرونا تحسین برانگیز بوده، اضافه کرد: اقدام دانشگاه علوم پزشکی استان در تهیه و خرید اقلام بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا و تجهیز مراکز درمانی به موقع بود و جای تقدیر و تشکر دارد که امیدواریم این گونه اقدامات تا پایان ادامه داشته باشد.

خادمی با اشاره به ظرفیت‌های بالای اجتماعی مردم لرستان در مواجهه با بحران‌ها افزود: مردم لرستان دارای ارتباطات و رفت و آمدهای عاطفی و بسیار قوی هستند که این خصیصه مثبت در شرایط کنونی ممکن است به ضعف تبدیل شود مانند حضور گسترده مردم در مراسم شادی و عزا که با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا، این قبیل رفتار نیاز به اصلاح از طرف مردم دارد.

استاندار تصریح کرد: در لرستان مردم حین مواجهه با بحران‌ها به راحتی از مال خود گذشت می‌کنند و برای کمک کردن پیشقدم می‌شوند که می‌توان از این ظرفیت، در راه برطرف کردن مشکلات اجتماعی استفاده کرد.

وی ضمن اشاره به وضعیت اقتصادی و تحریم‌ها، گفت: بخشی از نگرانی دولت در شرایط کنونی این است که بر مشکلات اقتصادی مردم افزوده نشود و با کنترل این بیماری بتوان هر چه سریعتر به شرایط عادی بازگشت.

خادمی در خصوص تعطیلی بازار تصریح کرد: همکاری مردم استان در تعطیلی بازار غیرضرور قابل توجه بوده و این روند برای پیشگیری از تجمع و ازدحام در اماکن خرید و فروش تا ۱۶ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی در رابطه با مسافرت‌ها خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده مسافرت به استان طی روزهای اخیر که مصادف با نوروز بود، نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته حدود ۸۰ درصد کاهش داشته و این نشان از عدم جریان مسافرت به لرستان دارد.

استاندار لرستان استقرار اکیپ‌های بازرسی در ورودی شهرستان‌های استان را از اقدامات مهم در جهت کنترل خودروهای ورودی و انجام تست بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: انجام این کار را ادامه دارد.

خادمی افزود: دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان با توجه به وضعیت کنونی تا ۵۰ درصد از نیروهای خود را به مرخصی و دورکاری بفرستند و تدابیری فراهم شود تا افراد علامت‌دار، بیمار و زنان باردار در محل کار حضور نداشته باشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با اقدامات انجام شده توسط ستاد مدیریت بیماری کرونا و همکاری و همراهی مردم استان هر چه سریعتر شاهد شکست این ویروس و بازگشت به چرخه عادی زندگی باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرونا همه علیه کرونا همه با همه علیه کرونا پزشکی استان بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۱۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  همزمان با هفتۀ سلامت طرح غربال‌گری و پایش سلامت کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به‌همت گروه بهداشت عمومی و با همکاری دانشجویان به‌مدت دو روز در شهرک سلامت دانشگاه برپا شد.

دکتر هادی علیزاده، رئیس دانشکدۀ بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه هدف از اجرای این طرح را ارائۀ آموزش‌های لازم برای اصلاح شیوۀ زندگی سالم دانست وگفت: در راستای برگزاری هفتۀ سلامت با شعار "سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت" و با توجه به این موضوع که چاقی و دیابت از مشکلات عمده و شایع در جامعه می‌باشد و رفتار‌های سلامت افراد جامعه دست‌خوش تغییرات زیادی شده است.

وی گفت: اقدامات پیشگیری کننده می‌تواند رفتار‌های نامناسب بهداشتی را در افراد تغییر دهد و سبک زندگی سالم را جایگزین سازد و بدین منظور برای ارتقاء آگاهی خانوادۀ دانشگاه، ایستگاه غربال‌گری و پایش سلامت برپا شد.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش آگاهی دربارۀ بیماری‌های غیر واگیر هم گفت: دیابت و فشار خون از جمله بیماری‌هایی است که بدون علامت و به اصطلاح خاموش هستند، به‌طوری که گاه افراد دارای دیابت و یا فشار خون بالا هستند، اما هیچ علامتی را تجربه نمی‌کنند و افراد معمولا پس از بررسی‌های معمول فشار خون و آزمایش قند خون متوجه می‌شوند که به پرفشاری خون و یا دیابت مبتلا هستند؛ از این رو تشخیص و شناسایی به‌موقع در درمان این بیماری‌ها بسیار مهم است.

 

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان