Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) و شرکای امدادرسانش در سوریه هشدار داده‌اند که قطع آب و عدم دسترسی به آن در منطقه شمال این کشور می‌تواند خطرات ناشی از ویروس همه گیر کرونا را تشدید کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری یونیسف، از چند روز پیش ایستگاه آب‌رسانی العلوک در راس العین، شهری واقع در مرزهای سوریه و ترکیه که آب‌رسانی به مناطق تحت کنترل دولت سوریه را انجام می‌دهد، فعالیت خود را متوقف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راس العین تحت کنترل ترکیه و گروه‌های شورشی تحت حمایت این کشور است.

دیده بان حقوق بشر سوریه، نهاد مورد حمایت مخالفان سوری نیز تاکید کرده، قطع آب تصمیم ترکیه بوده است. 

فران اکوئیزا، نماینده این نهاد در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، تامین آب از ایستگاه العلوک که منبع اصلی تامین برای ۴۶۰ هزار سوری است دچار اختلال شده است. این جدیدترین ایجاد اختلال در هفته‌های گذشته محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تعطیلی شبکه آب رسانی در جریان اقدامات اخیر به منظور متوقف کردن بیماری کووید – ۱۹ خانواده‌ها و کودکان را به شدت در معرض خطری غیرقابل قبول قرار داده است. شستن دست‌ها با صابون یک مساله بسیار مهم در برابر این بیماری ویروسی است.

یونیسف تاکید کرد که در شمال سوریه که بسیاری از خانواده‌ها با این منبع آبی تامین می‌شوند دیگر نمی‌توانند به درستی به منابع آبی دسترسی داشته باشند.

نماینده یونیسف در سوریه همچنین گفت:‌ این نهاد بین‌المللی و سایر شرکای کمک رسانش در سوریه از خانواده‌ها در شهر حسکه و اردوگاه‌های آوارگان با ارسال تانکرهای آب پشتیبانی می‌کنند اما اگر بار دیگر در تامین آب برای آنها اختلال ایجاد شود، این تانکرهای آب به سختی می‌توانند نیاز آنها را تامین کنند.

درحالیکه نیروهای کمک رسان در سراسر جهان در تلاش هستند تا از گسترش بیشتر کووید-۱۹ جلوگیری کنند، جامعه بین‌الملل خواستار اقدامات بیشتر برای حفاظت از زنان، کودکان و سایرین در مناطق درگیر جنگ است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اوایل روز دوشنبه خواستار آتش بش در مناطق درگیر جنگ شد و هشدار داد با وجود خطر ابتلای بیشتر به ویروس کرونا درگیری‌ها همچنان ادامه دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه کروناویروس کرونا در جهان یونیسف ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۱۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران مستند پذیرش در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، بیژن همدرسی مستندساز و نویسنده درخصوص ساخت این مستند گفت: باتوجه به اینکه در کشور ما آگاهی مردم نسبت به این اختلال پایین است و  خانواده‌های دارای فرزند میتلا به اوتیسم زمانی متوجه وجود این اختلال در کودک خود می‌شوند که روز‌های طلایی را برای بهبود و پیشروی از دست داده اند، به فکر ساخت این مستند افتادیم.

وی افزود: این مستند سومین مستند من درباره اختلال اوتیسم است؛ از سال ۹۵ ما شروع به ساخت مستند‌هایی درباره اوتیسم کردیم.

همدرسی همچنین بیان کرد: تهیه، تنظیم و ساخت این مستند حدود یک سال زمان برد و ماحصل این تلاش‌ها در ۵۶ دقیقه برای عموم به ویژه خانواده‌های اوتیسم به نمایش درآمده است.

این مراسم باحضور جمعی از خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به اوتیسم و جامعه پزشکی در ساختمان مهر کوهسنگی مشهد برگزار شد.

دیگر خبرها

  • هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد | زلزله الاقصی متوقف نخواهد شد، اگر...
  • یونیسف : از آغاز جنگ تاکنون حدود ۱۴۰۰۰ کودک در غزه جان باخته‌اند
  • آمار هولناک کودکان شهید در غزه اعلام شد
  • وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده
  • یونیسف:اجساد متلاشی شده کودکان غزه دلیلی بر توحش اسرائیل است
  • تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها به زنان و کودکان در بیت حانون
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • میکرو بلاگرهای اقتصادی در کمین جیب مردم
  • اکران مستند پذیرش در مشهد
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل