Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپور بامداد سه شنبه در حساب توییتر خود نوشت: وضع جریمه مالی و افزایش عوارض بزرگراهی برای افرادی که محدودیت تردد و مسافرت را رعایت نمی‌کنند، عادلانه نیست.

وی ادامه داد: هیچکس نباید بتواند صرفا با تمکن مالی و توانایی پرداخت جرایم و عوارض حتی سنگین از محدودیت و ممنوعیت، احترام به حقوق دیگران و مسئولیت در قبال سلامت جامعه شانه خالی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، علی رضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران روز یکشنبه در نامه‌ای به وزیر بهداشت پیشنهاد افزایش موقت عوارض بزرگراهی به میزان حداقل ۳ تا ۵ برابر برای خودروهایی که به مقاصد غیربومی مسافرت کرده‌اند را مطرح کرده بود.

همچنین، افزایش مبلغ جریمه حداقل به میزان ۲ تا ۳ برابر در صورت تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی برای خودروهای غیربومی که به سایر شهرستان‌ها مسافرت کرده‌اند و تخصیص منابع حاصل از آن به شهرستان مقصد و ارائه بنزین در جایگاه‌های سوخت به خودروهای غیربومی که به دیگر شهرستان‌ها مسافرت کرده‌اند، صرفاً با دریافت هزینه آزاد، یکی دیگر از پیشنهادات زالی به وزیر بهداشت بود.

در روزهای اخیر پیشنهادهایی مبنی بر افزایش عوارض بزرگراهی یا جریمه مالی برای افرادی که در روزهای شیوع کرونا اقدام به سفر کرده‌اند مطرح شده که واکنش‌های متفاوتی در بر داشته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جریمه مالی علیرضا زالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کیانوش جهانپور ویروس کرونا ویروس چینی کرونا کرونا ویروس ستاد مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۱۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری صبح دوشنبه در نشست با مدیران مالیاتی استان تهران، با اشاره به اهمیت جایگاه مالیات در جامعه، آن را یکی از ارکان اجرای عدالت مالی در کشور دانست و اظهار کرد: در گذشته از مالیات به عنوان یک عنصر نامطلوب یاد می‌شد، در حالی که مالیات حامی اجرای عدالت اقتصادی در جامعه است.

فخاری بیان کرد: مالیات یکی از عوامل تولید عدالت در اقتصاد عام است و کمک می‌کند سطوح عدالت در درآمد هزینه‌ها بین اقشار مختلف جامعه تراز شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مالیات رشد حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، بیان کرد: باید برای تبیین جایگاه واقعی مالیات در جامعه و تغییر ذهنیت‌ها در این حوزه تلاش مضاعف صورت بگیرد، چرا که اگر شخصی ببیند از مالیاتی که پرداخت می‌کند در حوزه‌های اجتماعی، درمانی و فرهنگی استفاده می‌شود و مسیر مالیاتی و هزینه کردها شفاف است، به پرداخت مالیات ترغیب می‌شود.

استاندار تهران بر ضرورت تشکیل فضای حکمرانی مالی به منظور پیشرفت اقتصادی کشور، تاکید کرد.

وی تبیین آثار عدم پرداخت مالیات در جامعه و ضرورت سهیم شدن مردم در مشارکت‌های اجتماعی را بسیار مهم دانست و افزود: بخشی از مشارکت‌ها در راستای شفاف سازی ایجاد و به سیستم مالی کشور کمک می‌کند.

کد خبر 6085052

دیگر خبرها

  • عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند
  • پرخاشگری مربیان به جامعه تسری پیدا می‌کند/جریمه ها بازدارنده نیست
  • تامین بودجه دولت از جیب مردم / عوارض خروج از کشور هیچ نقشی در بخش گردشگری ندارد
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • بی تحرکی، سلامت نوجوانان تیران را تهدید می‌کند
  • وصول ۹۸۴ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض در سال گذشته
  • نواختن زنگ سلامت در مدارس شهرستان خوی
  • برق فیوز از سر صنایع مازندران پراند/ فرار و کوچ صنعتگران
  • مردمی سازی سلامت، گامی به سوی جامعه‌ای سالم‌تر