Web Analytics Made Easy - Statcounter

عادل فتاحی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با ابراز تاسف از این امر افزود: این خبر دیروز از سوی اعضای شورای روستای نازلو به اطلاع ما رسید که بلافاصله با استاندار آذربایجان‌غربی، فرماندار ارومیه و رییس سازمان پسماند شهرداری ارومیه تماس گرفته و آنان را در جریان امور قرار دادیم.

وی ادامه داد: در همین راستا فرماندار ارومیه وعده داد که از امروز، سه‌شنبه این انتقال متوقف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انتقال زباله از مسافت ۱۵۹ کیلومتری و عبور آن از داخل شهر ارومیه به روستای نازلو در شرایط حساس فعلی از لحاظ بهداشتی خطرناک و غیر اصولی است، اظهار داشت:  شیرآبه‌های آن تهدیدی جدی برای آب‌های زیر زمینی منطقه به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: باید شهرداری میاندوآب تصمیم فوری برای راه اندازی یک سایت انباشت زباله در این شهرستان اتخاذ کند.

رییس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای شهر ارومیه گفت: شورای شهر و شهرداری مرکز استان در تلاش است تا با همکاری شرکت‌های خارجی طبق اصول فنی و تکنولوژی‌های نوین زباله‌های شهرستان را بازیافت و از استحصال آن انرژی برق یا کود کمپوست تهیه کند.

به گزارش ایرنا، میاندوآب حدود ۱۵۰ کیلومتر از ارومیه فاصله دارد و از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی به شمار می رود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا انرژی حمل و نقل زباله شورای شهر شهرداری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۲۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در این اقدام ۵ هکتار از ورودی شهر بیرجند به همت ۳۰۰ نفر از پاکبانان شهرداری، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه بیرجند و کارکنان محیط زیست از زباله پاکسازی شد.


شعار امسال هفته‌ی زمین پاک، مشارکت مردم و زمین پاک در مقابل مدیریت پلاستیک نامگذاری شده است.


شهردار بیرجند در این مراسم گفت: تفکیک زباله در مبدأ با قرار دادن محفظه‌های مخصوص زباله‌های مختلف در نقاط مختلف شهر به ویژه مجتمع‌های مسکونی با همت شهرداری از سال گذشته در حال اجراست.


بهترین با بیان اینکه پس از این در سایر نقاط شهر هم این طرح اجرا می‌شود افزود: سایت تفکیک زباله شهر بیرجند با ظرفیت ۱۵۰ تن زباله در روز، یکی از سایت‌های مجهز در کشور است.


وی گفت: هم اکنون از ۱۵۰ تن زباله روزانه در بیرجند، تنها ۳۰ درصد آن بازیافت می‌شود و ۷۰ درصد دفن می‌شود که در تلاشیم درصد بازیافت را با فرهنگ سازی به ۷۰ درصد برسانیم.


در این برنامه، همچنین از پاکبانان برتر تجلیل شد.


روزانه ۴۷ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود که تنها ۸ درصد آن بازیافت می‌شود، ضروریست با تولید زباله کمتر و تفکیک زباله‌ها از مبدا، به فکر حفظ محیط زیست و آینده باشیم.

دیگر خبرها

  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک
  • انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • اجرای سایت الگویی عدس دیم در منطقه مرگور و سیلوانا شهرستان ارومیه 
  • فرصت یک هفته‌ای به شهرداری میاندوآب برای رفع سد معبر در هسته مرکزی شهر
  • فرصت یک هفته‌ای به شهرداری میاندوآب جهت رفع سد معبر در هسته مرکزی شهر
  • دفن غیراصولی پسماند در ۱۰۱ نقطه چهارمحال و بختیاری
  • تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در میاندوآب