Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@17:13:57 GMT

عوامل تاثیرگذار در تحقق جهش تولید

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۲۷۷۰

عوامل تاثیرگذار در تحقق جهش تولید

خبرگزاری میزان- یک کارشناس اقتصادی، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران اقتصادی را مهم‌ترین عاملان جهش تولید دانست و گفت: اگر به آن‌ها اهمیت بدهیم، تسهیلات برای آن‌ها فراهم کنیم، محیط کسب‌وکار را برای آن‌ها بهبود بخشیم و فرهنگ تولید و سرمایه گذاری را در جهت سرمایه‌داری تولیدی تقویت و حمایت کنیم، ما می‌توانیم فضای مناسب برای جهش تولید را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 10:37 - 05 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۷۹۶۷

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، افزایش تولید در هر کشوری نیازمند داشتن عواملی است که اگر این عوامل فراهم شود تولید رشد می‌کند و اگر آن عوامل یک مرتبه به صورت جهش‌وار افزایش پیدا کند، در آن شرایط رشد اقتصادی و تولید هم جهش پیدا می‌کند.

مرتضی عزتی کارشناس اقتصادی، در خصوص مهم‌ترین عاملان "جهش تولید" به خبرگزاری ایسنا گفت:

مهم‌ترین عامل جهش تولید سرمایه و سرمایه‌گذاری است.اگر بتوانیم سرمایه زیادی را برای اقتصاد فراهم کنیم، اصلی‌ترین عامل جهش تولید را می‌توانیم فراهم کنیم.

دومین عامل در تحقق جهش تولید، نیروی انسانی مناسب است که تقریبا کشور نیروی انسانی مناسب را دارد.

عوامل دیگری همچون ایجاد روابط اقتصادی مناسب با خارج از کشور که بتوانیم تولیداتمان را صادر کنیم و به نحوی روابط خارجی خود را بهبود بخشیم تا بتوانیم از پیوند با خارج از کشور حداکثر منافع را برای رشد اقتصادی فراهم کنیم، می‌تواند سرمایه خارجی لازم برای جهش تولید را فراهم کند.

مهم‌ترین کسانی که می‌توانند جهش تولید را فراهم کنند، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اقتصادی هستند. اقداماتی همچون فراهم کردن زمینه‌های مناسب برای پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان همچون مالیات، سیاست‌های ارزی، سیاست‌های واردات و صادرات و... بتوانند کمکی به بهتر انجام شدن جهش تولیدی کنند.

اساسی‌ترین نیرویی که در دنیا رشد اقتصادی را تامین می‌کند و آن را افزایش می‌دهد سرمایه گذار بخش خصوصی است.

بیشتر بخوانید: جهش تولید باید تغییر محسوس در زندگی مردم ایجاد کند

امسال توقع این است که رشد تولید افزایش شدیدتری پیدا کند. در سال گذشته هدف این بود که فعالیت‌های تولیدی راکد مانده، فعال شوند و تولید کنند و به کسب‌کار رونق بدهند درحالیکه اکنون انتظار این است که رشد شدید اقتصادی داشته باشیم.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جهش تولید اخبار اقتصادی جهش تولید جهش تولید فراهم کنیم مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۲۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی باستین در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ از ۸ اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، افزود: در این نمایشگاه توانمندی همه استان‌های کشور در حوزه‌های مختلف و فرصت‌های سرمایه‌گذاری تجاری و به ویژه زنجیره ارزش محصولات راهبردی ارائه می‌شود.

وی با بیان این‌که در این نمایشگاه بین‌المللی زنجیره ارزش دو محصول راهبردی استان بوشهر یعنی خرما و آبزیان عرضه می‌شود، از بخش خصوصی فعال استان تقاضا کرد در این نمایشگاه حضور پیدا کنند، چراکه از ۷۰ کشور خارجی نمایندگان بخش دولتی و خصوصی و فعالان اقتصادی در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه حضور دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تأکید کرد: با زمینه‌ای که در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ فراهم شده است، با برگزاری نشست‌های دوطرفه نسبت به شناسایی فرصت‌ها و نیاز‌هایی سایر نقاط کشور و کشور‌هایی که نیازمند محصولات ما هستند اقدام و زمینه توسعه مبادلات بازرگانی، اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در استان فراهم شود.

وی گفت: قرار است در نمایشگاه ایران اکسپو نسبت‌به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با استان‌های دیگر در زمینه‌های مختلف اقدام و هم این‌که زمینه‌ای فراهم تا منجر به انعقاد قرارداد با دیگر کشور‌ها هم شود.

باستین اظهار کرد: از همه دستگاه‌های متولی استان بوشهر برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است و آمادگی کامل در بخش‌های مختلف وجود دارد و ان‌شاءالله برگزاری ایران اکسپو ۲۰۲۴ باعث تحقق اهداف مورد نظر شود و دستاورد‌های خوبی را برای استان به همراه داشته باشد.

وی با بیان این‌که برای حضور فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های اقتصادی، تولیدی و صادراتی در این نمایشگاه یاد شده هیچ محدودیتی وجود ندارد، گفت: براساس اطلاعات کسب شده تا کنون بین ۱۵ تا ۲۰ فعال بخش خصوصی تولیدی و اقتصادی استان بوشهر برای حضور در این نمایشگاه غرفه گرفته‌اند و ان‌شاءالله با حضور خود و تعامل و نشست‌ها با تجار داخلی و خارجی و سرمایه‌گذاران از این فرصت استفاده مطلوب برده شود.

دیگر خبرها

  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • نقش برجسته صنعت نفت در تحقق رشد اقتصادی ۱۴۰۲
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است