Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@02:29:54 GMT

۳۱۳ فقره پرونده تخلف زیست محیطی به مراجع قضایی ارجاع شد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۳۲۰۵

۳۱۳ فقره پرونده تخلف زیست محیطی به مراجع قضایی ارجاع شد

مهدی طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به حضور فعال پرسنل یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در اجرای قوانین و مقررات سازمان حفاظت محیط زیست و پایش مستمر از مناطق و زیستگاه‌های حیات وحش در سطح حوزه استحفاظی که به صورت شبانه روزی صورت گرفت با بهره مندی از اصل حفاظت مشارکتی «جوامع محلی، همیاران محیط زیست، فعلان و علاقمندان عرصه‌های محیط زیست، مأمورین نیروی انتظامی و… و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» و پیشگیری از جرایم زیست محیطی از ابتدای سال گذشته تا پایان سال تعداد ۳۵۸ نفر متهم و تشکیل ۳۱۳ فقره پرونده به جرایم شکار و صید و زیست محیطی دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

وی ضمن اشاره به این موضوع که از تعداد ۳۱۳ فقره پرونده تشکیل شده ۱۱۴ فقره مربوط به پرونده‌های آلودگی‌های محیط زیست بوده و ۱۹۹ پرونده مربوط به تخلفات شکار و صید، تخریب محیط زیست و تعلیف غیر مجاز اظهار کرد: از متهمین تعداد ۳۷ قبضه سلاح شکاری و جنگی غیر مجاز (قاچاق) و ۷۶ قبضه سلاح‌های شکاری مجاز و ۶۴۴ مورد انواع ادوات شکار و صید ضبط و توقیف و ۶۳ پرونده شروع به شکار قبل از اقدام به هرگونه شکار و صید تشکیل شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: از متهمین شکار و صید لاشه تعداد ۶۸ عدد انواع پستاندارا شامل تشی، خرس قهوای، کل و بز وحشی، گراز وحشی، مرال، قوچ و میش، خرگوش، روباه، گرگ، ۱۰۰ قطعه عدد انواع پرندگان وحشی شامل کبک، تیهو، کبوتر وحشی، فاخته، خروس کولی، بلدرچین، ۱۱۲ مورد زنده گیری پرندگان وحشی شامل بلدرچین، سهره، قمری، دلیجه، قرقی، سهره طلایی، کبک، شاهین، سارگپه، سینه سرخ، ۴۳ قطعه انواع ماهیان رودخانه‌ای و تالابی شامل کپور، اردک ماهی، زردپر، ۹ مورد خرید و فروش غیر قانونی گونه‌های جانوری وحشی شامل باقرقره، مرغابی، خوتکا، عقاب طلایی، کل وحشی، قوچ وحشی، توله شیر کشف و ضبط شد.

وی در پایان اعلام کرد: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین ضمن آماده باش کامل و با تمام تجهیزات و امکانات موجود به صورت مستمر و شبانه روزی مخصوصاً در ایام عید نوروز نسبت به پایش از محیط زیست و محیطهای طبیعی و زیستگاه‌های حیات وحش اقدام نموده و نسبت به شناسایی افراد متخلف اقدام و با هرگونه فعالیتی که منجر به تخریب و آلودگی محیط زیست گردد با قاطعیت و طبق قانون برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

کد خبر 4885108

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی طاهری محیط زیست قزوین پرونده قضایی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان ماسک طبی ضدعفونی نوروز حوادث چهارشنبه سوری شهرکرد بارش باران قزوین شیراز حفاظت محیط زیست شکار و صید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۳۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان

داود میرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: ۷۰۳ متخلف شکار و صید سال ۱۴۰۲،  در استان خوزستان دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.

او می‌گوید: در حوزه یگان حفاظت محیط زیست استان در سال گذشته تعداد ۱۲۴ قبضه سلاح مجاز به همراه ۸ قبضه سلاح غیر مجاز از متخلفان شکار و صید کشف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: در این مدت با ۵۷۵ مورد تخلف زیست محیطی در حوزه شکار و صید در استان برخورد قانونی صورت گرفته.

او گفت: در این مدت ۵۲۸ قطعه از ادوات شکار و صید از متخلفان کشف و ضبط شده است.

به گفته این مقام مسئول در این مدت ۱۳۹۴۲ ساعت محیط بانان این اداره کل توانسته اند طرح آموزشی یک ساعت با محیط بان در مدارس برای دانش آموزان اجرا کردند.

او ادامه داد: در سال گذشته ۴۸۲ قطعه پرنده و ۷ پستاندار که توسط متخلفین زنده گیری شده بود کشف و در زیستگاه اصلی خود رهاسازی شدند.

میرشکار به وسعت مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اشاره کرد و گفت: به منظور جلوگیری از شکار و صید از همه مردم استان می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست در سراسر استان یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • شکارچیان حیوانات وحشی در راور به دام قانون افتادند
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند
  • رهاسازی ۳۰ قطعه کبک در دامان طبیعت مرند
  • مرغ داری آلوده کننده تالاب انزلی به مراجع قضایی معرفی شد
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • دستگیری ۸۷ متخلف زیست محیطی در استان قزوین
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین