Web Analytics Made Easy - Statcounter

پریسا خانعلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: در شرایط فعلی که راهی جز ماندن در خانه و سپری کردن اوقات با خانواده نیست، می‌توان بسیاری از فعالیت‌ها که در مواقع عادی به آنها کمتر بها می‌دادیم اکنون اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات، توجه بیشتر به فرزندان بخصوص در رده‌های سنی پایین است و گذاشتن وقت برای آنان در وضعیتی که امکان خروج از منزل نیست، مزایای شگرفی خواهد داشت و البته تداوم آن هم باید مد نظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد علوم تربیتی و رفتاری ادامه داد: بازی نیاز اولیه و ضروری کودکان است و هر چه امکان پرداختن آنها به بازی‌های سالم و سازنده بیشتر باشد فکر و ذهن آنها پرورش می‌یابد و مهارت و خصوصیت‌های اجتماعی آنها بهتر می‌شود.

وی اضافه کرد: نقش بازی و سرگرمی در رشد ذهنی کودک انکارناپذیر و هر رفتاری در کودک دارای فلسفه و پیشنینه است که در بازی خودنمایی می کند،  رفتار هوشمندانه او را تقویت می‌کند و زمینه‌های لازم جهت یادگیری زبان، رشد هوش، تفکر کودک و مباحث اجتماعی مانند نوعدوستی، همکاری، کار تیمی، سخاوت و از خودگذشتگی را فراهم می سازد.

خانعلی با بیان اینکه در هیچ زمانی جز سال‌های اولیه زندگی، بازی تاثیر خود را نشان نمی‌دهد، تصریح کرد: توجه به سال‌های کودکی و تاثیر بازی ضرورت بسیاری دارد زیرا بچه می‌تواند کشف کند چه کسی است و چه توانایی‌هایی دارد، دنیا چیست و چگونه خود را باید با محیط هماهنگ کند.

وی با اشاره به اینکه بازی نقش ویژه‌ای در ایجاد اعتماد به نفس در فرزندان دارد، اظهارداشت: شکل دادن شخصیتی سالم و مفید به بچه‌ها از وظایف والدین به شمار می‌رود و باید به او راه‌های برخورد و تعامل با محیط پیرامون خود و مهارت‌های اجتماعی و زبانی را آموخت.

استاد علوم رفتاری با بیان اینکه آشنایی با فرهنگ جامعه و افزایش قدرت از دیگر کارکردهایی است که والدین می توانند از آن برای فرزندان بهره ببرند، گفت: از نظر پرورشی هم تاثیر و ارتباط بازی با وضعیت جسمانی کودک به خوبی ثابت و یادآوری شده که چگونه بدن کودک ورزیده می‌شود و رشد می‌کند بنابراین رابطه عمیق بین بازی و سرگرمی از یک طرف و آموزش و پرورش از طرف دیگر برای تربیت کودکان لازم است.

خانعلی خاطرنشان کرد: هیجان انگیز، هدفمند، متناسب با سن کودک، برانگیزاننده کنجکاوی، انتخاب آزادانه و لذت بخش بودن از ویژگی‌های بازی و سرگرمی‌های مناسب برای کودکان است.

وی با بیان اینکه کسب مهارت‌های شخصی، اجتماعی، اقتصادی را کودک از طریق بازی تجربه می‌کند و یاد می‌گیرد، تاکید کرد: به بازی بچه ها اهمیت دهید چرا که تمام زندگی کودک در بازی شکل واقعی به خود می‌پذیرد، تجارب زندگی کودک از طریق بازی صورت می‌گیرد، موجب رشد و تحول و خلاقیتهای شکوفا می‌شوند.

حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان و ایران اغلب متخصصان و پزشکان بر این نظرند که بهترین راهکار برای جلوگیری از شیوع این بیماری ماندن در خانه است؛ سهمی که آثار آن تمام شدنی نیست

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان مهارت اموزی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان مهارت اموزی ویروس کرونا اصفهان مهارت اموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند

خسرو امیدوار گفت: همچنین کودکان و نوجوانان تحت سرپرستی، از سال ۱۴۰۲ بر اساس شیوه نامه مراقبت موقت، به عنوان مهمان به خانواده‌های متقاضی میزبانی سپرده می‌شوند تا پیگیری‌ها جهت بازپیوند ایشان با خانواده نسبی یا ایجاد شرایط فرزندخواندگی این دسته از عزیزان، به عمل آید و این کار با هدف حمایت از اقامت کودکان و نوجوانان در محیط خانوادگی صورت می‌گیرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل افزود: نگرش جامعه به قبول سرپرستی کودکان در سنین بالاتر در سایه آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی خوب شده است و از سال ۱۳۹۹ با راه اندازی سامانه فرزندخواندگی تاکنون ۴۷۱ درخواست فرزندخواندگی در سامانه فرزندخواندگی ثبت شده و تعداد زیادی از این درخواست‌ها به دلیل عدم احراز شرایط متقاضیان رد شده است.

به گفته او، انتظار داریم زوجین فرزند پذیر، حضانت فرزندان گروه‌های خاص (دارای معلولیت یا نیازمند درمان) را نیز برای فرزندپذیری در نظر بگیرند و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۸ مورد حکم حضانت صادر شد که ۱۰ فرزند واگذار شده از بین آنها در سنین بالای ۶ سال قرار داشتند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اردبیل در تشریح چگونگی فرزندخواندگی گفت: فرایند فرزندخواندگی از زمان ثبت تقاضای زوجین در "سامانه فرزندخواندگی" شروع می‌شود و چنانچه زوجین پس از بررسی‌های کارشناسی، حائز شرایط باشند تا زمان تحویل کودک، تداوم خواهد داشت و پس از واگذاری کودک، نظارت‌های کارشناسی توسط کارشناسان مربوطه به صورت تماس تلفنی و بازدیدهای دوره ای تا سن ۱۸ سالگی فرزندان ادامه خواهد یافت.

امیدوار افزود: از مزایای این طرح این است که کودکان و نوجوانان علاوه بر بهره مندی از امکانات و خدمات خانواده میزبان، مجبور به اقامت در مراکز شبانه روزی نخواهند بود و از آنجایی که یکی از مهمترین کارکرد خانواده، تعاملات عاطفی بین اعضای خانواده در راستای رشد تربیتی و اجتماعی است، سیاست اصلی دفتر امور کودکان و نوجوانان تقویت برنامه مراقبت از فرزندان در درون خانواده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • خانواده سالم و منسجم، محور سلامتی
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • کودک ۶ ساله در تصادف موتور و پیکان در برخوار جان باخت
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • غرق شدن کودک شبستری در استخر