Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-03-29@06:42:21 GMT

نوبخت: نرخ بیکاری به ۱۰ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۳۲۷۷

نوبخت: نرخ بیکاری به ۱۰ درصد رسید

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به ارایه گزارش عملکرد بودجه در سال گذشته به هیات دولت، اعلام کرد: نرخ بیکاری به ۱۰ درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد باقر نوبخت؛ رئیس سازمان و برنامه کشور در پخش زنده صفحه اینستاگرام خود، گفت: سال گذشته یکی از اهدافمان این بود که به دنبال مهار تورم بودیم به همین جهت تورم 4 درصد فروردین به 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد تقلیل پیدا کرد. تورم نفطه‌ای از 51 به 22 درصد و تورم سالیانه هم از 42.7 به 34.8 درصد رسید.

وی با بیان اینکه،  برای دو هدف دیگر از جمله افزایش اشتغال و کاهش بیکاری اقداماتی انجام شد که منجر شد در پاییز سال 1398 نسبت به مدت مشابه ،470 هزار نفر به جمعیت شاغل افزوده و 320 هزار نفر از بیکاران کاسته و نرخ بیکاری به 10.6 برسد، تاکید کرد، در ارتباط با مسئله بهبود روند رشد اقتصاد هر چند رشد اقتصادی مطلوب نبود، ولی این نرخ با نفت در سه ماهه اول و دوم منفی 10 درصد بود که در سه ماهه سوم و چهارم سال به منفی 1.8 درصد رسید. همچنین رشد اقتصاد بدون نفت که منفی یک بود به مثبت 0.8 رسید.

معاون رئیس جمهور گفت: ترکیب منابع ما 50 درصد درآمدها، 12 درصد واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و همچنین 38 درصد از واگذاری دارایی‌های مالی که عمدتاً از فروش سهام دولت است. به این ترتیب سهم مالیات‌های در منابع عمومی افزایش و سهم نفت در منابع عمومی به دلیل تحریم‌ها کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: مصارف ما در سال 98 بالغ بر 441 هزار میلیارد تومان بود که 321 هزار میلیارد تومان آن برای هزینه‌هایی مانند حقوق و دستمزد و سایر خرج شد، مبلغ 60 هزار میلیارد تومان برای واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و 41 هزار میلیارد تومان هم برای تملک دارایی‌های مالی استفاده شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: سیاست‌هایی که برای هزینه کرد این 441 هزار میلیارد تومان در پیش گرفته ایم و در سال 98 انجام دادیم. این بود که تا آنجایی که می‌توانیم قدرت خرید کارکنان و مردم را حفط کنیم، در شرایطی که 22 درصد هزینه‌های ما افزایش پیدا کرد 35 درصد حقوق و بازنشستگان 32 درصد افزایش پیدا کرد و ما سایر هزینه‌های را به نفع مردم کاهش دادیم. در این راستا بود که با افزایش 20 درصدی حقوق و در اسفند افزایش 50 درصدی برای متناسب سازی حقوق مطابق با فصل دهم بودجه، به افزایش قدرت خرید کارکنان پرداختیم.

نوبخت افزود: 5 هزار میلیارد تومان هم علاوه بر 20 درصد افزایش حقوق بین بازنشستگان توزیع شد تا توازن حقوق‌ها رخ دهد؛ چون بازنشستگان نمی‌توانند از 50 درصد افزایش حقوق در پایان سال استفاده کننند، در سال 99 رقم 5 هزار میلیارد را به 10 هزار میلیارد تومان تزریق بین آنها افزایش دادیم.

وی ادامه داد: علاوه بر همه این موارد در سال گذشته سه پرداخت یارانه‌ای داشتیم که 10 یارانه معیشتی به 60 میلیون و در 20 یارانه نقدی به 78 میلیون و نهایتاً در پایان اسفند ماه پرداخت یارانه حمایتی به 3 میلیون نفر بو

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نوبخت برنامه بودجه نرخ بیکاری اینستاگرام درصد رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۳۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش وصول حقوق دولتی بخش معادن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ به گفته مدیر کل صنعت معدن و تجارت کمک به  توسعه معادن / فراوری محصولات / ارزش افزوده بیشتر و جلو گیری از خام فروشی از اهداف مهم بخش معادن در سال جاری است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیکاری ۸۳ درصد از جوانان هند
  • افزایش وصول حقوق دولتی بخش معادن
  • (ویدیو) افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین ماه
  • حقوق کارگران ۱۵ درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت
  • تحلیل بادامچیان از علت رای نیاوردن باهنر و نوبخت
  • رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری ترکیه در ۲۰۲۳
  • کاهش نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ سال
  • نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ ساله اخیر رسید
  • فرمول تعیین دستمزد ۱۴۰۳ اعلام شد/ میزان دقیق افزایش حقوق کارگران چقدر است؟
  • روایتی تازه از میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳