Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد مقدسی در گفت‌وگو با ایلنا با تاکید بر اینکه تصمیم یکشبه برای عرضه ذرت و جو دامی در سامان بازارگاه نتایج منفی بر بخش توزیع داشته است، اظهار کرد: در روزهای پایانی سال گذشته با تصمیم یکشبه اعلام شد که توزیع ذرت و جو دامی تنها از طریق سامانه بازارگاه انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: سامانه بازارگاه برای کنترل بازار و حدف واسطه بسیار موثر است، اما با توجه به عدم آگاهی و آموزش دامداران عرضه نهاده‌های دامی در این سامانه مشکلاتی را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدسی با یادآوری اینکه جمعیت بزرگی از دامداران دسترسی به اینترنت نداشته یا نحوه استفاده از آن را نمی‌دانند، افزود: 78 درصد دامداری‌های کشور سنتی و تنها حدود 22 درصد آن‌ها صنعتی هستند به عبارت دیگر جمعیت بزرگی از دامداران که اغلب ساکن روستاها هستند امکانات دسترسی به اینترنت ندارند و از نحوه استفاده از آن آگاه نیستند.

وی اضافه کرد: عدم آگاهی بخش زیادی از دامداران از نحوه استفاده از بازرگاه موجب بروز مشکلاتی در توزیع نهاده‌های دامی شده که نتیجه آن ادامه افزایش قیمت در بازار نهاده‌ها است.

به گفته مقدسی؛ لازم بود قبل از تصمیم برای عرضه نهاده‌های دامی در سامانه، آموزش‌های لازم به دامداران داده می‌شد.

وی گفت: برای آموزش به دامداران برای استفاده از سامانه حداقل یکماه لازم بود تا شاهد این مشکلات نباشیم.

مقدسی با بیان اینکه تشکل‌ها که نماینده تولیدکنندگان هستند نیز از این تصمیم بی‌اطلاع بودند، اظهار کرد: درست چند روز مانده به شب عید این تصمیم گرفته و اجرا شد بدون اینکه به تشکل‌ها اطلاع داده شود.

وی تصریح کرد: اگر ما از این موضوع مطلع بودیم نسبت به نتایج این تصمیم بر بازار هشدار داده و مهلت برای آگاهی اعضای خود می‌گرفتیم.

مقدسی با تاکید بر اینکه سامانه نیز آماده نیست و دچار نقایص متعددی است، افزود: به طور مثال پس از ثبت درخواست در سامانه برای دامدار شماره حسابی برای واریز پول ارسال می‌شود، این شماره حساب هیچ مشخصاتی ندارد و این امر موجب شده به طور متعدد شاهد واریز پول به حسابی باشیم که هیچ ارتباطی با استان محل اقامت دامدار ندارد.

وی ادامه داد: مراجعات زیادی از اعضای خود داریم که  نسبت به این موضوع و برگشت پولی که به اشتباه واریز شده شکایت داشته‌اند.

مقدسی نتیجه این مشکلات را کندی در توزیع و افزایش قیمت نهاده‌های دامی در بازار دانست .

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران قیمت امروز هر کیلوگرم ذرت و جو دامی در بازار را 2 هزار تومان عنوان کرد که 650 تومان بیشتر از قیمت مصوب است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران اینترنت گرانی مشکلات نهاده های دامی نهاده های دامی نحوه استفاده نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۳۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران از آغاز توزیع تخم نوغان برای پرورش بهاره در استان خبر داد.


محمدمهدی عباس زاده با اشاره به فرارسیدن زمان توزیع تخم نوغان هیبرید برای پرورش بهاره کرم ابریشم از سوم اردیبهشت ماه امسال در استان مازندران، گفت: تعهد سازمان جهاد کشاورزی استان، تحویل ۳ هزار و ۴۰۰ جعبه تخم نوغان است.


وی با توجه به محدودیت زمان و شرایط پرورش در فصل بهار، بر ضرورت اطلاع رسانی سریع و مستمر این موضوع از طریق شوراها، دهیاری ها، مسوولین مراکز جهاد کشاورزی و کارشناسان پهنه برای تحویل و توزیع بموقع تخم نوغان به بهره برداران و علاقمندان این بخش تاکید کرد.


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران مرکز توسعه نوغانداری استان در شهرستان قائم شهر، مزرعه آهنگرکلا بیشه سر و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان بابل (بندپی شرقی ۲ کارگزار و بابلکنار ۳ کارگزار) را از مراکز تحویل تخم نوغان در استان اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش گرانی و کمبود دارو به قوه قضائیه
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو