Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@07:11:11 GMT

همه‌گیری کروناویروس در اروپا تا دو سال ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۳۶۹۷

همه‌گیری کروناویروس در اروپا تا دو سال ادامه دارد

ایسنا/خراسان رضوی محقق چینی بیماری‌های عفونی پیش‌بینی می‌کند، کروناویروس جدید ووهان که معروف به کووید-19 است، به مدت دو سال همراه جهانیان خواهد بود.

به گزارش چاینا نیوز، متخصص بیماری‌های عفونی و رئیس بیمارستان هووشان چین در ویدیو کنفرانسی که به‌تازگی برگزار شد، اظهار کرد: اروپا باید برای مقابله با این ویروس تلاش کند، چون این ویروس تا دو سال آینده همراه آنان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژانگ ونهونگ به آلمان نیز هشدار می‌دهد که تصور اینکه در آینده نزدیک همه‌گیری در اروپا به پایان خواهد رسید را فراموش کند.

وی که مسوول طرح‌های مقابله با کروناویروس است به دلیل اقدامات متعدد در این زمینه مشهور شده است. وی پیش‌بینی کرده بود که اوج همه‌گیری این ویروس در چین آوریل و ژوئن خواهد بود و در ماه‌های گرم تابستان کروناویروس جدید عقب‌نشینی خواهد کرد و دوباره در ماه‌های پاییز و زمستان فعال و در بهار  2021 اوج بیماری تکرار خواهد شد.

اما به دلیل همه‌گیری جهانی، وی می‌گوید: این ویروس تا دو سال آینده تعداد زیادی را مبتلا خواهد کرد و تنها راه مقابله با آن اقدامات جهانی مقابله با این ویروس است.

تنها روش مقابله با کرونا ویروس تعطیلی کلی جهان به مدت چهار هفته است

ژانگ ونهونگ پیشنهاد می‌کند که تنها روش مقابله با این ویروس تعطیلی کلی جهان به مدت چهار هفته است و این اقدام باید در تمامی جهان ازجمله اروپا و آلمان رخ دهد.

رئیس بیمارستان هووشان چین هشدار می‌دهد: بدون هماهنگی هم‌زمان و اقدامات سختگیرانه در تمامی کشورها عبور از این شرایط امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چین محدودیت‌های خود را به دلیل مقابله با این ویروس کاهش داده، اما با موج دوم عفونت از خارج از کشور روبرو است که می‌تواند آغاز دومین شیوع این بیماری باشد.

ژانگ در ادامه افزود: تا زمانی که کشورها راهبردهای تهاجمی بیشتری برای مهار خود اتخاذ کنند، در روند کاهشی ابتلا به این بیماری موفق خواهند بود اما در کنترل مؤثر بیماری همه‌گیر زمان نیز بسیار مهم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کروناویروس مقابله با این ویروس همه گیری دو سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، در شرایطی که نوار غزه در سکوت مرگبار جامعه جهانی و محاصره ظالمانه صهیونیستی با حمایت واشنگتن و وضعیت شکننده منطقه با تحریک سران رژیم صهیونیستی روز به روز در آستانه وضعیت فاجعه‌باری قرار داده است، تلاش‌ها برای وضعیت امدادرسانی به ساکنان غزه با وجود مانع تراشی این رژیم ادامه دارد.

در همین ارتباط، شبکه خبری الجزیره گزارش داد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در سخنانی پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ در جمع خبرنگاران با اشاره به ادامه وضعیت «فاجعه‌بار انسانی» در نوار غزه هشدار داد که در صورت ادامه درگیری‌ها در منطقه، اوضاع در باریکه غزه آرام نخواهد شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به وضعیت شکننده منطقه غرب آسیا تاکید کرد که فاجعه انسانی در غزه مادامی که منطقه روی آرامش نبیند و جنگ و خونریزی در منطقه ادامه یابد، فاجعه انسانی در باریکه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ما در ۳ موضوع اصلی مرتبط با جنگ غزه شاهد هیچ گونه پیشرفتی نبوده‌ایم. این موضوعات شامل: ۱- آزادی اسرای صهیونیست ۲- استقرار آتش بس و ۳- کاهش بحران بشردوستانه در این باریکه که اکنون در محاصره کامل قرار دارد.

بورل که پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ با خبرنگاران سخن می‌گفت، تاکید کرد: ۳ مسئله است که ما به آن احتیاج داریم. متأسفم که این را می‌گویم، اما در هیچکدام از این ۳ مسئله ما شاهد پیشرفت چشمگیر نبوده‌ایم. هیچ پیشرفتی در آزادی اسرا انجام نشده است، به آتش بس درخواستی قطعنامه شورای امنیت احترام گذاشته نشد، و در نهایت کمیسر اتحادیه اروپا که مسئول ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است مثال‌هایی از ایجاد موانع در رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه را مطرح می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد: بروکسل خواستار دسترسی بدون مانع به نوار غزه به منظور ارسال و توزیع کمک‌های امدادی و بشردوستانه به این باریکه است. این مسئله روشن است که در روند امدادرسانی مانع ایجاد می‌شود و به همین دلیل نیز بحران بشردوستانه در غزه همچنان ادامه دارد.

با این حال، این مقام اروپایی حاضر به محکوم کردن اسرائیل به دلیل ایجاد مانع در روند امدادرسانی‌ها به غزه و ایجاد قحطی عامدانه در این باریکه نشد.

دیگر خبرها

  • مورینیو: به خاطر رم پیشنهاد پرتغال و عربستان را رد کردم
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • اجرای طرح زیست عفیفانه در جامعه ضروری است