Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- روزنامه پاکستانی «دیلی تایمز» با انتشار مقاله ای با اشاره به اینکه " حضور ترکیه در سوریه غیرضروری است" ،نوشت: ترکیه باید دست از پشتیبانی شورشیان و جنگ نیابتی در ادلب سوریه بردارد، زیرا سبب تشدید درگیری ها، تلفات سنگین انسانی و آوارگی بیشتر غیرنظامیان خواهد شد. تاریخ انتشار: 12:00 - 05 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۲۶۸۷

به گزارش خبرگزاری میزان، این روزنامه انگلیسی زبان در سرمقاله خود با عنوان «میدان نبرد ادلب» نوشت: وزارت مور خارجه پاکستان که هفته گذشته کشته شدن سربازان ترک در ادلب سوریه را نکوهش کرد و از رنج و آلام غیرنظامیان در این نبرد خانمان سوز سخنی نگفت، باید حضور غیرضروری ترکیه در سوریه را به دوستان ترک گوشزد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سرمقاله آمده است: نیروهای امنیتی سوریه در ادلب به شدت علیه تروریست ها مبارزه کرده و مصمم به نابود کردن آخرین دژ آنان هستند اما حضور نیروهای ترک در این منطقه غیرضروری است.

به نوشته این روزنامه پاکستانی: نظامیان ترکیه با مقاومت غیرمنتظره ای از سوی ارتش و نیروی هوایی سوریه روبرو هستند که همزمان تحت حمایت روسیه نیز قرار دارند.

این روزنامه، ورود نظامیان ترک به ادلب را دلیل تشدید تنش ها دانست و نوشت: روسیه که از متحد نزدیک سوریه است، نیز از ترک ها خواسته بود که نظامیانش نباید وارد ادلب شوند.

دیلی تایمز نوشت: پاکستان در گذشته به دلیل جنگ های نیابتی متحمل تلفات انسانی، موج آوارگی غیرنظامیان و پناهجویان بوده است و اکنون وقت آن است که ترکیه از پاکستان درس بیاموزد.

دولت پاکستان هفته گذشته تحولات اخیر در استان ادلب در شمال غرب سوریه را تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه دانست و از جامعه جهانی خواست تا برای حل این بحران نقش آفرینی کند.

 

بیشتر بخوانید: بازگشایی مرزهای ترکیه؛ مهاجران از مرزهای یونان عبور می کنند بازی ترکیه با کارت پناهجویان و برخورد موج جدید مهاجران به سد مرز یونان

وزارت امور خارجه پاکستان از آنچه که در بیانیه خود نگرانی‌های امنیتی و قانونی ترکیه خواند، حمایت کرده و از همه بازیگران منطقه‌ای و بین المللی خواست تا به طور موثر برای حل و فصل مناقشه کمک کنند.

استان ادلب در شمال غرب سوریه در هفته‌های اخیر شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش این کشور با تروریست‌های مورد حمایت برخی کشورهای خارجی برای آزادسازی آخرین پایگاه اصلی تروریست‌ها درسوریه است.این استان ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد و نیروهای سوری در ماه‌های اخیر بخش های زیادی از آن را آزاد کرده اند.

انتهای پیام/

ایرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترکیه پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۳۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله رئیسی عازم لاهور، قلب فرهنگی پاکستان شد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و اعضای هیات عالی رتبه کشورمان صبح امروز به همراه وزیر مسکن پاکستان اسلام‌آباد را به مقصد لاهور مرکز ایالت پنجاب پاکستان ترک کرد.

شهر لاهور امروز به مناسبت سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران تعطیل اعلام شده است و مسئولان دولت ایالتی برای تسهیل تردد هیات بلندپایه کشورمان همزمان فعالیت تمامی مراکز آموزشی، ادارات دولتی و خصوصی را نیز تعطیل اعلام کردند.

رییس جمهور قرار است در طول سفر به قلب فرهنگی پاکستان از آرامگاه اقبال لاهوری شاعر و فیلسوف پاکستانی که میراث مشترک دو کشور همسایه شناخته می‌شود، بازدید کند.

حضور در مسجد تاریخی پادشاهی، بازدید از برخی اماکن فرهنگی و حضور در نشستی در قدیمی‌ترین دانشگاه از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی و هیات همراه خواهد بود.

رئیس جمهور ایران همچنین قرار است با خانم مریم نواز سروزیر ایالت پنجاب و بلیغ الرحمان حکمران این ایالت دیدار نماید.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح روز گذشته به دعوت طرف پاکستانی برای سفر ۳ روزه رسمی وارد اسلام‌آباد پایتخت این کشور شد.

رئیسی با اعضای هیات همراه با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود، محمد شهباز شریف نخست وزیر و همچنین فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد.

در طول اقامت در اسلام‌آباد، ۸ یادداشت تفاهم میان مقامات ایران و پاکستان به امضا رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان
  • عکس/ نشست صمیمی رئیس جمهور با نخبگان پاکستانی
  • رئیسی وارد لاهور شد
  • آیت‌الله رئیسی عازم لاهور، قلب فرهنگی پاکستان شد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند