Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۹ تحت عنوان «جهش تولید» گفت: برای جهش نخستین عامل روحیه است به این معنا که روحیه بخش اقتصاد باید به گونه ای باشد که همه برای حرکت جهشی عزم خود را جزم کنند. ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یحیی آل اسحاق گفت: سال 98 سال ویژه ای در حوزه های مختلف برای ملت ایران، مسئولان و فعالان اقتصادی بود و مشکلات بسیاری را برای کشور رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: سال گذشته حوادث غیرمترقبه فراوانی مثل سیل، زلزله، کرونا و بسیاری موارد دیگر در کنار مشکلات متعدد اقتصادی از قبیل بیکاری، منابع آبی، نظام بانکی، حاشیه‌نشینی، فساد، تبعیض، تنگنای معیشتی، وضعیت بودجه و غیره بروز و ظهور کرد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: جدا از این استکبار جهانی تا جایی که می توانست فشار و تهدیدات خود را افزایش داد تا ملت ایران را به زانو درآورد.

وی افزود: دشمن با توجه به وابستگی اقتصاد ایران به درآمدهای نفتی تلاش کرد تا فروش نفت ایران را به صفر برساند تا کشور درآمدی نداشته باشد در ضمن به موازات این اقدامات یک جنگ تمام عیار روانی را نیز بر علیه مردم ایران تحمیل کرد.

آل اسحاق بیان داشت: جمیع این مسائل نشان می‌دهد که ایران سال سختی را پشت سر گذرانده است.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت اینکه در مقابل این سختی ها آثار مثبتی نیز در اقتصاد ایران مشاهده شد که این آثار مثبت برای سال 99 می‌تواند منشا اثر شود البته برخی مسائل منفی و فشارها همچنان در این سال همراه اقتصاد کشور خواهد بود.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: با توجه به این موارد و مسائل باید دید هدفی که نامگذاری سال 99 دنبال می‌کند چه کمکی به پررنگ تر شدن نقاط مثبت خواهد کرد.

وی افزود: آنچه که از سال 98 به 99 وارد می شود یکسری از خصوصیات و مختصاتی که باید تهدیدات آن را به فرصت تبدیل و فرصت‌ های آن را تقویت تا به اهداف جهش تولید رسید.

آل اسحاق همچنین با برشمردن آثار مثبت ناشی از فشارها و سختی‌ های سال 98 در اقتصاد ایران اظهارداشت: ماحصل سختی‌ های سال 98 این بود که تاب آوری، مقاومت و استقامت ملت، دولت و همه بخش‌ های کشور را در مقابل این شرایط بد اقتصادی نشان داد و در مقابل ثابت کرد که این فشار داخلی و خارجی ملت ایران را از حرکت بازنداشته است.

وی ادامه داد: بسیاری سال 98 را سالی پیش‌بینی می‌کردند که اقتصاد ایران رو به فروپاشی می‌رود در حالیکه نه تنها این گونه نشد بلکه ملت ایران در مقابل همه قدرت های اقتصادی ایستاد و نشان داد که تاب آوری، اقتدار و قدرت ایران اسلامی همچنان پابرجا است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عرا ق گفت: ملت ایران علیرغم بدخواهی دشمنان، تحریم ها، فشارهای بین المللی و همینطور وقوع حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و بسیاری موارد دیگر با اتکال به خداوند متعال و تلاش خستگی ناپذیر توانست موفقیت بسیاری را کسب کند به نحوی که تعداد زیادی از واحدهای تولیدی که از دور خارج و تعطیل شده بود دوباره به مدار بازگشت و با رفع مشکلات خود مجدد وارد حوزه تولید شد ضمن اینکه بسیاری از نیازهای کشور که به صورت واردات از خارج تامین می‌شد نیز با محصولات داخلی جایگزین گردید.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه بستر و الزامات لازم در شرایط فعلی برای اجرای شعار راهبردی سال یعنی «جهش تولید» در کشور وجود دارد یا خیر افزود: بی تردید زمینه و شرایط آماده است.

آل اسحاق بیان داشت: بدون هرگونه شعار بلکه با توجه به واقعیات و شرایط روز اقتصاد ایران زمینه برای تحقق پذیری این شعار در کشور وجود دارد.

وی گفت: برای جهش نخستین عامل روحیه است به این معنا که روحیه بخش اقتصادباید به گونه ای باشد که همه برای حرکت جهشی عزم خود را جزم کنند.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,77,78/CT12 واژه های کاربردی مرتبط

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولید ملی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران اقتصاد ایران ملت ایران جهش تولید آل اسحاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۳۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| واعظ آشتیانی

معاون اسبق وزیر صمت در خصوص الزامات تحقق شعار سال گفت: یکی از راهکارهای مهم در افزایش مشارکت مردم در اقتصاد، استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ،حمیدرضا واعظ اشتیانی گفت: توجه به تولید داخلی میتواند تضمین کننده استقلال کشور باشد، در قانون اساسی مدل اداره اقتصاد شفاف شده اما در دولتها توجه جدی به بخش تعاونی و بخش خصوصی نشده است.

وی گفت: از ظرفیت‌های برنامه های توسعه نیز برای امر تولید به خوبی استفاده نشده و این گلایه از مجالس گذشته وجود داشته که چرا مطالبات دقیق و نظارت بهینه از طریق ظرفیتهای برنامه های توسعه بکار گرفته نشده است.

معاون پیشین وزیر صمت گفت: امروز در هر چالش اقتصادی دولت باید پاسخگو باشد که این امر زیبنده کشور نیست، وظیفه دولت تنها باید به تعریف استراتژی های کلان محدود شود.

واعظ تاکید کرد، حلقه مفقوده در مباحث توسعه کشور،  موضوع نظارت است.

به گفته واعظ اشتیانی، یکی از راهکارهای مهم در افزایش مشارکت مردم در اقتصاد، استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان است.

معاون اسبق وزیر صمت گفت: مقام معظم رهبری بارها تاکید داشتند که در حوزه اقتصاد باید علمی حرکت کنیم، در این بین آزمون و خطا و اعمال سلیقه جایی ندارد. براین اساس نکته مهم در مشارکت دادن مردم در اقتصاد کشور داشتن یک استراتژی کلان و استفاده بهینه از آنهاست.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت برای تحقق شعار سال باید موانع تولید را از سر راه بردارد
  • کمیته‌های تخصصی تحقق شعار سال در دستگاه‌های تشکیل می‌شود
  • منظومه اقتصادی رهبر انقلاب در نامگذاری سال‌ها
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| واعظ آشتیانی
  • «جهش تولید با مشارکت مردم» منشور عملی ملت ایران است
  • مشارکت مردم یک عنصر کلیدی در تحقق اهداف اقتصادی و ملی است
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟|حسین سرآبادانی
  • تحقق جهش تولید با تداوم سیاست تثبیت اقتصادی
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟|احسان ارکانی
  • قیمت گذاری دستوری، مانع مشارکت مردم در تولید