Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@12:40:07 GMT

تأمین ماسک مورد نیاز ۵۰ درصد از شبکه بیمارستانی کشور

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۴۰۹۴

تأمین ماسک مورد نیاز ۵۰ درصد از شبکه بیمارستانی کشور

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز گفت: به تبع تولیدات یک شرکت فعالی در حوزه فناوری نانو و تولید ماسک‌های تنفسی در البرز، توانایی تأمین نیاز ۵۰ درصدی شبکه بیمارستانی کشور را داریم.

محمدامین فرشی، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، ضمن تبریک سال نو و با اشاره به شعار سال، گفت: یکی از شرکت‌های استان البرز از تاریخ چهارم فروردین ماه  کار خود در سال ۹۹ که از سوی مقام معظم رهبری بنام سال جهش تولید نامگذاری شده است در حوزه فناوری نانو و در جهت راه اندازی و افزایش ظرفیت تولید ماسک‌های تنفسی آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز بیان کرد: در این واحد تولیدی افزایش ظرفیت تولید ماسک‌های بیمارستانی برای تامین نیاز مراکز درمانی استان البرز و دیگر نقاط کشور مدنظر قرار داده شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این شرکت در زمینه تولید ماسک‌های تنفسی که از نیازهای جدی این روزهای مراکز درمانی به دلیل شیوع بیماری کووید- ۱۹ است، بصورت سه شیفت انجام خواهد شد.

فرشی تصریح کرد: به تبع تولیدات این شرکت در زمینه ماسک‌های تنفسی توانایی تأمین نیاز ۵۰ درصدی شبکه بیمارستانی کشور را دارد.

وی گفت: کار در این این واحد تولیدی و در زمینه تولید ماسک با حدود ۱۲۰ نفر پرسنل پیش برده می‌شود؛ در این راستا شرکت شهرک‌های صنعتی نیز با پرداخت تسهیلات همکاری لازم را اعمال می کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری نانو استان البرز شبکه تولید شرکت شهرک های صنعتی تولید ماسک ماسک های تنفسی استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن

سهم برق تولید شده توسط سوخت‌های فسیلی در بریتانیا به پایین‌ترین حد خود رسیده است و گاز و زغال‌سنگ تنها ۲.۴ درصد از تولید برق را برای یک ساعت در هفته گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تحقیقات، افزایش چشمگیری در دفعات کوتاه‌مدت تولید کمتر از پنج درصد برق بریتانیا با استفاده از سوخت‌های فسیلی را در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد. تا به امروز ۷۵ دوره نیم‌ساعته در سال وجود داشته است که سوخت‌های فسیلی کمتر از پنج درصد نیاز برق این کشور را تشکیل داده‌اند. این میزان بیش از چهار برابر رقم ثبت‌شده در سال گذشته است.

رکوردها نشان‌دهنده تغییرات چشمگیری در سیستم تولید برق این کشور نسبت به ۱۵ سال پیش است که نیروگاه‌های گاز و زغال‌سنگ بیش از ۷۵ و انرژی‌های تجدیدپذیر تنها دو درصد از ترکیب برق آن را تشکیل می‌دادند. در سال گذشته نیز تنها یک‌سوم برق بریتانیا از سوخت‌های فسیلی و ۴۰ درصد آن از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شد.

کاهش استفاده از نفت و گاز در تولید برق بریتانیا

سهم الکتریسیته تولید شده توسط سوخت‌های فسیلی بریتانیا پیش از برنامه‌ریزی برای شروع اجرای «شبکه کربن‌صفر» در این کشور در آوریل ۲۰۲۴ به میزان بی‌سابقه‌ای کاهش پیدا کرد و به کم‌ترین حد خود یعنی ۲.۴ درصد برای یک ساعت رسید.

بر اساس تجزیه‌وتحلیل داده‌های اپراتور سیستم برق شبکه ملی بریتانیا سهم سوخت‌های فسیلی در ترکیب تولید یک روز کامل برق در ماه جاری به پایین‌ترین حد خود یعنی ۶.۴ درصد کاهش داشته است. این یافته‌ها از اهداف کشور برای حرکت در مسیر پیشگام و پیشرو بودن در جهان برای اجرای یک شبکه برق بدون کربن در بریتانیا برای دوره‌های کوتاهی از سال آینده پشتیبانی می‌کند.

بریتانیا پیشرفتی عالی را در این زمینه نشان‌می‌دهد و سیستم تولید برق آن گاهی شاهد دوره‌هایی بوده که شبکه با بیش از ۹۰ درصد انرژی کربن‌صفر به‌طور ایمن کار می‌کرده است. پایین‌ترین رکورد جدید نیز در میان انبوه انرژی‌های تجدیدپذیر رخ داده است که مطابق با آن، نیروی باد حدود نیمی از تولید برق کشور، انرژی خورشیدی بیش از ۳۰ درصد و راکتورهای هسته‌ای بریتانیا بیش از ۱۳ درصد تولید را تشکیل می‌داد. در دوره‌هایی نیز نیروی گازی تنها ۱.۸ درصد از تولید برق بریتانیا را برعهده داشت.

بریتانیا اعلام کرد نیروگاه فسیلی راتکلیف در ناتینگهام‌شر که ۰.۶ درصد از تولید برق فعلی را برعهده دارد، سپتامبر تعطیل خواهد شد که نقطه اوج قابل‌توجهی در مسیر کم‌کربن شدن طی چند سال است. در واقع دستیابی به هدف بلندپروازانه بریتانیا تا سال ۲۰۲۵ یک چالش مهندسی مهم محسوب می‌شود که کشور در صدد رفع آن برآمده است.

کد خبر 747754

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد