Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،صرف نظر از کالری بالا، آجیل ها می توانند از افزایش وزن که اغلب در دوران نوجوانی اتفاق می افتد، پیشگیری کنند، آجیل ها طیف وسیعی از فواید را برای سلامتی فرد دارند و مطالعات نشان می دهد که فواید آنها بیش ازمطالبی است که ما می خوانیم بوده که هنوز کشف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آجیل ها می توانند از ابتلا به بیماری های قلبی و همچنین اختلالات جنسی در مردان جلوگیری کنند و همچنین اثرات نگهدارنده برای بدن فرد نیز دارند. به عنوان مثال مصرف آجیل به طور روزانه می تواند خطر ابتلا به بیماری هایی مثل دیابت و سرطان و حتی خطر مرگ و میر را به هر دلیلی کاهش دهد.   اما واقعاً رابطه بین مصرف روزانه آجیل با پیشگیری از افزایش وزن چیست ؟   همانطور که در بخش ورزش و تناسب اندام گفته ایم مطالعه اخیر در این مورد نشان می دهد مصرف روزانه آجیل می تواند شما را از اضافه وزن دور کند که در نوجوانی به آن دچار می شوید. گردو بیش از همه بر روی کاهش وزن افراد تاثیر دارد جایگزین کردن گوشت های فرآوری شده با غلات، دسرها و آجیل می تواند باعث کاهش وزن دوره ای در افراد شود. علاوه بر آن بسیاری از افراد توانستند با مصرف آجیل، اضافه وزن خود را کنترل کنند و کمتر در معرض چاقی قرار بگیرند. افزایش مصرف آجیل به طور روزانه می تواند حدود ۲۳درصد خطر اضافه وزن را کاهش دهد.

 آجیل ها فیبر بالایی دارند که می توانند احساس سیری را تا مدت زمان زیادی به آنها ببخشند. بنابراین جلوگیری از گرسنگی و همچنین احساس سیر بودن تا مدت زمان زیادی در بدن این افراد باقی خواهد ماند.

علاوه بر فیبر موجود در آجیل، چربی ها نیز در آن قرار دارند که می توانند کالری زیادی را به فرد برسانند و انرژی فرد را تأمین کنند تا فرد نیاز به خوردن غذاهای دیگر نداشته باشد.

آجیل ها چربی های اشباع نشده دارند که می تواند اکسیداسیون چربی را بالا ببرد و به تبدیل آن به انرژی در زمان کوتاه تر کمک کند.

مطالعات نشان می دهد که افزایش مصرف آجیل به طور کلی در هر نوعی با جلوگیری از کاهش وزن در طولانی مدت ارتباط دارد، حتی با این که کالری بالایی دارد.

پس می توان نتیجه گرفت که آجیل ها می توانند یک بخش سالم در الگوی رژیم فرد محسوب شوند و می توان آن را جایگزین غذاهای سالم اما چاق کننده کرد. مخصوصاً مصرف آن در دوران نوجوانی بسیار حائز اهمیت می باشد.   منبع : نمناک   انتهای پیام//ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاهش وزن عید نوروز نوروز 99 اضافه وزن مصرف آجیل آجیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۴۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، مرکز ملی آمار انگلیس با اشاره به رصد شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل در سال ۲۰۲۲ افزود: شمار مرگ ناشی از مصرف الکل در این کشور نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۳۳ درصد افزایش یافته است که نشان می‌دهد دو هزار و پانصد نفر بیشتر از این سال است.
بنا به گزارش این مرکز، علت بیشترین مرگ ناشی از مصرف الکل مربوط به اختلالات کبدی است و در مردان بیشتر از زنان بوده است.
این میزان مرگ مرتبط با الکل، علاوه بر مرگ شمار زیادی از افرادی است که به علت زیاده روی در مصرف الکل و درگیری‌ها یا حوادث و جرایم ناشی از مستی در این کشور جان می‌بازند.

دیگر خبرها

  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • ببینید | با چالش ٢١ روزه حذف قند، می‌توان لاغر شد؟
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟