Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@08:23:03 GMT

۶۰ حلقه چاه غیرمجاز در اردبیل مسدود می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۴۳۱۴

۶۰ حلقه چاه غیرمجاز در اردبیل مسدود می‌شود

نبی‌الله پاسبان عیسی‌لو روز سه‌شنبه اظهارداشت: اردبیل جزو معدود استان‌هایی در سطح کشور است که در زمینه انسداد چاه‌های غیرمجاز موفق عمل کرده است.

او با اشاره به اینکه با برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی در سالیان گذشته آب چند سال آینده را نیز مصرف کرده‌ایم، افزود: برای به تعادل رساندن مصرف آب زیرزمینی باید با همکاری هم بویژه در بخش کشاورزی از بروز مشکل برای آینده فرزندانمان جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: عبور از بحران آب نیازمند مشارکت همگانی است و همه ما باید به نوبه خود به وظایف ذاتی خود در برابر حفاظت از منابع آب عمل کنیم.

وی افزود: با تلاش مدیرعامل و تمامی همکاران در سال گذشته سد و شبکه احمدبیگلو در شهرستان مشگین‌شهر به بهره‌برداری رسید و همچنین آبگیری سدهای بفراجرد خانقاه خلخال و تازه‌کند گرمی انجام شد تا با برنامه‌ریزی مناسب بتوان بخشی از چالش‌های آبی در این مناطق مرتفع شود.

پاسبان عیسی‌لو همچنین با اشاره به بهره‌برداری ۱۰ هزار هکتار از اراضی پایاب شبکه خداآفرین در سال گذشته بیان کرد: در صورت تامین اعتبار و حل مشکل مالی، پروژه مذکور به پایان خواهد رسید.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین با اشاره به کلنگ‌زنی شبکه آبیاری پایاب سد گیوی در روزهای پایانی سال گذشته گفت: با استفاده از فاینانس داخلی عملیات اجرایی این شبکه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال آغاز شد.

وی افزود: حجم آب سدهای استان در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال گذشته وضعیت بهتری دارند در حالی که نسبت به درازمدت، حجم آب کمتری را در پشت سدها شاهد هستیم.

او لایروبی و ساماندهی رودخانه‌های استان، نصب کنتور هوشمند بر چاه‌های کشاورزی، جلوگیری از اضافه برداشت از چاه‌های کشاورزی، فعالیت چندین گروه گشت و بازرسی از منابع آب ، انسداد چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز را از جمله اقدامات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در راستای حفاظت و صیانت از منابع آبی استان ذکر کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بخش کشاورزی روزهای پایانی سال کشاورزی آب چاه بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی منابع آب سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۴۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳ نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در محور نیر

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوری بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل از توقیف ۳ دستگاه وانت نیسان در محور اردبیل به نیر خبر داد و اظهار کرد: این وانت حامل ۱۴۰ اصله قنداق و چوب آلات جنگلی بود که طی عملیات و رصد اطلاعاتی و گشت شبانه مأموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی توقیف شد.

وی با بیان اینکه محموله قاچاق ضبط شد، خاطرنشان کرد: در این عملیات شبانه که در حوالی ساعت دو بامداد انجام گرفت قاچاقچیان سعی بر فرار داشتند که نیروهای یگان حفاظت مانع از فرار آنان شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: در این عملیات خودرو یگان منابع طبیعی آسیب جدی دید و دو نفر از مأموران یگان مصدوم شده‌اند.

نوری با اشاره به دستگیری دو متخلف حین این عملیات افزود: متأسفانه یکی از خودروهای قاچاقچیان با خالی کردن بار قاچاق فرار کرد و خودروهای متخلفین به پارکینگ منتقل شده و به مراجع قضائی استان معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: از هموطنان تقاضا داریم در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

کد خبر 6085625

دیگر خبرها

  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • توقیف ۳ نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در محور نیر
  • قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • ۲۴حلقه چاه غیرمجاز در دماوند مسدود شد
  • انسداد ۱۴ حلقه چاه غیر مجاز در«گلاهک» رودهن/ادوات حفاری توقیف شد
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد