Web Analytics Made Easy - Statcounter

مساجد و هیأت‌های کشور به عنوان دو نهاد مذهبی در طول سال برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کنند، برنامه‌هایی که در مناسبت‌های مختلف دینی و ملی، رنگ‌وبوی برگزاری مراسم دارد و در باقی ایام در قالب ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی است.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مساجد و هیأت‌های کشور به عنوان دو نهاد مذهبی در طول سال برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کنند؛ برنامه‌هایی که در مناسبت‌های مختلف دینی و ملی برگزار می‌شود و در باقی ایام نیز در قالب ارائه خدمات و محصولات فرهنگی و مذهبی به مخاطبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش تلاش کردیم نگاه کوتاهی به رویدادهای مسجدی و هیأتی کشور در سال ۹۸ داشته باشیم. البته این رویدادها جدای از برگزاری جلسات مذهبی در مناسبت‌های دینی است که مساجد و هیأت‌ها به عنوان وظیفه ذاتی خود در طول سال برگزار می‌کنند.

فروردین‌ماه

کمک‌رسانی هیأت‌های مذهبی به سیل‌زدگان

ابتدای سال ۹۸ با وقوع سیل در چندین استان کشور آغاز شد که بلافاصله هیأتی‌ها پای کار آمدند و در قالب گروه‌های جهادی برای کمک به مردم عزیز این استان‌ها عازم شدند و به فعالیت‌های متنوعی از جمله اطعام مردم، لایروبی خانه‌ها، شست‌وشوی فرش‌ها، تعمیر لوازم خانگی، تعمیر منازل آسیب‌دیده و ... پرداختند.

یاری رساندن مسجدی‌ها به سیل‌زدگان  با پویش «رفیق گلستان باشیم»

مرکز رسیدگی به امور مساجد براساس تفاهم‌نامه منعقد شده با کمیته امداد امام خمینی (ره) و هماهنگی‌های صورت گرفته با ائمه جماعت مساجد تهران طرح «رفیق گلستان باشیم» را به منظور تشویق مردم برای کمک‌رسانی نقدی و غیرنقدی به سیل‌زدگان استان گلستان اجرایی کرد.

حمایت هیأت‌های مذهبی از سپاه پاسداران 

در پی اقدام غیرقانونی رئیس‌جمهور رژیم مستکبر آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیاری از مداحان در جلسات اعیاد میلاد سرداران کربلا به شعرخوانی حماسی در حمایت از سپاه پاسداران پرداختند که یکی از آنان سیدمجید بنی‌فاطمه بود که با بر تن کردن لباس سپاه شعری حماسی خواند.

صوت این شعرخوانی را اینجا بشنوید:

 

 

اردیبهشت‌ماه

ابلاغ طرح «هر مسجد یک‌ خانه» به مساجد کشور

سازمان بسیج مستضعفین برای ساخت خانه‌های مردم سیل زده که تکمیل کمک‌رسانی به آنان بود، طرح «هر مسجد یک‌ خانه» را اجرایی کرد که در این راستا بنا شد مساجد با جمع‌آوری کمک‌های مردمی، ساخت منازل سیل زدگان را برعهده بگیرند و در مجموع مساجد کشور ساخت ۲۰ هزار خانه مسکونی را برعهده گرفتند.

تأسیس هیأت متحده برای تجلیل ماهانه از پیرغلامان

جمعی از مداحان در این ماه تصمیم گرفتند تا به‌منظور تکریم پیرغلامان امام حسین (ع) چه آنانی که در قید حیات هستند و چه افرادی که از دنیا رفته‌اند، به‌صورت ماهانه جلسه‌ای با عنوان هیأت متحده برگزار کنند. هدف از برگزاری این جلسه در گام نخست تکریم پیرغلامانی بود که امروز گوشه‌نشین و خانه‌نشین هستند و کم‌تر به مراسم‌ مذهبی دعوت می‌شوند.

برگزاری دهه تکریم مساجد با شعار «مسجد پیشتاز در زمینه‌سازی گام دوم انقلاب»

از ۲۰ شعبان تا پایان این ماه، دهه تکریم و تعظیم مساجد نام‌گذاری شده است که این دهه در سال ۹۸ با شعار «مسجد پیشتاز در زمینه‌سازی گام دوم انقلاب» برگزار شد که بر این اساس روزهای این دهه با توجه به مناسبت‌های پیش رو و اولویت‌های فرهنگی کشور و همچنین فعال شدن مساجد در کارکردهای اجتماعی نام‌گذاری شد.

برگزاری مسابقات قرآن مدهامتان با حضور ۳۰۰ نوجوان مسجدی

سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در مشهد مقدس با حضور ۳۰۰ نفر از برگزیدگان استان‌های کشور در رشته‌های قرائت، تحقیق و حفظ کل قرآن در رده سنی ۱۶ تا ۳۰ سال و قرائت ترتیل، حفظ جزء ۳۰، اذان، قرائت تقلیدی، نقاشی آیات و قرائت نماز ویژه رده سنی ۷ تا ۱۶ سال برگزار شد.

برپایی ۱۰۰ جلسه تفسیر و ۹۰۰ محفل قرآنی در مساجد تهران

یکی از برنامه‌های امور مساجد در ماه مبارک رمضان، اعزام مفسر به مساجد است که در این راستا کارشناسان رشته تفسیر از قم در مساجد حاضر شدند و جلسه تفسیر قرآن در ۱۰۰ مسجد استان تهران برگزار شد. همچنین ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز در ماه رمضان، درمجموع در بالغ‌بر ۱۳۰۰ مسجد طرح تفسیر نور و جزء خوانی قرآن کریم را در ۹۰۰ مسجد استان تهران برگزار کرد.

خردادماه

برگزاری ۳۰۰ اعتکاف رمضانیه در سراسر کشور

در دهه پایانی ماه رمضان، اعتکاف رمضانیه برگزار می‌شود که در سال ۹۸ نیز با توجه به استقبال صورت گرفته در سال‌های گذشته، این طرح به‌صورت ویژه‌ای برنامه‌ریزی شد و در مجموع حداقل ۳۰۰ اعتکاف رمضانیه در کشور برگزار شد.

اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» در مساجد کشور

 کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دارای ۱۳ هزار کتابخانه در سراسر کشور هستند که ۶ هزار مورد کتابخانه‌های مخزن دار است و مابقی کتابخانه‌های باز است که در این راستا برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی طرح «شنبه‌های کتاب» در ۲۰۰ مسجد کشور برگزار شد. در این طرح، امام جماعت مساجد یا فرد منتخب از کتابداران مسجد در این برنامه هرهفته کتابی را در حوزه کودک و نوجوان معرفی کردند. جمعی از طلبه‌های قم مجموعه‌ای شامل ۱۵۰ عنوان کتاب داستانی مفید و پندآموز برای کودک و نوجوان را با عنوان «رمانتیک» جمع‌آوری کردند که در امر معرفی کتب، از این مجموعه استفاده شد، همچنین در این قالب حلقه‌های کتاب‌خوانی و مسابقات نیز برگزار شد.

۷۰۰ مسجد تهران مجری طرح غنی‌سازی اوقات فراغت بچه‌های مسجد

طرح «غنی‌سازی اوقات فراغت بچه‌های مسجد» با شعار برنامه‌های امسال «اخلاق، نشاط و معنویت» طی ایام تابستان در ۷۰۰ مسجد تهران برگزار شد.

انتشار مولودی حاشیه‌ساز «داره می‌ریزه» و محکومیت این اثر از سوی مداحان و پیرغلامان

در این ماه بود که بازنشر یک کلیپ مولودی‌خوانی از سوی یکی از مداحان در مراسم میلاد امام رضا (ع) در فضای مجازی خبرساز و حاشیه‌ساز شد و این اتفاق دستمایه تولید کلیپ‌های بی‌ربط و طنزآمیز با صحنه‌های بعضاً زننده شد. بسیاری از مداحان و پیرغلامان این نوع از مولودی خوانی را محکوم کردند که در نهایت سیدمصطفی قدمگاهی، مداح مشهدی که صوت مولودی‌خوانی او حاشیه‌ساز شده بود، عذرخواهی کرد.

تیرماه

حسین خلج پیرغلام اهل بیت (ع) درگذشت

حسین خلج، پیرغلام ۸۲ ساله اهل بیت، یکی از قدیمی‌ترین روضه‌خوانان، مداحان و باسابقه‌‌ترین چهارپایه خوان بازار تهران دارفانی را وداع گفت. حاج حسین خلج، از قدیمی‌ترین چهارپایه خوان‌های بازار تهران بود؛ سبکی از مداحی که دوره صفویه در بازارهای ایران رواج یافت و بعد از ساخته‌شدن بازار تهران در چارسوق‌ها و تیمچه‌های آن ادامه پیدا کرد.

این مداح اهل بیت (ع) سالیان سال، مغازه تعمیرات خیاطی در خیابان مولوی داشت و بزرگ شده پاچنار تهران بود.

معرفی کتاب در هیأت توسط محمود کریمی

محمود کریمی، مداح پرمخاطب از ۴ سال قبل در جلسات هیأت رایةالعباس (ع) به معرفی و توصیه کتاب در میان هیأتی‌ها به‌ویژه نوجوانان می‌پردازد و به آنان کتاب هدیه می‌دهد. او گاهی بخشی از کتاب را هم قبل از روضه‌خوانی برای مخاطبانش روخوانی می‌کند و حتی با آن از مستمعش اشک می‌گیرد. یکی‌دیگر از اتفاقات خوبی که این مداح اهل بیت (ع) در جلسات اخیر هیأت رایه‌العباس در حال رقم زدن است، معرفی کتاب آن‌هم برای قشر نوجوان حاضر در مراسم است که حتی کتاب معرفی شده را به آنان هدیه نیز می‌دهد تا موجب ترویج مطالعه این کتاب در میان آنان شود.

محمود کریمی مداح اهل بیت (ع) در گام اول در تمام مراسم‌های جشن هیأت به معرفی کتاب پرداخت.

اجرای طرح «سلام بر امام رضا (ع)» در ۱۲۰۰ مسجد تهران

 طرح «سلام بر امام رضا (ع)» با رویکرد قرائت زیارت امین الله از دهه کرامت امسال در مساجد آغاز و طی سال در بیش از ۱۲۰۰ مسجد تهران اجرا شد.

شهریورماه

اعزام ۳ هزار مبلغ غدیر به مساجد و هیأت‌های کشور

بیش از ۳ هزار مبلغ، به جز روحانیون و مبلغان مستقر در استان‌ها، ویژه موضوع امامت و ولایت در مساجد و هیأت‌ها حضور پیدا کردند.

برگزاری اجلاس روز جهانی مسجد

گردهمایی بزرگ روز جهانی مسجد روز ۳ شهریورماه با حضور ائمه جمعه و جماعات و با موضوع «گام دوم انقلاب» به میزبانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران برگزار شد.

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی

مراسم شیرخوارگان حسینی در سال ۸۲ آغاز شده و در ایام محرم سال ۹۸، ۶۲۵۰ جلسه در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار شد. مهمترین مراسم اجتماع ۱۰۰ هزار نفری شیرخوارگان در استادیوم آزادی بود.

مهرماه

برگزاری کنگره شعر اربعین

اختتامیه کنگره ملی شعر اربعین روز چهارم مهرماه در سالن همایش‌های حرم مطهر رضوی در باب‌الجواد برگزار شد. در بخش شعر کلاسیک در مجموع ۳۰۰ شاعر بیش از ۵۰۰ اثر و در بخش نوحه نیز ۱۰۰ نفر بیش از ۲۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال کردند. 

درگذشت سه پیرغلام از ذاکران سید‌الشهدا (ع)

مصطفی طالبی، محمدباقر فارسی، استاد مسلط آواز، پیرغلام اهل‌بیت (ع) و پدر شهید محمود فارسی و سیف‌الله ارزاقی ذاکر و پیرغلام سمنانی اهل بیت (ع) در این ماه درگذشتند.

آبان‌ماه

پرداخت وام ۵ تا ۱۰ میلیونی به مسجدی‌ها

براساس تفاهم‌نامه منعقدشده میان مرکز رسیدگی به امور مساجد و صندوق امداد ولایت، تسهیلات قرض‌الحسنه ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی به مسجدی‌های نیازمند پرداخت شد.

ساخت مدرسه از سوی هیأتی‌ها برای کپرنشینان کرمان

هیأت نورالرضا (ع) در قالب فعالیت‌های جهادی خود مدرسه‌ای در روستای نورآباد در جنوب استان کرمان ساخت و در این ماه افتتاح شد.

مساجد تهران با تعهد ۵۰۰ میلیونی در قبال حوادث بیمه شدند

مساجد تهران، با انعقاد تفاهم نامه طرح «بیمه مسئولیت مدنی در مساجد» میان مرکز رسیدگی به امور مساجد و بیمه دانا، تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفتند.

آذرماه

پاسخ حسین طاهری و محمدحسین پویانفر به توهین خواننده لس‌آنجلسی

حسین طاهری مداح اهل بیت (ع) در مراسم جشن میلاد امام حسن عسکری (ع) در حسینیه‌‌ ‌محبان ‌‌اهل‌بیت (ع) در نوحه‌ای، به توهین خواننده لس‌آنجلسی به امیرالمومنین (ع) واکنش نشان داد و در ابتدای آن اظهارداشت: به کوری چشم آن خواننده کثیفی که دهانش را به بی‌احترامی باز کرد، این گونه می‌گویم: کی شود دریا به پوز سگ نجس!

محمدحسین پویانفر مداح اهل بیت (ع) نیز در مراسم هفتگی هیأت ریحانةالنبی و در توسل به حضرت زهرا (س) به توهین خواننده لس‌آنجلسی به امیرالمومنین (ع) پاسخ داد.

کاهش ۲۰ درصدی بودجه مساجد

لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور صبح روز ۱۷ آذرماه توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که در بخش‌های مختلفی برای مساجد کشور، رقم‌هایی پیشنهاد شده است که در مجموع بودجه مساجد نسبت به سال قبل، ۲۰ درصد کاهش یافته است.

درگذشت سیدقاسم موسوی قهار 

سید قاسم موسوی قهار ادعیه‌خوان و مداح اهل بیت (ع) ۱۸ آذرماه درگذشت و روی دستان علاقه‌مندان به صاحب صدای مناجات سحر از مقابل خانه مداحان تشییع و در حرم سیدالکریم (ع) به خاک سپرده شد.

بازگشت سطحی هوشیاری یونس حبیبی مداح جانباز

یونس حبیبی مداح، نوحه‌خوان و جانباز شیمیایی دفاع مقدس، بعد از حدود ۱۸۰ روز از کما خارج شده و هوشیاری وی، به‌صورت سطحی بازگشت. او هم‌اکنون با مساعدت بیمه‌ نیروهای مسلح، روند ادامه درمان خود را طی می‌کند.

دی‌ماه

فراخوان اولین کنگره شعر آئینی ـ انقلابی «کوثر ناب» فراخوان داد

سازمان بسیج مداحان همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س)، اولین کنگره شعر آئینی انقلابی «کوثر ناب» را برگزار کرد.

تجمع هیأت‌های مذهبی در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی

آمریکای جنایتکار روز ۱۳ دی‌ماه طی اقدامی تروریستی سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و جمعی از یارانشان را به شهادت رساند، در پی این اتفاق، هیأت های مذهبی در آستان شهادت حضرت زهرا (س) در فاطمیه اول اقدام به برگزاری تجمعات مختلف در میادین، حسینیه‌ها و ... کردند و با حضور خیل عاشقان و سوگواران شهادت این سردار آسمانی به عزاداری پرداختند.

جایزه ۵۰ میلیون دلاری یک مداح برای ترور ترامپ

محمدحسین پویانفر مداح اهل بیت (ع) با حضور در یک برنامه تلویزیونی بعد از شهادت سردار سلیمانی به نمایندگی از جوانان ایران پیشنهاد داد، برای ترور ترامپ هر جوان ایرانی یک دلار بدهد تا به این صورت ۵۰ میلیون دلار به عنوان جایزه برای ترور ترامپ جمع‌آوری شود.

تلاوت ۴۰ شب قرآن در مساجد به یاد حاج قاسم

تلاوت قرآن کریم به مدت ۴۰ شب همراه با سخنرانی مداحی و سوگواری با بیان رشادت‌ها و دلاورمردی‌های سردار حاج قاسم سلیمانی به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در مساجد اقصی نقاط کشور برگزار شد.

کمک‌رسانی ۱۰۰۰ هیأت به سیل‌زدگان 

با تجربه کمک‌رسانی به سیل‌زدگان در ابتدای سال، طرح میاندار خدمت به‌صورت هدفمند با پشتیانی بیش از ۱۰۰۰ هیأت مذهبی کار خود را برای کمک‌ به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان آغاز کرده است.

آغاز جلسات درس اخلاق حجت‌الاسلام انصاریان

جلسه ماهانه درس اخلاق حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان همراه با توسل به اهل بیت (ع) با حضور مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) در اولین شب جمعه هرماه قمری در حسینیه هدایت برگزار می‌شود که اولین جلسه آن، در دی‌ماه برگزار شد.

بهمن‌ماه

درگذشت حسین بابایی دولابی، پیرغلام اهل‌بیت (ع)

حسین بابایی دولابی، پیرغلام اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، روز یکم بهمن ۱۳۹۸ پس از یک دوره بیماری و خانه‌نشینی در ۹۰ سالگی درگذشت.

برگزاری جشن‌های دهه فجر در۵۰ هزار مسجد کشور

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به عنوان رئیس کارگروه فرهنگی هنری مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی، ۵۰ هزار مسجد در زمینه‌های فرهنگی و تبلیغی، در ایام دهه فجر برنامه‌های متعددی را در سراسر کشور برگزار کردند.

درگذشت اسماعیل خلجی جانباز و مداح اهل بیت (ع)

اسماعیل خلجی جانباز و مداح اهل بیت (ع) صبح روز ۸ بهمن ماه بعد از ذکر مصیبت اهل بیت (ع) و بعد از قرائت زیارت عاشورا دارفانی را وداع گفت.

 آغاز فرایند فهرست‌نویسی مداحان قرن ۱۴ پایتخت

براساس طرحی موسوم به «نام‌نگار ذاکران تهران»، اسامی تمام مدیحه‌خوانان پایتخت که در فاصله سال‌های ۱۳۰۰ شمسی تا امروز در تهران به مدح و منقبت اهل‌بیت (ع) پرداخته‌اند، بناست فهرست‌نویسی شود که در این راستا فراخوان این طرح در بهمن‌ماه اعلام شد.

در این فراخوان اعلام شد، از همه کسانی که خودشان مداح هستند یا در میان اقوام و دوستان خود، ذاکرانی را می‌شناسند خواست، برای تکمیل این فهرست، مشخصات درخواستی را به شماره تلفن ۰۹۲۰۳۰۱۹۰۸۱ پیامک کنند یا به همین شماره در پیام‌رسان‌های ایتا یا واتس‌آپ برسانند.

برگزاری ۴ محفل بزرگداشت شهدای مقاومت با حضور مداحان سرشناس

مداحان سرشناس کشور شامل منصور ارضى، حسین سازور، سعید حدادیان، محمدرضا طاهرى، سیدمجید بنى‌فاطمه، محمود کریمى، محمدحسین حدادیان و حسین طاهرى ۴ مجلس یادبود برای شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و جمعی از یارانشان که در حادثه تروریستی توسط آمریکا به شهادت رسیدند در روزهای جمعه از روز شهادت تا چهلم برگزار کردند.

تأمین جهیزیه هزار زوج از سوی ۲۰۰ مسجد تهران

براساس تفاهم‌نامه منعقده شده مرکز رسیدگی به امور مساجد با سازمان بهزیستی و موسسه خیریه حضرت رقیه (س)، بناست جهیزیه ۹۸۰ زوج نیازمند توسط ۲۰۰ مسجد تأمین شود.

برگزاری دیدار سالانه جامعه مداح کشور با مقام معظم رهبری

امسال نیز همچون سال‌های گذشته جامعه مداح و شاعران آیینی کشور روز میلاد حضرت زهرا (س) با مقام معظم رهبری دیدار کردند. در این مراسم در مجموع ۹ تن از مداحان و شاعران اهل بیت (ع) شامل محمدجواد احمدی، سیدصادق عبادی از کرج، حنیف طاهری از تهران، حمزه‌ علی‌پور از قم، احمد بابایی از تهران، محمود شریفی از کاشان، مهدی قربانی از تبریز، عبدالعظیم نجفی از عراق و جعفر ملائکه از مشهد مدیحه‌سرایی کردند که هرکدام به نحوی به ماجرای شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی اشاره کردند.

مقام معظم رهبری نیز طی سخنان خود مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه جامعه مداحان را فرهنگ‌سازی و تعمیق معارف دینی در جامعه از جمله در میان جوانان، فرهنگ سازی درخصوص سبک زندگی اسلامی به‌ویژه همبستگی اجتماعی و کمک آحاد مردم به یکدیگر و همچنین عمق بخشی به روحیه حماسی، ایستادگی و بصیرت در جامعه و ... را مهمترین وطایف جامعه مداح برشمردند.

برگزاری کارگاه خانواده موفق در ۴۱ مسجد تهران

در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه ویژه به تحکیم بنیان خانواده، این معاونت، دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی با حضور اساتید مبرز و طراز دانشگاه‌ها و مؤسسات تخصصی برگزار شد.

آخرین جلسه دختران انقلاب در سال ۹۸ با نوای امیر عباسی

آخرین جلسه هیأت صرا‌ط‌ الزهرا (س) دختران انقلاب با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی طائب و مدیحه‌سرایی امیر عباسی برگزار شد.

حمایت مداحان معروف از لیست وحدت اصولگرایان

منصور ارضی، محمود کریمی و سعید حدادیان، ۳ مداح اهل بیت (ع) حمایت خود را از لیست وحدت اصولگرایان اعلام کردند. پس از این اتفاق دیگر مداحان جوان‌تر نیز در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی از لیست وحدت اصولگرایان حمایت کردند.

اسفندماه

حضور مداحان و سخنرانان پای صندوق رأی

همزمان با برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  در روز دوم اسفندماه، مداحان و سخنرانان مذهبی کشور نیز با حضور در حوزه‌های اخذ رأی، آراء خود را به صندوق انداختند.

تعطیلی هیأت‌ها برای جلوگیری از گسترش کرونا

همزمان با آغاز ماه رجب مساجد، هیأت‌ها و اماکن متبرکه که هرسال در مناسبت‌های مختلف این ماه اقدام هب برگزاری جلسات مذهبی می‌کردندف باتوجه به شیوع ویروس کرونا جلسات خود را لغو کردند و روی به برگزاری جلسات بدون حضور مستمع حقیقی در هیأت و پخش زنده آن در فضای مجازی آوردند.

پزشکان، بنی‌فاطمه را موقتاً از مداحی منع کردند

سیدمجید بنی فاطمه مداح اهل بیت (ع) که چندی پیش به دلیل کسالت نتوانسته بود در مراسم وفات حضرت ام‌البنین (س) و میلاد حضرت زهرا (س) در هیأت ریحانةالحسین (س) به مدیحه‌سرایی بپردازد، با انتشار اطلاعیه‌ای در صفحه اینستاگرام خود، از توصیه پزشکان برای نخواندن تا حداقل ماه رمضان خبر داد.

ابتلای محسن طاهری به کرونا

محسن طاهری، مداح پیشکسوت اهل بیت (ع) طی سفر به چند شهر و پس از ورود به امارات در فرودگاه دوبی به دلیل تب بالا، مشکوک به ویروس کرونا تشخیص داده و بستری شد که الحمدلله بعد از گذشت چند روز با بهبودی کامل مرخص شد.

لغو برگزاری مراسم اعتکاف

با تصمیم ستاد ملی کرونا و تصویب ریاست جمهوری برگزاری هرگونه تجمع به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از جمله برگزاری مراسم اعتکاف رجبیه در کشور لغو شد.

توزیع بسته‌های ارزاق شب عید برای نیازمندان از سوی هیأتی‌ها

بسیاری از هیأت‌های کشور در راستای فعالیت‌های جهادی خود در آستانه فرارسیدن عید نوروز بسته‌های ارزاق و توامان اقلام بهداشتی برای خانواده‌های نیازمند کشور تهیه و توزیع کردند.

بسیج هیأتی‌ها و مسجدی‌ها برای مبارزه با کرونا

هیأتی‌ها و مسجدی‌های کشور که در ایام به دلیل شیوع ویروس کرونا اقدام به لغو جلسات مذهبی خود کرده بودند، برای مبارزه با این ویروس نیز بسیج شدند. ضدعفونی معابر و سطوح عمومی، تولید ماسک و شیلد پرستاری، توزیع اقلام بهداشتی میان نیازمندان، تهیه اقلام مورد نیاز سالمندان، تهیه میان وعده بیماران کرونایی بستری در بیمارستان و ... از جمله فعالیت‌های هیأتی‌ها در این ایام بود.

درگذشت مداحان و سخنرانان

ماه اسفند با درگذشت جمعی از مداحان و منبری‌های کشور همراه بود. حجت‌الاسلام مقدسیان، حجت‌الاسلام سیدهادی خسروشاهی، سیدعباس حاج احمدی، محمد حاج ابوالقاسمی،سیدمحمد هاشمی‌تبار و محمدمحسن ثقفی در این ماه درگذشتند.

انتشار اخبار کذب از ابتلای مداحان و منبری‌ها به کرونا

شیوع ویروس کرونا در کشور همراه شد با انتشار اخباری کذبی از ابتلای مداحان و سخنرانان به این بیماری که در این میان خبر ابتلای محمود کریمی، مهدی سلحشور، سیدمجید بنی‌فاطمه، مهدی رسولی، رضا هلالی و حجت‌الاسلام پناهیان به کرونا تکذیب شد.

نماز جماعت و مراسمات مساجد تهران لغو شد

مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا بیانیه‌ای جدید صادر و تاکید کرد: کلیه‌ اجتماعات اعم‌ از نماز جماعت و مراسمات در مساجد تهران تا اطلاع‌ ثانوی تعطیل‌ است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مسجد مرکز رسیدگی به امور مساجد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جماعت ویروس کرونا اعتکاف هیأت محمود کریمی سیدمجید بنی فاطمه حجت الاسلام حسین انصاریان حسین سازور محمدرضا طاهری حسین طاهری محمدحسین پویانفر مرکز رسیدگی به امور مساجد سردار حاج قاسم سلیمانی مداحان و سخنرانان شیوع ویروس کرونا کانون های فرهنگی پیرغلام اهل بیت مقام معظم رهبری مساجد و هیأت ها هیأت های مذهبی برگزاری مراسم هیأت های کشور تهران برگزار مداح اهل بیت سیل زدگان حجت الاسلام شهادت سردار مساجد تهران کشور برگزار محمود کریمی ماه درگذشت جامعه مداح مساجد کشور مسجد تهران هنری مساجد تفاهم نامه کمک رسانی بنی فاطمه حضرت زهرا برگزار شد سال ۹۸ مسجدی ها هیأتی ها ۲۰۰ مسجد خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، همایش مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان سلماس با حضور محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، کارشناسان ستاد و پورعباس، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد سلماس برگزار شد.

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی، ضمن تبریک عملیات غرورآفرین «وعده صادق»، گفت: این عملیات سرآغازی برای نابودی رژیم منحوس صهیونستی است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره)، به نقش مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ترویج فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه اشاره کرد.

رضایی با بیان اینکه  در سال‌های اخیر که کرونا و مسائل اقتصادی باعث راکد شدن مسجد شده است، گفت: عملی کردن شعار «نهضت بازگشت به مسجد»، احیای کارکردهای مساجد و هدفمند کردن فعالیت ها با پیوند مسجد و جوانان از جمله اهداف اصلی ستاد است که می تواند نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های جوانان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تأکید کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های جذاب و متنوع، جوانان را به مساجد جذب کنیم و زمینه را برای رشد و تعالی آنها فراهم نماییم.

رضایی افزود: کانون مسجد، پایگاه بسیج، امام جماعت و هیئت امناء چهار رکن اصلی مساجد هستند که می بایست جهت رسیدن به اهداف مسجد با یکدیگر تعامل داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی ادامه داد: ما در سال های گذشته طبق تفاهم نامه هایی که با دستگاه های فرهنگی، هنری و ورزشی منعقد کردیم مقرر است که اعضای مسجدی کانون های فرهنگی و هنری از ظرفیت این دستگاه ها استفاده کنند.

وی گفت: کانون‌های مساجد امن‌ترین مکان برای حضور نسل  جوان هستند و حضور قشر نوجوان و جوان در داخل مساجد، مسیر زندگی آن‌ها را مشخص و هدفمند می کند.

دیگر خبرها

  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • ۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند