Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز سه‌شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: طرح غربالگری تلفنی بیماری کرونا از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰  با همکاری نیروهای بهداشتی و بسیج جامعه پزشکی در حال اجراست.

دکتر مهدی قلیان افزود: در قالب این طرح برای افرادی که علائم مشکوک دارند نیروهای بهداشتی به در منازل آنان اعزام می شوند تا ضمن کسب اطلاعات کاملشان در حوزه سلامت، در صورت نیاز به  انتقال به مراکز درمانی در اسرع وقت این اقدام انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین تاکنون بیش از ۱۴۴ هزار نفر از  جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از طریق سامانه سینا و سایت salamat.gov.ir زیر پوشش خود اظهاری سلامت بیماری کرونا قرار گرفته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرای فعالیت‌های آموزشی شامل چاپ  و نصب هزاران بنر در سایز بزرگ، چاپ و نصب بیش از ۲۰ هزار پوستر آموزشی و مراقبتی و چاپ میلیون‌ها تراکت و پمفلت و توزیع آن در میان مردم را از اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه پیشگیری و مبارزه با کرونا عنوان کرد.

قلیان افزود: راه‌اندازی سامانه مشاوره تلفنی به منظور پاسخگویی به سووالات کرونایی مردم و همچنین راه‌اندازی مراکز پاسخگویی به پرسشهای شرعی مردم در این زمینه با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه و با حضور روحانیون از دیگر اقدامات در این راستا است.

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در قالب ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۵ درصد دیگر جمعیت این استان زیرپوشش خدمات دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

تاکنون آزمایش کرونای ۹۲۱ نفر در استان خراسان رضوی مثبت شده است و همچنین چهار هزار و ۶۳۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستانهای این استان بستری شده‌اند که دو هزار و ۹۷۳ نفر از آنان بهبود یافته و سلامتی خود را بازیافته‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۴۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد

به گزارش قدس خراسان، زهرا دستجردی اظهار کرد: پارسال تعداد بیماران جدید مبتلا به دیابت در خراسان رضوی کمتر از پنج هزار نفر بوده است که این میزان در سال قبل از آن حدود هزار و ۷۹۰ نفر بود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور بیان کرد: کنترل همه گیری ویروس کرونا و ایجاد فرصت بیشتر مراقبان سلامت برای انجام غربالگری بیماری دیابت، اجرای پویش ملی سلامت در سال ۱۴۰۲ از جمله عوامل افزایش غربالگری و شناسایی بیماران دیابتی است.

وی گفت: ۶۶ درصد از مبتلایان به دیابت شناسایی شده در نیشابور زن و بقیه مرد هستند.

دستجردی افزود: در قالب طرح ملی سلامت ( از ۱۵ آبان تا پایان دی ماه ۱۴۰۲) ۲ هزار و ۵۱ بیمار جدید مبتلا به دیابت در نیشابور شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اظهار کرد: همچنین سال گذشته در راستای تشدید خطرسنجی و شناسایی بیشتر بیماران مبتلا به دیابت در رده سنی بالای ۳۰ سال، حدود ۱۱۰ تیم سیار خطرسنجی برای انجام غربالگری دیابت و فشار خون به ادارات و کارخانه‌های مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اعزام شدند.

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد
  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان