Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی گفت: تله‌مدیسن برای ارائه خدمات درمانی در استان‌های محروم راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم رونمایی از پویش احسان سلامت که مابین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همین‌طور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خصوص تأمین مواد بهداشتی برای محرومین و گروه‌های پرخطر مانند پرستاران، پزشکان وافراد شاغل در بیمارستان‌ها راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: با شناسایی ویروس کرونا از 30 بهمن در کشور بلافاصله دستگاه‌های مختلف از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای تولید تجهیزات پزشکی و بهداشتی وارد عمل شدند و در روز دوم اسفند جلسه‌ای با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برگزار شد و سامانه 4030 نیز برای پاسخگویی به سؤالات مردم راه‌اندازی شد، چرا که ما در روزهای نخست به دلیل حجم مراجعات، امکان پاسخگویی کامل به مردم را نداشتیم و با معرفی این سامانه‌ها، مراجعه مردم به مراکز درمانی برای پرسیدن سؤال کمتر شد و از این سامانه‌ها استقبال خوبی به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر مراجعات به بیمارستان‌ها برای پاسخگویی در خصوص کرونا به کمتر از یک‌پنجم رسیده است. البته این به معنای آن نیست که بیمار کم شده، بلکه افراد را مدیریت کردیم که در خانه‌هایشان بمانند، سؤال‌هایشان را بپرسند و ما پاسخگو باشیم و دارو را از مراکز مشخص‌شده دریافت کنند و در خانه نیز تحت مراقبت قرار می‌گیرند. 

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی تأکید کرد: در بخش دوم از سامانه 4030 امکان مراقبت از مردم در منازل هم مهیا شده است و بیمار می‌تواند شرایط خود را بگوید و درمان لازم را به صورت تلفنی دریافت کند. 

جان‌بابایی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این سامانه، بیماریابی وزارت بهداشت نیز فعال‌تر شده است و این ظرفیت خوبی است که در کنار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بتوانیم خدمات خوبی را ارائه دهیم.

وی یادآور شد: قطعاً در سال‌های آینده نیز با بحران‌هایی مواجه خواهیم شد که با تجهیز این سامانه‌ها می‌توانیم نسبت به ارائه خدمات بهتر به مردم اقدام کنیم. 

جان‌بابایی یادآور شد: توانسته‌ایم سامانه تله‌مدیسن را در استان‌های محروم راه‌اندازی کنیم و خدمات پزشکی را در مناطق محروم به شهروندان ارائه دهیم. در حال حاضر زیرساخت‌های آن مهیا شده است و در چند استان محروم اقدامات آن انجام شده و با راه‌اندازی تله‌مدیسن میزان مراجعات حضوری مردم به بیمارستان‌ها را کمتر کرده‌ایم. 

به گزارش خبرگزاری فارس، تله‌مدیسن دستگاهی است که با عکسبرداری از جراحات و بیماری‌های فرد و منتقل کردن آن به پزشکان متخصص، داروی آن بیمار تجویز و دیگر نیازی به مراجعه حضوری افراد در مناطق محروم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیست. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی پزشکی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام وزارت بهداشت بیمارستان ها راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۴۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس

با اعلام هواشناسی استان یزد مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در استان، بارش تگرگ در منطقه شکار ممنوع مرور میبد شروع شد.

به همچنین به دلیل بارش شدید باران جاده چادرملو  دچار سیل شد.

روز گذشته مدیرکل مدیریت بحران استان یزد  اعلام کرد؛ دستگاه‌های اجرایی عضو مدیریت بحران استان در حالت آماده‌باش هستند.

وی همچنین در خصوص احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در اکثر شهرستان‌های استان هشدار داد.

اداره کل هواشناسی استان یزد هم اعلام کرد؛ سامانه بارشی تا بعدازظهر پنجشنبه در استان به فعالیت ادامه می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • مدیر یووه: تکلیف آلگری را آخر فصل مشخص می‌کنیم
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • پیگیری راه‌اندازی مقطع ارشد در دانشگاه فرهنگیان خوزستان