Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع یمنی از درخواست امارات از عربستان و تحت فشار قرار دادن دولت مستعفی یمن برای حذف نام پسر رئیس جمهوری اسبق این کشور از لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا پرده برداشتند.

به گزارش ایسنا، منابع یمنی به عربی ۲۱ گفتند که امارات در ژانویه گذشته از عربستان سعودی خواسته است که دولت مستعفی یمن را تحت فشار قرار دهد تا نام احمد صالح، پسر بزرگ علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن را از لیست تحریم‌های بین‌المللی حذف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته این منابع، مقامات امارات می‌گویند که احمد صالح طی پنج سالی که در امارات ساکن بوده مرتکب هیچ‌گونه تخلف، نقض و اقدام مشکوکی نشده است.

ابوظبی از ریاض خواسته تا با این درخواست موافقت کند، چراکه این مسأله احمد صالح را بر آن خواهد داشت تا در آینده برخورد مثبتی با ائتلاف متجاوز عربی داشته باشد.

منابع مذکور در ادامه گزارش دادند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از مقامات امارات خواسته است تا برای انجام این اقدام و لغو تحریم‌ها علیه احمد صالح تا زمان حضور وی در عربستان برای سروسامان دادن به اوضاع حزب کنگره مردمی یمن صبر کنند.

احمد علی عبد الله صالح ۴۸ ساله پسر ارشد رئیس جمهوری سابق یمن در سال ۲۰۱۴ توسط اتحادیه اروپا تحریم شد.

این تحریم‌ها شامل بلوکه شدن دارایی‌ها و ممنوعیت ورود وی به کشورهای عضو این اتحادیه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علی عبدالله صالح اتحاديه اروپا عربستان و امارات احمد صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مقتدی صدر از عربستان برای بازسازی قبرستان بقیع

به گزارش «مبلغ»، رهبر جریان صدر عراق از مقامات عربستان خواست تا به منظور پایان یافتن درگیری‌های فرقه‌ای در منطقه، قبرستان بقیع را بازسازی کنند.

شفقنا نوشت: صدر در توییتی در سایت ایکس نوشت: «پس از دیدن تغییر در سیاست های عربستان سعودی و فضای باز اجتماعی در این کشور، و کنار گذاشتن افراط گرایی در آن توسط برادر محترم محمد بن سلمان، فرصتی فراهم شده است تا بازسازی قبور ائمه بقیع علیهم السلام (روحی لهم الفداء) را به آنها یادآوری کنیم علی الخصوص اینکه ما در سالگرد تخریب آنها به دست افراط گرایان در آن زمان قرار داریم.»

وی افزود: «تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام خارج از چارچوب های شرعی، عقیدتی و اجتماعی همه منشورها، ادیان، عقاید، وابستگی ها و افکار معتدل و صحیح است بویژه اینکه کسانی که قبورشان تخریب شده، نمایندگان همه وابستگی های اسلامی و انسانی هستند و در قرآن عظیم هم عنوان شده است.»

صدر در ادامه این توییت آورد: «پس کسانی که خداوند ناپاکی را از آنها دور کرد و آنها را مطهر گرداند، ما و شما به محبت و مودت و اطاعت بدون قید و شرط آنها امر شده ایم.»

رهبر جریان صدر خاطرنشان کرد: «حفظ قبور آنها و بازسازی آن قبور در چارچوب مودت قرار می گیرد. اعتدال و میانه روی در محبت آنها روش ماست.»

صدر در پایان نیز عنوان کرده است: «تخریب قبور آنها جنایتی است که بخشیده نمی شود و بازسازی آنها عزتی است که در شمار نمی آید. پارلمان و دولت عراق را به هماهنگی بالا با دولت عربستان سعودی و مسئولان مربوطه به منظور انجام این پروژه وحدت بخش فرا می خوانم.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896209

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و امارات بر توقف جنایت اسرائیل در غزه
  • تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه
  • درخواست مقتدی صدر از عربستان برای بازسازی قبرستان بقیع
  • العین، الهلال عربستان را تحقیر کرد
  • درخواست چندین کشور از یوفا: مهلت اعلام لیست نهایی برای مسابقات یورو ۲۰۲۴ را به تاخیر بیاندازید
  • معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با قدس: تحریم جدید از سوی اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • درخواست کمک رئیس رژیم صهیونیستی از آلمان و انگلیس
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل