Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@10:04:06 GMT

رونق و افزایش تولید داخلی راه حل مشکلات اقتصادی است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۵۶۲۱

رونق و افزایش تولید داخلی راه حل مشکلات اقتصادی است

مرادعلی تاتار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک سال نو با اشاره به نامگذاری امسال به نام جهش تولید افزود: تولید، امروز یکی از ضرورت های کشور است و برهمین اساس رهبر معظم انقلاب چندین سال است که به فراخور اهمیت این موضوع بر تولید و تلاش مضاعف و راه اندازی واحدهای تولیدی داخلی برای کاهش وابستگی به خارج از کشور تاکید می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: کشور ما یک کشوری زرخیز و دارای ظرفیت های بسیاری است از این رو تنها راه نجات کشور با توجه به فشارهایی که از سوی دشمن بر ملت ما وجود دارد راه مقابله با دشمن و به زانو درآوردن استکبار، تکیه بر توان داخلی و ملی و حفظ استقلال و استفاده از منابع و ظرفیت ها و شکوفایی بیش از پیش است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: امسال نیز باید به فراخور شعار سال نیاز است تلاشی مضاعف داشته باشیم و در بخش های مختلف بتوانیم کشور را در مسیر رشد و  پیشرفت قرار دهیم.

تاتار ادامه داد: ما می توانیم به عنوان کشور صادر کننده باشیم و تنها راه آن افزایش تولیدات داخلی و به فراخور آن نیز استفاده از ظرفیت مرزها برای صادر کردن تولیدات کشور است.

او اضافه کرد: در شهرستان مرزی قصرشیرین نیز با استفاده از ظرفیت های بخش کشاورزی و منابع آبی و همچنین به کارگیری بیشتر از فرصت مرزها می شود با ایجاد اشتغال و استفاده از نیروی کار موجود در راستای افزایش تولید تلاش کنیم و بیش از پیش شاهد رونق شهرستان و همینطور ارتقای وضع معیشت مرزنشینان باشیم.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی سال ۹۹، امسال را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند.

 قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد آن ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب استکبار ایجاد اشتغال پیام نوروزی مشکلات اقتصادی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۵۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در تولید زمینه‌ساز پیشرفت اقتصادی کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر؛ محمدحسین محبیان ضمن تبریک سال نوبه اهمیت شعار سال اشاره و اظهار کرد: هدف از این شعار، مردمی‌سازی تولید در راستای تأمین نیاز داخل و یا تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز تولید است که امسال در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در تحقق شعار سال به این نکته توجه شده که بدون مشارکت مردم، امکان توسعه و پیشرفت اقتصاد ملی وجود ندارد بنا بر این حمایت از سرمایه گذاران و بخش خصوصی می‌تواند مسیر توسعه و پیشرفت استان را در عرصه‌های اقتصادی دو چندان کند.

معادن ظرفیت مهم اقتصادی بیجار

وی معادن بیجار را ظرفیتی مهم و ارزشمند برای این شهرستان دانست و عنوان کرد: معادن از جمله ظرفیت‌های بسیار مهم در سطح شهرستان هستند که نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری در سطح شهرستان داشته است.

محبیان ادامه داد: شهرستان بیجار با معادن آهن یکی از محورهایی است که در سال گذشته تلاش شد با فعال‌سازی و توانمند سازی معادن، از خام فروشی جلوگیری کرد و این مهم با مشارکت مردم به صورت بخش خصوصی محقق شده و ادامه دارد.

وی اعلام کرد: تا زمانی که دولت مردمی هدف کاهش خام فروشی استخراج معادن را مورد توجه قرار می‌دهد، در بخش دوم نیز زمینه فرآوری و بهره‌وری بیش را با همکاری دستگاه‌های مرتبط ایجاد می‌کند.

فرآوری نیازمند ورود و مشارکت مردمی است

محبیان گفت: خام فروشی که کاهش یابد، فرآوری نیازمند ورود و مشارکت مردمی است، زمینه اشتغال پایدار را برای اهالی آن منطقه فراهم می‌شود و رونق اقتصادی و مهاجرت معکوس آغاز می‌شود.

فرماندار بیجار بار عنوان کرد: افزایش سطح مشارکت مردم با دستیار مردمی فرمانداران و استانداران، ظرفیت‌های موجود و قابل ایجاد شناسایی و معرفی خواهد شد و سپس امیدواری در جامعه افزایش خواهد یافت و مردم به میدان خواهند آمد.

وی خاطر نشان کرد: از همه اصحاب رسانه شهرستان بیجار، صاحبان ایده و متفکر دعوت می‌کنیم، الگوهای موفق بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود منطقه را برای جذب حداکثری جلب مشارکت‌های مردمی ارائه کنند.

کد خبر 6063465

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در تولید زمینه‌ساز پیشرفت اقتصادی کشور است
  • متکی: نباید در کمیسیون‌ها سرگرم رسیدن به ریاست باشیم
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| واعظ آشتیانی
  • متکی: نباید در کمیسیون‌های مجلس دنبال رسیدن به ریاست باشیم
  • تولید مردم محور کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است
  • افزایش تولید ملی با مشارکت مردم از مهمترین راهکار‌های رفع مشکلات اقتصادی
  • جهش تولید به امیدآفرینی نیاز دارد
  • محصولات خوزستان به بازارهای خارجی و داخلی عرضه شود
  • ۳۰ شرکت جدید در ۱۴۰۲ بورسی شدند
  • مخبر: دولت توان خود را برای حل مشکلات اقتصادی بکار گرفته است