Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بسته رایگان ۲۰ گیگی برای معلمان از امروز فعال می‌شود که تا خرداد ماه این بسته قابل استفاده است.

محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به تحقق بیشتر شعار در خانه بمانیم و تسهیلات بیشتر به مردم گفت: این بیماری پدیده فراگیر در حدود ۱۶۰ کشور جهان است و در اکثر کشور‌ها شبکه‌های ارتباطی دچار کندی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در این خصوص تلاش‌های گسترده‌ای کردیم و با تلاش به بخش خصوصی و اپراتور‌ها از دو هفته پیش مصرف پهنای باند به حدود چهار هزار گیگابیت در ثانیه رسید که این میزان در سال ۹۲ حدود ۷۳ گیگبایت بود و ما اکنون به چهارهزار گیگابیت رسیده ایم و قبل از شیوع بیماری کرونا این رقم دو هزار و ۶۰۰ گیگابیت بود که جهش قابل توجهی به حساب می‌آید.

آذری جهرمی تصریح کرد: در همین مدت ظرفیت سرویس‌های داخلی به حدود دو هزار و ۵۰۰ گیگابیت در ثانیه رسیده است یعنی مجموعه شبکه ما شش و نیم ترابیت در ثانیه را مدیریت می‌کند.

خدمات در نظر گرفته شده برای معلمان

وی همچنین درباره خدمات در نظر گرفته شده برای معلمان که در این بازه تعطیلات به شیوه آموزش الکترونیک فعالیت داشتند، گفت: در این روز‌ها اپراتور‌های تلفن همراه گسترش شبکه‌های شان را با جدیت به پیش می‌برند و ما امروز بسته هدیه رایگان ۲۰ گیگی را برای معلمان فعال می‌کنیم که تا خرداد ماه قابل استفاده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: برای دانشگاه‌ها نیز خدمات آموزشی از راه دور را رایگان کردیم و ۹۰ سایت را هم که در حوزه خرید مردم فعالیت می‌کنند با معرفی وزارت صنعت رایگان کردیم./ فارس

---

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برای معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۵۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نصب فیبر نوری به زودی در شهرستان سیاهکل

نشست بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل امروز با حضور میثم عابدی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات برگزار شد.

او در این نشست گفت: ارائه خدمات به شهروندان و افزایش سرعت اینترنت یکی از شاخصه‌های مهم مدیریتی و اجرایی در دولت است که با اعتبارات ملی در گیلان به ویژه این شهرستان اجرا خواهد شد.

امین بابایی، فرماندار شهرستان سیاهکل هم با اشاره به اهمیت موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات در زندگی امروزی گفت: امروزه بسیاری از مشاغل و درآمد‌های مردم از طریق اتصال به اینترنت و سامانه‌های متصل به شتاب انجام می‌شود و سرعت اینترنت برای پاسخگویی به این شبکه‌ها اهمیت زیادی دارد.

او افزود: زیرساخت‌های اجرایی طرح‌های ارتباطی از جمله فیبر نوری در شهرستان سیاهکل آماده است و برای تأمین اعتبار به حمایت استانی و کشوری نیاز داریم.

فرماندار سیاهکل همچنین با اظهار خرسندی از حضور معاون وزیر ارتباطات برای حل مشکلات حوزه ارتباطات این شهرستان تصریح کرد: به زودی اجرای طرح نصب فیبر نوری به طول ۷ کیلومتر در سیاهکل و دیلمان آغاز خواهد شد.

شهرستان سیاهکل در ۴۰ کیلومتری مرکز استان گیلان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات: هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • اجرای طرح نصب فیبر نوری به زودی در شهرستان سیاهکل
  • بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل با حضور معاون وزیر
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی در حال ساخت و آماده پرتاب داریم
  • آخرین وضعیت فیبر نوری در کشور
  • آخرین وضعیت فیبرنوری در کشور
  • افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور