Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@21:43:09 GMT

راهنمای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۵۸۳۴

همان طور که می دانیم ، آزمون تیزهوشان هر ساله برای ورودی دانش آموزان پایه ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شود . این آزمون برای دانش آموزان پایه هفتم در قالب سوالات سنجش هوش و استعداد طراحی می شده ولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم 50 درصد آزمون سوالات استعداد تحلیلی و 50 درصد به صورت سوالات درسی می باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش آموزانی که بتوانند حدنصاب قبولی در این آزمون را کسب کنند امکان ثبت نام در مدارس تیزهوشان را خواهند داشت .

ثبت نام آزمون تیزهوشان طبق روال گذشته به صورت دو مرحله ای برگزار می شود :

 مرحله اول : تکمیل فرم پیش ثبت نام تیزهوشان که مستلزم پرداخت هزینه ای نیست و کلیه داوطلبانی که تمایل به شرکت در این آزمون را دارند در این مرحله علاقمندی خود را اعلام می کنند . شرکت در این مرحله به عنوان ثبت نام نهایی محسوب نمی گردد .

 مرحله دوم : پرداخت هزینه آزمون تیزهوشان که منجر به ثبت نام نهایی داوطلبان می گردد بنابراین در ادامه به توضیح آن می پردازیم .

هزینه آزمون تیزهوشان

سازمان ملی استعداد های درخشان برای برگزاری آزمون تیزهوشان متحمل هزینه هایی می شود که شامل چاپ برگه های امتحانی ، پذیرایی روز آزمون ، دستمزد عوامل اجرایی و مواردی از این قبیل هستند .  برای تامین این هزینه ها داوطلبان موظف اند در بازه زمانی مشخصی هر ساله مبلغی را تحت عنوان هزینه ثبت نام مدارس تیزهوشان به صورت اینترنتی پرداخت نمایند .

 داوطلبانی که در بازه زمانی گفته شده فرم پیش ثبت نام خود را پر کرده اند باید طبق آخرین اطلاعیه ای که از طرف سازمان استعداد های درخشان منتشر شده است ، در زمان دریافت کارت ورود به جلسه ، وارد صفحه شخصی خود شده و مبلغ 25 هزار تومان ( برای سال تحصیلی 1400 – 1399 ) به صورت اینترنتی و با کارت های عضو شبکه شتاب پرداخت کرده و  ثبت نام خود را قطعی کنند . در این صورت امکان دریافت کارت ورود به جلسه برای آن ها فراهم می شود .

نکاتی درباره پرداخت هزینه آزمون تیزهوشان

دانش آموزانی که در بازه زمانی مشخص فرم اولیه پیش ثبت نام خود را تکمیل نکرده اند نمی توانند نسبت به پرداخت هزینه این آزمون هیچ اقدامی انجام دهند ، اما داوطلبانی که در زمان تعیین شده وارد صفحه شخصی خود شده و فرم پیش ثبت نام خود را تکمیل کرده اند در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان علاوه بر پرداخت هزینه امکان ویرایش اطلاعات اولیه خود را نیز دارند . این اطلاعات می توانند شامل تغییر اولویت مدارس انتخاب شده یا موارد دیگر باشد .

متقاضیانی که در فرم پیش ثبت نام خود درباره دریافت پیامک اطلاع رسانی از تاییدیه ثبت نام در بند 30 این فرم اعلام علاقمندی کرده اند باید هزینه مازاد بر هزینه اصلی ثبت نام پرداخت کنند .

 توجه داشته باشید که در صورت نیاز به ویرایش اطلاعات فرم پیش ثبت نام اولیه ، ابتدا ویرایش را انجام دهید بعد از آن وارد عملیات پرداخت هزینه شوید ، چرا که پس از پرداخت هزینه امکان ویرایش وجود ندارد .

مراحل پرداخت هزینه آزمون تیزهوشان

به نقل از سایت مشاوره تحصیلی هیوا پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان برای پایه هفتم و دهم مراحل خاصی دارد به همین منظور برای آشنایی بیشتر شما در ادامه مقاله به بررسی این مراحل می پردازیم .

 ابتدا وارد سایت استعداد های درخشان به آدرس azmoon.medu.ir  شوید.

برای ورود به صفحه شخصی خود به کد ملی و رمز همگامی که از مدیر مدرسه دریافت کرده اید ، نیاز دارید که باید آن ها را در صفحه مربوط به پایه خود در سایت استعداد های درخشان وارد کنید .

در این مرحله بد نیست که به اطلاعات پیش ثبت نام خود توجه کنید که در صورتی که اشتباه ثبت شده باشد ، بتوانید آن ها را اصلاح کنید .

بعد از آن گزینه مربوط به پرداخت هزینه را کلیک کرده و پرداخت را انجام دهید و در آخر گزینه مربوط به لینک دریافت کارت ورود به جلسه را انتخاب و آن را دانلود نمایید .

برای مشاهده راهنمای تصویری  پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان کلیک کنید.

سخنی با والدین

هدف از آزمون تیزهوشان در واقع سنجش هوش دانش آموزان است که با توجه به آن ، بعضی از دانش آموزان در ردیف پذیرفته شدگان و بعضی در ردیف مردود شدگان قرار می گیرند . تجربه نشان داده پس از اعلام نتایج تیزهوشان بسیاری از دانش آموزانی که در این آزمون پذیرش نشده اند ، اعتماد به نفس خود را از دست می دهند .

یادتان باشد همه دانش آموزانی که در مدارس تیزهوشان تحصیل کرده اند صرفا به همه موفقیت های درسی نرسیده اند و از طرفی بسیاری از دانش آموزان عادی در مراتب والای علمی قرار گرفته اند که نمونه های آن حتما در اطرافیان شما هستند .

 هدف مدارس تیزهوشان تقویت دانش آموزان برای حضور در المپیاد ها و آزمون های پر طرفدار مانند کنکور است که باعث ایجاد جو رقابتی میان دانش آموزان می شود ، پس خوب دقت کنید ، آیا شما در رقابت های سنگین پر انرژی تر می شوید یا در اثر استرس در ادامه این مسیر باز می مانید ؟

نتیجه این صحبت ها قطعا و یقینا این است که هیچ گاه تلاشتان را کم نکنید و اعتماد به نفستان را از دست ندهید ؛ چرا که مسیر تحصیل پر از بالا و پایین هایی است که هر کدام تجربه مفیدی برا شماست و البته همگی باید واقع بین باشیم و سعی کنیم در انتخاب مدرسه با توجه به شرایط خود تصمیم گیری درستی داشته باشیم .

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ثبت نام آزمون تیزهوشان دریافت کارت ورود به جلسه ثبت نام آزمون تیزهوشان استعداد های درخشان دانش آموزانی فرم پیش ثبت نام مدارس تیزهوشان پیش ثبت نام خود ثبت نام خود هزینه ثبت نام پرداخت هزینه دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور روحانیون در مدارس تیزهوشان برای تقویت اعتقادات نخبگان

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: با اجرای طرح‌هایی همچون "روشنا" با حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان به دنبال این هستیم تا مسائل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حجت الاسلام علی نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همکاری اثربخش بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش از تاکیدات رهبر معظلم انقلاب و وزیر آموزش و پرورش است، گفت: همکاری و وحدت زمانی محقق می‌شود که بتوانیم نقاط مثبت حوزه و آموزش و پرورش را با یکدیگر تلفیق کنیم که با چنین رویکردی وحدت رویه شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و حوزه هردو به این همکاری نیاز دارند، یادآور شد: حوزه علمیه باتوجه به عقبه فاخری که دارد می‌تواند در تمام عرصه‌های سند تحول آموزش و پرورش نقش آفرینی داشته باشد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر اساس امیدهای ایمانی مردم شکل گرفت، گفت: امید ایمانی رمز اساسی موفقیت در  حوزه‌های شغلی اجتماعی و سازمانی است و اگر نتوانیم خود را در بعد ایمانی و اعتقادی تقویت کنیم نمیتوانیم در حوزه تربیتی مروج و تاثیرگذار باشیم.

طلبه‌ها سهمیه استخدامی ویژه ندارند/ بعد از آزمون استخدامی متوجه شدیم 3500 معلم روحانی داریم

حجت الاسلام نیکزاد ادامه داد: امید ایمانی می‌گوید معنویت را حفظ و تلاش کن، خدا بهترین‌ها را برای شما رقم می‌زند همان کاری که حاج قاسم کرد و این امید ایمانی بود که حاج قاسم را در جامعه جهانی و بین المللی مشهور و اثرگذار کرد.

وی ادامه داد: اگر در بین دانش‌آموزان مشکلات اخلاقی و اعتقادی وجود دارد باید ریشه این مشکلات را در رفتارهای خودمان ریشه یابی و اقدام به رفع آن کنیم.

5 طرح حوزه علمیه برای تقویت اعتقادات  دانش‌آموزان

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ادامه داد: طرح‌های امین، روشنا، محراب، سفیرآسمانی و معراج از جمله برنامه‌های اجرایی در مدارس است که در راستای تقویت مبانی دینی و اعتقادی دانش‌آموزان در مدارس سراسر کشور اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام نیکزاد گفت: گسترش دامنه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در نظام آموزشی و تربیت دانش‌آموزان، نیاز امروز است به گونه‌ای که  پیوند بین مدرسه و مسجد از مواردی است که با جدیت در وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

مناظره میان معلمان و روحانیون افزایش یابد

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: عرصه فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش متنوع است و باید ساز وکارها مشخص و از ظرفیت همه معلمان و مربیان استفاده شود.

وی با تاکید بر ارتباط گسترده بین معلمان و روحانیون گفت: باید جلسات گفت و گو و مناظره بین معلمان و روحانیون افزایش پیدا کند.

حجت‌الاسلام نیکزاد در پایان عنوان کرد: با اجرای طرح‌هایی همچون "روشنا" و با حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان به دنبال این هستیم تا مسائل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای فروش سوالات آزمون وکالت؛ وقتی با ۲۰ میلیون تومان می‌توان وکیل شد!
  • عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳
  • راهنمای جامع پیگیری گذرنامه | استعلام شماره پاسپورت
  • حضور روحانیون در مدارس تیزهوشان برای تقویت اعتقادات نخبگان
  • بازسازی منزل با حداقل هزینه؛ راهنمای جامع و کاربردی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • ️تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • باشگاه استقلال محکوم شد
  • پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور
  • پرداخت بیش از دو میلیارد تومان کمک هزینه ازدواج به مددجویان لرستان