Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-20@03:35:33 GMT

شکسته شدن رکورد ۵۰ ساله مصرف روزانه آب در تهران

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۵۹۱۱

شکسته شدن رکورد ۵۰ ساله مصرف روزانه آب در تهران

به گزارش حوزه استانهای خبرگزاری تقریب، محمد رضا بختیاری، با اشاره به اینکه این حجم مصرف آب در تهران به دلیل همزمانی خانه تکانی‌ها و بیماری کرونا بوده است، افزود: ۳.۵ میلیون متر مکعب معادل مصرف آب معمولاً در اوج گرمای تابستان بوده است که ادامه این روند در مصرف آب شرب ما را در تابستان با مشکل مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: میزان آب شرب مصرفی در شهر تهران در سال ۱۳۹۸ به یک میلیاردو ۱۳۰ میلیون متر مکعب رسید که نسبت به سال قبل از آن ۵۰ میلیون متر مکعب بیشتر است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان تهران با اشاره به بی سابقه بودن مصرف آب شرب در تهران در اسفند ماه سال ۹۸ ادامه داد: بارندگی‌های ۱۳۹۸ خوب بود و توانستیم بخشی از مصرف را کنترل کنیم، اما ظرفیت انتقال و تصفیه آب شرب محدود است.

بختیاری با بیان اینکه وضع فعلی تهران سبب اختصاص اعتبار مناسب به این استان شده است، گفت: پیش بینی می‌شود تصفیه خانه ششم تا پایان خرداد به بهره برداری برسد و ۵۰ تا ۶۰ میلیون مترمکعب آب بیشتری برای تهران تولید شود. بیش از ۴۰ درصد آب مصرفی در استان تهران متعلق به بخش شرب است که این رقم در کشور ۷ تا ۸ درصد را تشکیل می‌دهد.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: مصرف آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۵۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد ۷۵ ساله بارندگی در دبی شکست

رکورد باران دبی باعث آبگرفتگی خانه‌های گران‌قیمت و توقف پرواز‌ها شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، پرواز‌های دبی به شدت مختل شده و خودرو‌ها در جاده‌های سیل‌زده پس از بارندگی‌های بی‌سابقه که شهر را به حالت توقف درآورده است، رها شده‌اند.

دفتر رسانه‌ای دبی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که امارات متحده عربی شدیدترین بارندگی خود را از رکورد سال ۱۹۴۹ تجربه کرد.

این امر مشکلاتی برای ساکنان ایجاد کرد، زیرا آب وارد خانه‌های گران‌قیمت شهر و پارکینگ‌های زیرزمینی شد، برق برخی از ساختمان‌ها را قطع کرد و منجر به جاری شدن سیل گسترده شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، به نقل از بیانیه کمیته ملی مدیریت اضطراری این کشور، در روز‌های اخیر در کشور همسایه عمان، دست کم ۱۸ نفر جان خود را از دست دادند، زیرا باران‌های شدید باعث جاری شدن سیل شده است.

روز چهارشنبه (۱۷ آوریل) اعلام شد، فرودگاه دبی که یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان است، از اختلال قابل توجهی رنج می‌برد.

باران‌های شدید در سراسر این کشور بیابانی پس از بارور شدن ابر‌ها پدید آمد.

دیگر خبرها

  • رکورد ۷۵ ساله بارندگی در دبی شکست
  • شکسته شدن رکورد 77 بازی بدون شکست ژوزه مورینیو در استمفورد بریج (2014/4/19) / فیلم
  • رکورد یوونتوس به دست شاگردان آلونسو شکسته شد
  • دور زدن تحریم با زدن رکورد ۶ ساله فروش نفت
  • یک آمار جالب؛ آنچلوتیِ مربی، مانع از شکسته‌شدن رکورد آنچلوتیِ بازیکن شد!
  • شکسته شدن رکورد بارش ۱۰ ایستگاه‌های هواشناسی درجنوب سیستان وبلوچستان
  • رکورد بارش در سیستان‌وبلوچستان شکسته شد + فیلم
  • شکسته شدن رکورد بارش ۱۰ ایستگاه‌های هواشناسی بارانسنجی جنوب استان
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • رکورد‌هایی که در حمله موشکی ایران به اسرائیل شکسته شد + عکس