Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سامان مدیریت پسماند از شب گذشته برخورد قهری با زباله گردان و پیمانکاران متخلف آغاز شده است، گفت: تلاش ما این است تا بتوانیم با توقیف خودروهای غیرمجاز حمل زباله، متخلفین و سرشاخه‌های اصلی این کار را شناسایی کنیم. ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ صدرالدین علیپور با بیان این که با گسترش بیماری کرونا، تفکیک زباله‌های خشک از سوی پیمانکاران با دستور شهرداری متوقف شده است، گفت: در همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا و به منظور شکستن زنجیره انتشار، فعالیت تمامی مراکز تفکیک زباله متوقف شد و حدود 2300 کارگر حاضر در این بخش را با پرداخت حقوق تعطیل کردیم و قطعا تا پایان حضور ویروس کرونا تفکیک زباله صورت نمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین با نشست‌ها و مکاتباتی که با دادستانی و فرماندهی انتظامی تهران داشتیم، طی ابلاغی دادستانی تهران از فرماندهی انتظامی تهران بزرگ خواست با همکاری شهرداری تهران مانع زباله‌گردی در سطح شهر شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به فعالیت گشت‌های این سازمان در سطح شهر اضافه کرد: با توجه به اینکه فعالیت عوامل غیرمجاز معمولا از ساعت 21 تا 24 است، عمده فعالیت اکیپ‌ها و گشت‌های ما مربوط به این ساعات می‌شود همچنین سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ دستور داد تا گشت‌های ویژه‌ای برای برخورد با زباله گردها اعزام شوند.

علیپور تأکید کرد: با شیوع ویروس کرونا، این سازمان 25 خودرو مزدای دوکابین خریداری کرده تا نظارت‌ها و ممانعت از تفکیک و مقابله با گسترش ویروس با سهولت بیشتر و با دقت بالاتر انجام شود. از آن جا که همزمان با شیوع ویروس کرونا با حکم دادستانی پدیده زباله گردی کاملا ممنوع اعلام شد، نیروهای ما با حضور شبانه در خیابان‌ها و محلات در صورت مشاهده زباله گردها، این موضوع را به نیروی انتظامی گزارش داده و تذکرات و اخطارهای لازم را به منطقه می دهند.

وی با بیان اینکه از شب گذشته برخورد قهری با زباله گردان و پیمانکاران متخلف آغاز شده است، گفت: تلاش ما این است تا بتوانیم با توقیف خودروهای غیرمجاز حمل زباله، متخلفین و سرشاخه‌های اصلی این کار را شناسایی کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند افزود: شب گذشته بیش از ده تخلف در سطح شهر تهران شناسایی و با همکاری عوامل انتظامی متخلفان دستگیر و خودروهای حمل زباله توقیف شد و قطعا این برخوردها تا زمانی که ویروس کرونا باقی است برای حفظ سلامتی شهروندان با جدیت تمام صورت خواهد گرفت.

علیپور با تأکید بر این مطلب که سازمان مدیریت پسماند هیچ گونه حق قانونی برای برخورد قضایی شامل بازداشت یا توقیف خودروی زباله گردها را ندارد، گفت: تنها درصورتی که ثابت شود پیمانکاران سازمان پشت پرده این قضیه هستند، به طور قطع با آن‌ها لغو قرارداد خواهیم کرد.

وی افزود: متاسفانه در بحث زباله گردی شاهد سوء استفاده از کودکان اتباع هستیم و اجرای طرح‌هایی همچون طرح کاپ (کاهش پسماند) و سختگیری‌های اخیر با هدف حفظ جان کودکان کار، جلوگیری از سودجویی برخی پیمانکاران و البته سلامت شهروندان تهرانی است.

علیپور گفت: در گذشته حجم پسماندی که روزانه در تهران تولید می‌شد حدود 7 هزار و 500 تُن بود که با اجرای طرح‌هایی همچون طرح کاپ این میزان به مرور به 5 هزار و 300 تُن و این اواخر به 4 هزار و 900 تُن کاهش پیدا کرد اما پس از تعطیل کردن تفکیک در مناطق حجم زباله‌ای که جمع آوری و دفن می‌شود مجدد به بیش از 7000 تُن رسیده است.

استقرار گشت‌های ویژه سازمان پسماند برای جلوگیری از زباله‌گردیلحظاتی با کودکان «زباله گرد» در تب‌وتاب ویروس کروناتهران| توزیع غذای گرم بین کودکان کار در گودهای زباله‌گردی

انتهای پیام/

R1491/Psaadati/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت خدمات شهری شهرداری تهران مدیریت پسماند ویروس کرونا حمل زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۵۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایت سجزی از پسماند‌های عفونی پاک می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، ازتابستان ۱۴۰۱ بیمارستان‌ها را موظف به انعقاد قرارداد با مرکز پسماند برای انتقال پسماند‌های عفونی دانست و گفت: براین اساس تا امروز ۵۱ مرکز درمانی و بیمارستان با مرکز پسماند قرارداد بستند که از این تعداد ۳۹ مرکز در حال حاضر حمل پسماند را بر عهده گرفتند.
احمد رضا لاهیجان زاده افزود: از مرداد ۱۴۰۱ تا ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳، ۳ هزارو ۴۰۰ تن پسماند عفونی بیمارستانی و پزشکی به سایت پسماند سوز منتقل و به روش استاندارد امحا شده است.
وی ادامه داد:بخش دیگری از پسماند‌ها، پسماند مطب‌ها است که به سایت سجزی منتقل می‌شدو طبق توافق از ابتدای اردیبهشت محل سایت پزشکی در سجزی تعطیل و به سایت پسماند سوز در ۷۰ کیلومتری اصفهان منتقل می‌شود.
لاهیجان زاده اضافه کرد:تا کنون ۸۵ درصد از پسماند‌های عفونی از منطقه سجزی
به سایت زباله سوز منتقل شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، اصفهان را مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم جمع‌آوری و دفع زباله‌های عفونی در کشور دانست و گفت: این سایت زباله سوز مجهترین فناوری روز دنیا را دارد.
سجزی در ۳۵ کیلومتری شرق اصفهان واقع شده و بیش از ۱۰ سال است که تبدیل به گورستان دفن زباله‌های عفونی شده بود.

دیگر خبرها

  • آغاز جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم
  • حذف باکس های جمع آوری زباله از معابر تبریز
  • لزوم فرهنگ‌سازی تفکیک زباله‌های خطرناک در قم
  • حذف جعبه های جمع آوری زباله در معابر تبریز
  • شناسایی و ساماندهی معتادان متجاهر و زباله گردها
  • ضرورت فرهنگ‌سازی برای جداسازی زباله‌های شهری خطرناک در قم
  • «نوماند» سد راه یا بازوی پنهان مافیای زباله؟!
  • سایت سجزی از پسماند‌های عفونی پاک می‌شود