Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@20:42:21 GMT

پایش مزارع گندم ضروری است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۶۱۹۶

پایش مزارع گندم ضروری است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور در شیراز گفت: با توجه به سطح بالای زیر کشت گندم در استان فارس و شرایط آب و هوایی مساعد گسترش بیماری‌های قارچی، همکاران شبکه مراقبت باید مزارع گندم را پایش و به موقع اطلاع رسانی لازم برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبر آهنگران افزود: بر اساس آمار‌هایی که در دنیا وجود دارد عدم مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها به طور متوسط می‌تواند تا ۴۰ درصد خسارت به محصول وارد کند.

به گفته او، در مواقعی که آفات و بیماری‌ها به صورت طغیانی ظاهر شوند به خصوص در موضوع "زنگ گندم" تا بیش از ۸۰ درصد می‌توانند خسارت زا باشد.

وی افزود: بیماری‌های برگی از جمله زنگ زرد و سپتوریز به ویژه زمانی که سه برگ بالایی گندم را آلوده می‌سازد و قبل از اینکه دانه گندم به حالت سفتی برسد، خسارت جبران ناپذیری به مزارع وارد می‌کنند.

آهنگران از کشاورزان خواست به محض مشاهده آلودگی قارچی در برگ‌های گندم حتی به صورت لکه ای، با استفاده از توصیه‌های کارشناسان، مزارع را سم پاشی کنند چرا که تعلل در مبارزه ، باعث کاهش شدید عملکرد می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی پایش مزارع گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۶۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از باغداران با برگزاری دوره آموزشی مدیریت آفات پسته

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بنا بر اعلام روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی شهرستان زارچ: دوره آموزشی مدیریت آفات پسته با حضور عسگری به عنوان مدرس و جمعی از بهره برداران در چرخاب کهنه شهرستان زارچ برگزار شد.

 

 باتوجه به نصب تله فرمونی چوبخوار جهت ردیابی و پایش تله‌ها به صورت هفتگی و تشخیص زمان پیک آفت و بازدید‌های میدانی توسط کارشناسان تولیدات گیاهی و مشاهده آفات پسته در این راستا دوره آموزشی مدیریت آفات پسته برگزار شد.

 

در این کلاس که با استقبال باغداران همراه بود، راهکار‌های تشخیص، پایش و مدیریت آفات مهم پسته از جمله چوبخوار، سنک، گوموزو... ارائه شد، همچنین، توصیه‌های کاربردی برای اعمال مدیریت یکپارچه آفات با استفاده از روش‌های زراعی و شیمیایی و نکاتی در مورد تغذیه به باغداران ارائه گردید.

 

هادی کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زارچ اظهار کرد: این اقدامات در راستای حمایت از باغداران و افزایش تولید پایدار محصول پسته در این منطقه صورت گرفته است، امیدواریم با همکاری باغداران و اجرای به‌موقع اقدامات مدیریتی، بتوانیم از خسارات ناشی از آفات پسته جلوگیری کنیم.

دیگر خبرها

  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • هشدار به کشاورزان ، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی
  • حمایت از باغداران با برگزاری دوره آموزشی مدیریت آفات پسته