Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@04:40:06 GMT

لاریجانی: جلسات مجلس با پروتکل جدید تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۶۲۰۲

لاریجانی: جلسات مجلس با پروتکل جدید تشکیل می‌شود

رئیس مجلس در حاشیه آزمایش سامانه فناوری دو سویه " مجلس یار" گفت: جلسات مجلس در محل پارلمان با پروتکل جدید جلسه مجلس برگزار می شود و فناوری ارتباط دوسویه تنها جنبه رزرو دارد تا به احتمال بسیار اندک در صورت بروز شرایط ، از سیستم ارتباط دوسویه استفاده شود.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط کشور به خاطر شیوع ویروس کرونا شرایط ویژه ای است که ممکن است در طول قرن یک بار رخ دهد، گفت: اصل بر این است که جلسه در محل پارلمان برگزار شود و در حال سامان دادن آن هستیم اما با توجه نوع بیماری و مسری بودن آن، باید نحوه چینش افراد با پروتکل جدید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال تمهیدات رزروی اندیشیده ایم که با فرض بروز شرایط حاد که تنها ۱۰ درصد احتمال دارد، از اامکان فناوری دیجیتالی دو سویه استفاده کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: قصد داریم سر موقع جلسه مجلس را دایر کنیم، اما اگر شرایط حاد بود، می توان از امکان برگزاری جلسه به صورت ارتباط دوسویه استفاده کرد که یک بار مورد آزمایش قرار گرفت و اشکالات آن رفع شد و در حال حاضر تقریبا آماده است.

لاریجانی افزود: قصد اصلی این است که در محل پارلمان با پروتکل جدید جلسه مجلس برگزار شود که در جلسه امروز هیأت رئیسه مطرح خواهد شد، اما اگر به احتمال بسیار اندک و با بروز شرایط حاد این امکان فراهم نشد، از سیستم ارتباط دوسویه استفاده می شود.

لاریجانی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه از آنجایی که برگزاری انتخابات مجلس با شیوع ویروس کرونا همزمان شد و نمایندگان با تعداد زیادی از مردم در تماس بودند، به طور طبیعی حامل ویروس شدند که تست ها نیز نشان داد تعداد قابل توجهی از آنها با این ویروس درگیر شده اند که البته خوشبختانه خود را در منزل ایزوله کردند و مدتی خارج از دسترس بودند که باعث بهبودی آنها شد و برخی از نمایندگان نیز با مراجعه به بیمارستان بهبود یافتند و اکنون روی هم رفته وضع بهتری دارند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: روز گذشته در بازدید از بیمارستان امام خمینی گفتم مسأله بیماری کرونا بسیار جهنده و مسری است و ما مجبوریم در این شرایط پروتکل هایی که وزارت بهداشت می دهد را اجرا کنیم تا به سلامتی مردم و خانواده آنها و جلوگیری از فراگیری آن کمک کند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم این بود که مردم در خانه های خود اسکان داشته و تردد نکنند، اظهار داشت: از مردم خیلی تشکر می کنیم که حجم قابل توجهی از آنها به این موضوع و نکات مطرح شده در رادیو و تلویزیون توجه کردند که آمار سفرها نیز نشان می دهد که بسیار نسبت به قبل کاهش یافته و همین مسأله کمک کرده است تا مناطق مختلف کشورمان درگیر کرونا نشوند.

لینک کوتاه: asriran.com/0031NB

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مجلس پروتکل جدید ارتباط دوسویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۶۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد مدیریت بحران سیب و سوران تشکیل جلسه داد

 فرشاد گرگیج در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان سیب و سوران با اشاره به‌پیش بینی‌های جوی صورت پذیرفته و هشدارهای جوی صادر شده و باتوجه‌به فعال‌شدن و تشدید فعالیت سامانه بارشی و نیز ادامه و تقویت سامانه مذکور تا پایان هفته جاری و احتمال و شدت‌گرفتن بارش باران و وزش باد نسبت به اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم و آماده‌باش کامل اعضای ستاد، استقرار امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات و حضور در منطقه تأکید کرد.

  وی همچنین باتوجه‌به اخطاریه‌های ابلاغی و پیش‌بینی‌های مذکور و احتمال وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و مسدودشدن مسیرها نسبت به اطلاع‌رسانی توسط بخشداران، اعضای ستاد و دهیاران به مردم به‌ویژه ساکنین مناطق عشایری و اهالی روستاهای پایین‌دست سدها تأکید و از مردم عزیز شهرستان درخواست نمود ضمن هوشیاری لازم، از تردد در مسیر سیلاب و رودخانه‌ها خودداری نمایند.
 
  فرماندار سیب و سوران خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین مقرر گردید کلیه مدارس در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین در نوبت صبح و عصر به‌صورت غیرحضوری خواهند بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی کذب است
  • تشکیل جلسه فوری شورای عالی امنیت ملی ایران؟
  • شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟
  • اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • ستاد مدیریت بحران سیب و سوران تشکیل جلسه داد
  • پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید
  • رسیدگی به پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد در دادسرا
  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود