Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-20@03:58:12 GMT

خیز آرام گل‌محمدی برای شکستن طلسم با پرسپولیس

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۶۲۱۰

خیز آرام گل‌محمدی برای شکستن طلسم با پرسپولیس

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم فوتبال پرسپولیس در حالی سال ۱۳۹۸ را با ۱۰ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم در صدر جدول رده بندیرقابت‌های لیگ برتر - تا پایان هفته بیست و یکم - به انتها رساند که نیمکت این تیم پس از خداحافظی برانکو ایوانکوویچ شرایط بحرانی پیدا کرد اما قطار موفقیت سرخ‌ها از ریل خارج نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشگاه پرسپولیس پس از جدایی برانکو ایوانکوویچ بلافاصله دنبال جانشین مناسب برای او بود. ایرج عرب مدیرعامل وقت پرسپولیس که زیر فشار شدید هواداران این تیم قرار داشت ابتدا سراغ یحیی گل محمدی رفت تا سرمربی شهرخودرو را به این تیم بیاورد. او برای گرفتن رضایت گل محمدی سراغ این مربی رفت اما مالک شهرخودروبه هیچ وجه حاضر نشد مربی مورد قبول پرسپولیسی‌ها را به این باشگاه بدهد.

نیامدن یحیی از مشهد به تهران سبب شد تا عرب همراه با هیات مدیره به ترکیه رفته تا با گزینه‌های مربیگری این تیم پای میز مذاکرهبنشیند و در نهایت گابریل کالدرون را به عنوان سرمربی این فصل سرخ‌ها انتخاب شد؛ انتخابی که برای مدتی کوتاه همکاری صورتگرفت و این مرد آرژانتینی در تعطیلات نیم فصل عطای کار در پرسپولیس را به لقایش بخشید.

مشکلات کالدرون با محمدحسن انصاریفرد که جانشین ایرج عرب شده بود باعث شد تا پیرمرد آرژانتینی از ایران برود و باز هم یحییگل محمدی نامزد حضور در راس کادرفنی پرسپولیس شود. با این تفاوت که گل محمدی بر خلاف ابتدای فصل با موافقت فرهادحمیداوی از شهرخودرو جدا شد تا به تیم محبوبش که دوران طلاییفوتبالش را نیز در آنجا گذرانده بود بازگردد.

جدایی پرحاشیه گل محمدی از شهر خودرو باعث شد برخی افراد ایناتفاق را به درخواست مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ربط بدهند تا شائباتی نظیر مهندسی در تعیین قهرمان لیگ برتر به وجودآید.

شهرخودرو که در نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر با گل محمدی درردیف مدعیان قهرمانی بود هرگز نتوانست بدون او به روند صعودیخود ادامه دهد تا این تیم با سرمربیگری مجتبی سرآسیابی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا توفیق آن‌چنانی کسب نکند.

با این حال یحیی فارغ از هر هیاهویی به پرسپولیس آمد و بدون توجه به حواشی رایج در فوتبال ایران کارش را با جدیت در رختکنسرخپوشان آغاز کرد. این مربی آرام پس از هفت سال دوباره در قامت سرمربی پرسپولیس ظاهر شد تا این بار بتواند سرخ‌ها را در صدر جدول حفظ کرده و به چهارمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر برساند.

گل محمدی زمانی وارد پرسپولیس شد که این تیم در پایان هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر صدرنشین بود. «مرد یخی» پرسپولیس که کمتر کسی صدای فریادهای او را شنیده است با تغییرات پلکانی توانست در پنج بازی بعدی این تیم، ۱۳ امتیاز برای پرسپولیس به ارمغان بیاورد تا سرخ‌ها در پایان هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر با ۴۷ امتیاز مقتدرانه در رتبه نخست جدول لیگ برتر جا خوش کنند.

البته کارنامه درخشان کادرفنی پرسپولیس به رهبری گل محمدی در دو هفته نخست لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا در دو هفته ابتدایی تکرار نشد. پرسپولیس در بازی ابتدایی خود در این رقابت‌ها مقابل الدحیلقطر دو بر صفر شکست خورد و در دیدار دوم مقابل شارجه امارات نیز به نتیجه تساوی دو - دو رسید تا تنها یک امتیاز در جدول گروه C لیگ قهرمانان آسیا کسب کند.

پرسپولیس قبل از حضور گل محمدی، به مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال کشور هم رسیده است تا این مربی در شرایطی نسبتاًایده آل بتواند رویاهای فردی خود در مقام سرمربی را ببافد؛ مربی جوانی که هفت سال پیش در فینال جام حذفی مقابل سپاهان شکست خورد تا دست او از رسیدن به جام با پرسپولیس کوتاه بماند.

این اتفاق ممکن است این فصل بعد از فروکش کردن ویروس کرونادر کشور و تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر بار دیگر برای یحیی رقم بخورد.

104 / 351 یحیی گل محمدی پرسپولیس مرد یخی لیگ برتر گابریل کالدرون محمدحسن انصاری فرد شهرخودرو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: یحیی گل محمدی پرسپولیس مرد یخی لیگ برتر گابریل کالدرون محمدحسن انصاری فرد شهرخودرو رقابت های لیگ برتر گل محمدی رقابت ها سرخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نساجی - تراکتور؛ تقابل با مربی سابق در دوران پساخمز؛ پیش بازی

نساجی و تراکتور یکی از بازی‌های مهم و حساس هفته بیست و چهارم لیگ برتر را برگزار می‌کنند...

طرفداری | تیم فوتبال نساجی در هفته بیست و چهارم لیگ برتر میزبان تراکتور است.

تراکتور هفته گذشته شکست سنگینی در تبریز مقابل ذوب آهن متحمل شد. در ادامه مدیران باشگاه تصمیم به ادامه همکاری با پاکو خمز گرفتند، اما سرمربی اسپانیایی ناگهان قرارداد خود را فسخ و دلیل جدایی را نیز مسائل سیاسی عنوان کرد. حالا تراکتوری‌ها در اولین بازی بعد از خمز باید رودرروی تیمی قرار بگیرند که هدایتش را سرمربی سابقشان بر عهده دارد. نساجی با ساکت الهامی روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و خطر سقوط را به شدت احساس می‌کند. نماینده قائمشهر در انتهای جدول رده‌بندی قرار گرفته و برای زنده نگه داشتن امید بقا، نیاز مبرمی به سه امتیاز این بازی خانگی دارد.

اطلاعات بازی

هفته بیست و چهارم لیگ برتر ایران؛ جام خلیج فارس

بازی: نساجی - تراکتور

تاریخ و ساعت برگزاری: جمعه 31 فروردین 1403؛ ساعت 16:30

ورزشگاه: شهید وطنی قائمشهر

داور: علی صفایی | کمک ها: محمدعلی پورمتقی، صالح عرب آبادی و علی بای | ناظر: محمدرضا فلاح

5 تقابل اخیر دو تیم

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • آمار جالب مهرداد محمدی در گلزنی!
  • نکته مثبت شخصیت اوسمار از زبان پیشکسوت پرسپولیس
  • هفته بیست و چهارم لیگ برتر| شمس آذر به سختی باخت/ استقلال صدر جدول را از پرسپولیس پس گرفت
  • استقلال مُرد تا برد ؛ نکونام غفلت نکرد | هیجان در لیگ برتر به نقطه جوش رسید
  • هفته ۲۴ لیگ برتر| ترکیب استقلال و شمس آذر اعلام شد
  • مربی موفق ایرانی در لیگ عراق لژیونر شد ( عکس )
  • نساجی - تراکتور؛ تقابل با مربی سابق در دوران پساخمز؛ پیش بازی
  • وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر آرام است
  • عزیمت قایقران و مربی مازندرانی به انتخابی المپیک
  • پرسپولیس دور برگشت فقط با قهرمانی آرام می‌گیرد