Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژیلا آقاغفاری در آستانه نوروز 99 و روزهای کرونایی در مصاحبه با برنا گفت:نوروز یعنی امید تازه ، افکار نو ، کردار نو و تصمیم های نو برای آینده ، نوروز یعنی هیچ زمستانی ماندنی نیست، پس این روزهای سخت هم که برای مقابله با ویروس کرونا داریم انجام میدهیم هر چه زودتر تمام میشود به شرط اینکه در خانه هایمان بمانیم و با امید بیشتر به زندگی خود ادامه بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا،در گفتگو با خانم آقا غفاری عضو مجمع سمنهای استان اردبیل در آستانه نوروز به گفتگو نشستیم که مشروح آنرا در ذیل می خوانید:

خانم آقاغفاری در ابتدا بفرمایید چه پیامی برای عید نوروز 99 دارید؟

در ابتدا فرا رسیدن سال نو را خدمت تمامی عزیزان تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت از درگاه خداوند متعال و سبحان برای شما عزیزان مسئلت می نماییم.

نوروز یعنی امید تازه ، افکار نو ، کردار نو و تصمیم های نو برای آینده ، نوروز یعنی هیچ زمستانی ماندنی نیست، پس این روزهای سخت هم که برای مقابله با ویروس کرونا داریم انجام میدهیم هر چه زودتر تمام میشود به شرط اینکه در خانه هایمان بمانیم و با امید بیشتر به زندگی خود ادامه بدهیم.

-چه اقدامات و توصیه هایی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا دارید؟

مهمترین توصیه و خواهش از مردم عزیز #در خانه بمانیم باید باشد، در این راستا صدا و سیما و نهاد های فرهنگی بایستی با برنامه ریزی دقیق فرهنگسازی کنند و مانع از خروج مردم از خانه شوند.به اذعان نهاد های رسمی، بخش بزرگ مردم متاسفانه با سهل انگاری باعث شیوع کرونا ویروس شده اند ‌و موارد خود مراقبتی رو جدی نگرفته اند،بدین منظور بر گرده نهاده های متولی از جمله استانداری و نهادهای نظامی میباشد که رفت ‌و آمد مردم را کنترل کنند تا زنجیره شیوع این اپیدمی قطع شود.

مورد مهم دیگر ارایه راه های تشویقی و حمایتی برای مردم بمنظور افزایش ماندن مردم در خانه میباشد. بدین جهت استفاده از الگوهای موفق کشورهای موفق از جمله چین نظیر کمک های مالی و تامین اقلام مردم و تحویل درب منزل بلاشک مفیدفایده خواهد بود.

موضوع مهم بعدی پخش اقلام بهداشتی نظیر ماسک و دستکش و مواد ضد عفونی کننده در میان مردم به طرق صحیح میباشد تا نیاز عموم مردم رفع و اضطراب القا شده از جانب بدخواهان بدین وسیله خنثی شود.همچنین با شایعه پراکنان فضای مجازی به طرق مقتضی برخورد صورت گیرد.

استفاده مفید از نیروهای داوطلب مردمی در بدنه اجرایی اعم از ضدعفونی خیابان ها یا به صورت کادر بیمارستانی.

استفاده از نیروهای جوان داوطلب در فرایند مدیریت این اپیدمی،بدین جهت مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان میتواند با معرفی جوانان مستعد به کمک نهادهای متولی برسد.

 

-فعالیت سمن های استان را در چه قالب و چه محور و چگونه ارزیابی می کنید؟

لازم است که مجموعه سمن ها زیر نظر مستقیم ستاد مدیریت کرونا عمل کند و بدین وسیله خلا های موجود در زمینه های مختلف اجرایی و مدیریتی رفع گردد. بحران ها بهترین زمان برای تربیت نیروهای جدید متخصص میباشد. شایان ذکر است در حال حاضرر هرکدام از همکاران سازمان های مردم نهاد گوشه ای از این راه خدمت در جهت سلامت مردم استان برداشته اند از تولید ماسک و پخش محلول های زده عفونی و آگاه سازی و آموزش گرفته تا پخش سبد کالا جهت حمایت از اقشار کم درآمد انجام داده اند لذا جا دارد از همشون تشکر و قدردانی کنیم.

- گزارش مختصر از فعالیت های خود در مجمع ارئه بدهید.

به عنوان دبیر مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اردبیل طی این چند ماه توانستیم برنامه های سالانه مجمع را مکتوب کرده و همچنین اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات کمیسیون های تخصصی سازمان های مردم نهاد جوانان استان اردبیل را برای اولین بار به صورت الترونیکی از طریق سایت Ngoa.ir  انجام دهیم. قابل توجه اینکه از اوایل شیوع ویروس کرونا  با ستاد مبارزه با کرونا اقداماتی را در این راستا انجام داده ایم.

- فعالیتهای سمن شما در چه حوزه ای می باشد؟

موسسه مردم نهاد کارآفرینان فردای سبلان که در راستای معرفی ظرفیت های فضای مجازی برای انجام فعالیت های اقتصادی جوانان از سال 1397 فعالیت خود را در راستا کاهش یکی از آسیب های اجتماعی استان اردبیل شروع کرده هست. که طی این سال با برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی برای آگاه سازی جوانان اقدامات خود را انجام داده است.

-چه توصیه هایی برای مسئولان و فعالین مدنی دارید؟

 پس از اتمام بیماری کرونا بین مردم شاهد برخی اختلالات روانی (وسواس، ترس، اضطراب پس از حادثه، افسردگی و...)خواهیم شد،که باید برای همه این موارد برنامه داشته باشیم و از الان برای آینده برنامه ریزی کرد.همچنین نباید اجازه داده شود افراد بصورت خودسرانه و بدون آموزش های از پیش تعیین شده وارد عمل شوند و چه بهتر است تمامی اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع کرونا همراه با آموزش‌های لازم باشد که در آینده برای جامعه مشکل آفرین نشود.

و سخن آخر، جوانان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی بایستی به مثابه چشمان باز و بینای جامعه عمل کرده و کاستی های موجود دیده و سپس أن را رفع کنند و مسئولان میبایست با اعتماد به این عزیزان زمینه رشد و نمو آنان را فراهم بنمایند.برای بهبود اوضاع بایستی به جوانان امکان استفاده از ذهن خلاق و راه های ابداعی داده شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان های مردم نهاد استان اردبیل نوروز یعنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۶۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت حرمت ماه رمضان مطالبه مردم است

ایسنا/یزد فرماندار یزد تاکید کرد: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان با متخلفان صنفی که رعایت شئونات این ماه مبارک را نمی کنند برخورد قانونی خواهد شد.

سیدمحمدرضا مدرسی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید تعدادی از واحدهای صنفی که با همراهی رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت استان و نمایندگان اداره کل صمت و دستگاه های نظارتی شهرستان انجام شد، گفت: یکی از موضوعات حائز اهمیت، تقویت فرهنگ‌ رعایت شئونات مرتبط با ماه مبارک رمضان است تا بتوان قدمی جهت اشاعه تفکرات و تبیین ماه نزول قرآن برداشت.  

وی با بیان اینکه از ابتدای ماه مبارک رمضان و همزمان با اعیاد نوروزی طرح تشدید بازرسی از صنوف متخلف و هنجارشکن در دستور کار پلیس اماکن قرار گرفته است، تصریح کرد: پیش از شروع ماه مبارک رمضان نشست‌هایی با حضور نمایندگان اتاق اصناف، اداره صمت، میراث فرهنگی، فعالین گردشگری، پلیس نظارت بر اماکن عمومی، ستاد امر به معروف انجام و هماهنگی های لازم با واحدهای صنفی مربوطه برای رعایت حرمت ماه رمضان و ایام عید نوروز انجام شده بود که خوشبختانه اکثر واحدهای صنفی نیز همراهی خوبی دارند که از آنها قدردانی می‌کنیم.   

فرماندار اجرای این طرح را در راستای مطالبه مردم  دانست و گفت: این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان در دستور کار فرمانداری و اتاق اصناف قرار دارد و قطعا با هرگونه هنجار شکنی یا تخلف صنفی در ایام نوروز برخورد خواهد شد.

مدرسی افزود: همه رستوران ها و  اغذیه فروشی‌ها موظف به رعایت کشیک‌های رمضانیه و ضوابط ابلاغی هستند از این رو فعالیت این واحدها در حد فاصل پایان سحر تا افطار ممنوع است و همه دستگاه های مرتبط در راستای رعایت شأن و حرمت ماه رمضان، ضوابط ابلاغی خود را انجام خواهند داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمهیدات ترافیکی پلیس در روزهای پایانی نوروز
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • فعالیت‌های فرهنگی شهرداری باید در تمام مناطق شهر گسترش یابد
  • ستاره‌های فوتبال در نوروز پولدار شدند!
  • پیشنهاد ادغام مراجع نظارتی دولت
  • رعایت حرمت ماه رمضان مطالبه مردم است
  • مهیا کردن بستر لازم برای رونق کسب و کار نسل جدید
  • مجرم خیلی خطرناکی که هنوز خبری از دستگیری‌اش نیست! مردم می‌پرسند: اگر مثلا یک روحانی را کتک زده بود، زودتر شناسایی نمی‌شد؟ (فیلم)
  • نگاه به هیات‌های ورزشی و سمن ها برابر خواهد بود / تاکید بر حضور سمن ها در شوراهای تخصصی