Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا چمن روز سه شنبه افزود : تاکنون ۲۳۷ تن از مبتلایان به ویروس کرونا بهبود یافتند ، از نمونه های دریافتی نتیجه ۳۱۸ مورد آزمایشگاهی مبتلا به ویروس کرونا مثبت گزارش شده است.

وی تاکید کرد: راهبرد تعطیلی مراکز آموزشی مانند دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و همچنین برگزار نشدن  نمازهای جمعه و جماعات و ممنوعیت برگزاری کلیه گردهمایی‌ها و تجمعات باید تا نیمه اردیبهشت ماه استمرار یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی  ۸۵ درصد فوت شدگان شرق سمنان بیماری های مزمن زمینه ای داشتند که از شایع‌ترین این بیماری‌ها می‌توان به بیماریهای قلبی و عروقی، دیابت و بیماری‌های مزمن تنفسی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ماندن در خانه امری ضروری است، تاکید کرد: شهروندان پرهیز از مسافرت و لغو هرگونه دید و بازدید، برگزار نکردن هر گونه محفل و مجلس، محافظت از ترشحات مجاری تنفسی بویژه در هنگام سرفه و عطسه، رعایت فاصله یک متر از دیگران بخصوص کسانی که علائم بالینی دارند، شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و رعایت نظافت و پاکیزگی اشیاء، البسه، اجسام و محیط پیرامون در دستور کار خود قرار دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شهروندان خواست مراقبت از گروه های آسیب پذیر به ویژه سالمندان و کسانی که بیماری های مزمن زمینه ای دارند را در دستور کار قرار دهند.

چمن همچنین از مردم خواست با تکمیل اطلاعات خود در سامانه salamat.gov.ir به حفظ سلامت خود، خانواده و اطرافیان کمک کنند.

بر اساس آمار تا روز گذشته پاسخ آزمایش ۳۰۶ تن از مبتلایان به این ویروس در شاهرود مثبت اعلام شده بود که از این تعداد ۴۳ تن فوت و  ۲۳۰ تن حدود ۷۵ درصد از مبتلایان بهبود یافتند.

میانگین سن موارد مبتلایان در این شهرستان ۵۹ سال بوده و از لحاظ تفکیک جنسی مبتلایان، ۵۵/۲ درصد مرد و ۴۴/۸درصد زن گزارش شده است.

 تعطیلی آرایشگاه‌ها، واحدهای صنفی غیر ضروری و محدودیت های ترافیکی در این شهر از هفته گذشته اجرا می شود.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تا ظهر امروز ۲۴ هزار و ۸۱۱ تن در کشور مبتلا به این ویروس شده که از این تعداد یکهزار و ۹۳۴ تن فوت و هشت هزار و ۹۳۱ تن بهبود یافتند.

میانگین سنی مبتلایان به این ویروس در کشور حدود ۵۹ سال و میانگین سنی در گذشتگان حدود ۶۴ سال است.

بر اساس آخرین آمار، استان سمنان به نسبت جمعیت در صدر جدول مبتلایان کشور قرار گرفته و تاکنون ۶۶۱ تن به این ویروس گرفتار هستند.

تاکنون ۳۸۳ هزار و ۹۳۴ تن در دنیا به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۰۵ هزار و ۲۲۸ تن بهبود یافتند، این ویروس در ۱۹۵ کشور جهان منتشر شده است.

برچسب‌ها کرونا شاهرود دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود علائم کرونا پروندهٔ خبری پرونده | پیشنهادهایی برای پیشگیری از کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا شاهرود دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود علائم کرونا کرونا شاهرود دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود علائم کرونا بهبود یافتند بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • کیفیت «گندم» کشور در سطح جهانی است
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • مردم برای تجویز دارو به عطاری‌ها اعتماد نکنند
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد