Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@19:36:36 GMT

بارش برف در نقاط کوهستانی املش به ۱۰ سانتیمتر رسید

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۷۰۳۵

بارش برف در نقاط کوهستانی املش به ۱۰ سانتیمتر رسید

محمد رنجبر با اشاره به اینکه تمام راههای کوهستانی و روستایی شهرستان املش باز و تردد در آنها برقراراست افزود: روز گذشته برق روستاهای رودبارسرا و گرمابسرای و مناطق ییلاقی شهرستان املش قطع شده بود که با تلاش نیروهای برق شهرستان املش وصل شد.

شهرستان املش با ۴۴ هزار نفر جمعیت و ۲بخش مرکزی و رانکوه در۷۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

املش، سابقه فرهنگی و تاریخی غنی دارد و یکی از ویژگی های بارز این شهرستان، قرار گرفتن آن در ناحیه تاریخی دیلم است که در دوره اسلامی، پایتخت تابستانی و تفرجگاه سادات کیایی گیلان بوده است.

۱۴۷ اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است. از جمله جاذبه های گردشگری شهرستان می توان به بقاع متبرکه سر تربت٬ بابا جان دره٬ اشکیت٬ شکرپس٬ کشکلایه، چشم انداز زیبای گلستان سرای رانکوه٬ چشمه آب معدنی لوزان٬ چشمه خوش خانی٬ مرتع اربوداردشت٬ مرتع چاک دشت٬ تالاب زر بیجار٬ دهکده های ییلاقی خصیل دشت و هالی دشت، ساحل رودخانه کیا رود رانکوه٬برج تاریخی میل امام٬ خانه های قدیمی خاندان صوفی٬ قلعه گورج٬ پل خشتی روستای چهارده اشاره کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا برج برق پایتخت تالاب جاذبه های گردشگری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهرستان املش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در اکثر نقاط کشور تا فردا

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: برای امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت‌) در اکثر مناطق کشور به جز غرب و جنوب غرب شاهد رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در نقاد مستعد، بارش تگرگ خواهیم بود.

وی افزود: طی این روز بارش در البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدیدتر است. ضمن اینکه شدت بارش‌ها برای امروز خواهد بود و از فردا بارش‌ها تضعیف خواهند شد و این شرایط برای بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: برای روز پنج‌شنبه نیز در کرمان، مناطقی از یزد، فارس، سیستان و بلوچستان، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت به شکل پراکنده‌تر در خراسان رضوی و جنوبی نیز رخ خواهد داد.

گودرزی یادآور شد: روز جمعه نیز در ارتفاعات استان کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی احتمال بارش‌های پراکنده وجود خواهد داشت. همچنین روز جمعه و شنبه هفته آینده برای نوار شرقی کشور باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و سایر مناطق کشور جوی آرام را خواهد داشت.

وی افزود: از روز پنج‌شنبه روند افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور آغاز خواهد شد.

کارشناس هواشناسی گفت: برای تهران امروز شاهد ادامه رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید خواهیم بود و در روز چهارشنبه نیز این شرایط ادامه خواهد داشت. همچنین بیشینه دما در تهران به ۱۸ درجه بالای صفر خواهد رسید.

کد خبر 6086017 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • راه ارتباطی ۵۰ روستا در گنبکی مسدود شد
  • بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند
  • بارش باران بهاری و لطافت آب و هوای استان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • تداوم بارش‌ها در اکثر نقاط کشور تا فردا