Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@01:56:30 GMT

نحوه برگزاری جلسه هفته آینده مجلس

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۷۱۳۴

نحوه برگزاری جلسه هفته آینده مجلس

خبرگزاری تسنیم: اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه علنی مجلس در روز (یکشنبه ۱۰ فروردین) گفت: جلسه علنی مجلس با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: آقای نمکی وزیر بهداشت پیش از این با برگزاری جلسات علنی و غیر علنی مجلس به شکل عادی، مخالفت کرده بود که هیئت رئیسه برای برگزاری جلسات پارلمان ۲ سناریو تعریف کرد که یکی برگزاری جلسات به روال گذشته و با در نظر گرفتن مسائل بهداشت به دلیل شیوع ویروس کرونا مانند رعایت فاصله‌ها و دوم اینکه جلسات به صورت مجازی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت:تا کنون ۲ جلسه علنی نیز به صورت مجازی برگزار شده، اما به دلیل پیچیدگی‌های که وجود دارد برگزاری کامل جلسات به این شیوه زمانبر خواهد بود بنابراین با توجه به اینکه مجلس نسبت به شرایطی که برای کشور به وجود آمده وظایفی دارد؛ تصمیم گرفته شد که جلسه علنی مجلس در هفته آینده برگزار شود.

عباسی با بیان اینکه مدت زمان این جلسه ۳ ساعت و از ساعت ۹ تا ۱۲ است، ادامه داد: بخشی از این جلسه به صورت علنی و بخش دیگر غیر علنی است و آقایان مسعود نمکی وزیر بهداشت و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور میهمان این جلسه نمایندگان هستند.
نمایده مردم رودسر در مجلس درباره دستورکار این جلسه عنوان کرد: قرار است تا وزیر بهداشت و کشور گزارشی از آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا و اقداماتی که دستگاه‌های اجرای برای کنترول این ویروس انجام داده اند به نمایندگان ارائه دهند و در بخش دیگر راهکار‌های لازم برای تحقق شعار سال (جهش تولید) بررسی خواهد شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره حضور خبرنگاران در مجلس برای پوشش جلسه قوه مقننه، بیان داشت خبرنگاران می‌توانند طبق روال گذشته برای پوشش جلسه در مجلس حضور داشته باشند، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا احتمالا محدودیت‌هایی در نظر گرفته شود.

امیرآبادی: جلسه علنی مجلس دهم فروردین برگزار می‌شود/ بررسی وضعیت کرونا باحضور ۲ وزیر
عضو هئیت رئیسه مجلس از برگزاری جلسه علنی مجلس در دهم فروردین با حضور وزیر کشور و بهداشت خبر داد.

احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با تسنیم، با اشاره به برگزاری جلسه امروز این هیئت، گفت: پس از اتمام جلسه مجازی امروزمجلس که به صورت دیجیتالی و دوسویه برای بررسی موضوع تشکیل جلسات رسمی قوه مقننه تشکیل شده بود، جلسه هئیت رئیسه نیز برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد، یکشنبه دهم فروردین ماه جلسه علنی مجلس با حضور آقایان نمکی و رحمانی فضلی وزرای بهداشت و کشور تشکیل شود.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: این نشست که با حضور نمایندگان در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود به بررسی مسایل کشور در خصوص سیل و کرونا خواهد پرداخت.

منبع: فردا

کلیدواژه: عباسی جلسه هفته آینده مجلس هیئت رئیسه مجلس جلسه علنی مجلس برگزاری جلسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۷۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۴۰ دادگاه علنی برخط در خراسان جنوبی

اسماعیلی معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری خراسان جنوبی به برگزاری ۴۷ دادگاه علنی در دادگستری استان اشاره کرد و گفت: با توجه به سیاست‌های کلان قوه قضاییه و در زمینه اصل ۱۶۵ قانون اساسی (برگزاری محاکمات به صورت علنی)، این مجموعه اقدام به برگزاری دادگاه با موضوعاتی کرده است که جنبه عمومی داشته و عامه مردم با آن سر و کار دارند تا جلوه‌ای از اصل ۱۶۵ قانون اساسی محقق شد.

او با اشاره به روند برگزاری دادگاه علنی برخط در این دادگستری به تشریح اهداف برگزاری دادگاه‌های علنی برخط پرداخت و افزود: به منظور حداکثر استفاده از دانش، تجربه و تخصص قضات تجدیدنظر، در مرحله اول پرونده‌های ارجاعی به شعب محاکم دادگاه تجدیدنظر استان مدنظر بوده و در اولویت برگزاری قرار می‌گیرند.

اسماعیلی ادامه داد: دادگاه‌های علنی برخط جهت افزایش آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ حقوقی، هم اکنون عناوین حقوقی دارای فراوانی در استان که بیشتر جنبه کاربردی و پیشگیری دارد مانند اعتراض به برگ تشخیص، فسخ قرارداد، تسلیم مببع (در دعاوی پیش فروش ساختمان) مطالبه وجه بابت انجام کار یا تعهد الزام به انجام تعهد یا قرارداد برگزار می‌شود.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری خراسان جنوبی گفت: به منظور بهره گیری بیشتر اساتید و دانشجویان از برگزاری دادگاه‌ها سعی می‌شود پرونده‌هایی که دارای وکیل یا نماینده حقوقی باشند انتخاب شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۴۰ دادگاه علنی برخط در خراسان جنوبی
  • همکاری پلیس راهور تهران و دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری راهپیمایی روز قدس
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • اولین جلسه کمیته ترافیکی روز جهانی قدس برگزار شد/ مسیر‌های خدمات دهی اتوبوس و‌تاکسی و مترو مشخص گردید 
  • 14 فروردین؛ نخستین جلسه علنی شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۳
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • تصویب دو لایحه شهرداری در نخستین جلسه علنی شورای شهر قزوین
  • رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس