Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «اشرف غنی»، رئیس‌جمهوری افغانستان در واکنش به بیانیه وزارت خارجه آمریکا مبنی‌ بر قطع کمک یک میلیارد دلاری به این کشور گفت که این امر تاثیر مستقیم بر بخش‌های کلیدی افغانستان نخواهد داشت. 

غنی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «با اطمینان می‌گویم که کاهش کمک ایالات متحده آمریکا تاثیر مستقیم بالای بخش‌های کلیدی ما نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش می‌کنیم این خلا را روش‌های ریاضتی و یافتن منابع بدیل پر کنیم.»

غنی افزود: «همان‌گونه که در اعلامیه ایالات متحده امریکا آمده است، آن‌ها هنوز این کمک‌ها را قطع نکرده بلکه مشروط ساخته‌اند. تلاش خواهیم کرد از راه گفتگو و مذاکره آنان را قانع کنیم.»

از سوی دیگر، «عبدالله عبدالله»، رقیب انتخاباتی غنی، در واکنش به خبر قطع کمک مالی آمریکا گفت که این کمک‌ها اهمیت خاصی برای مردم افغانستان دارد. 

وی گفت: «مایک پمپئو در شرایط بحران جهانی کرونا به افغانستان سفر کرد. از این اقدام ایشان استقبال و تشکر می‌کنیم. این سفر فرصتی را برای حل بحران موجود ایجاد کرد که متاسفانه از این فرصت استفاده نشد.»

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: عبدالله عبدالله اشرف غنی مایک پمپئو آمریکا و افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۷۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت روز قدس امسال/ ایستادگی روزه‌داران غزه در برابر رژیم سفاک

به گزارش خبرنگار مهر، جواد تشکری مدیر گروه معارف شبکه تهران در یادداشتی به ویژه برنامه این شبکه برای روز قدس اشاره کرده و از اهمیت این روز بعد از جنایت‌های ماه‌های اخیر رژیم صهیونیستی نوشته است.

در این متن آمده است:

«مساله قدس هم از لحاظ دینی و مذهبی، و هم از لحاظ منطقه‌ای و جهانی یکی از پر اهمیت‌ترین مسایل روز دنیاست و سالهاست در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آزادگان عالم اعلام می‌کنند که هرگز آوارگی یک ملت از یاد نخواهد رفت و همواره در این مسیر، گام‌های استوارتری برمی‌دارند تا روزی که بیت‌المقدس آزاد باشد و جهانیان ببینند ظلم و اشغال پایدار نیست. و اما امسال حساب دیگری دارد و ماه‌هاست که شاهد جنایات فجیع و روزافزون رژیم غاصب صهیونیستی نسبت به مردم غزه خاصه کودکان و زنان و بیماران هستیم مردم روزه‌دار و بی‌دفاعی که با یک رژیم غاصب و سفاک می‌جنگند و ایستادگی می‌کنند. دلیر مردان و شیرزنانی که مقاومت و ایستادگی کردند، خانه بر سرشان آوار شد عزیزانشان به شهادت رسیدند، اما تسلیم ظلم نشدند.

هرچه راهپیمایی روز قدس امسال با شکوه‌تر باشد، به معنای حمایت بیشتر از ملت مظلوم فلسطین است. و پیام رساتری برای استکبار جهانیست که ظلم و غصب، تجاوز و آدم‌کشی همواره محکوم به شکست است.

خوی درنده رژیم غاصب صهیونیستی که دهه‌ها جنایت، اشغالگری و نسل‌کشی ساکنان واقعی ارض فلسطین را در طومار خیانت‌هایش به تاریخ بشریت دارد، حتی خبرهای صادقانه طلایه‌داران رزم‌ رسانه‌ای با این غده سرطانی را بر نمی‌تابد؛ خبرنگاران زن و مردی که تمام توان خودشان را برای انعکاس گسترده این مجاهدت تاریخی به میدان آوردند و در این میدان با خون خود خبرهای‌شان را امضا کردند. و این امر فقط و فقط برای این بود که به جهانیان نشان دادند خشم و خروش ملتی ریشه‌دار، بافرهنگ، سربلند و باایمان؛ چون ملت فلسطین، اگر سیل شود، خانمان صهیونیست‌ها را از جا می‌کند؛ برای این بود که نه مجذوب استکبار بودند و نه مرعوب امپریالیسم و برخلاف رسانه‌های استکباری، قتل متوحشانه چندهزار کودک معصوم فلسطینی؛ به‌ویژه کودکان غزه را نپوشاندند و از حقوق زنان مظلوم فلسطینی که قربانیان چنددهه کشتار و ویرانی در خانه‌های خودشان‌اند، دفاع کردند؛ برای این بود که تصویر عزت و اقتدار جوانان نسل نو فلسطینی را بازتاب دادند که سرنوشت فلسطین در دستان آنان است و با برافراشتن پرچم فلسطین بر فراز مسجد الاقصی، آرزوی دیرینه امت بزرگ اسلام و آزادگان جهان را برآورده خواهند کرد.

سالهاست اصحاب رسانه ملی ثابت کرده‌اند که نه این شهادت‌ها و نه هیچ اقدام بازدارنده دیگری آنها را نه تنها متوقف نمی‌کند، که به ادامه رسالت انعکاس حقیقت امیدوارتر و مصمم‌تر می‌سازد؛ زیرا چون روز روشن است که هراس صهیونیست‌ها از مخابره واقعیت‌های غزه و پهنه بزرگ نبرد مجاهدان مقاومت، ریشه در تعهد، قوت و عمق فعالیت رسانه دارد. شبکه تهران سیما نیز دوشادوش دیگر شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی هر چه به ایام منتهی به روز قدس نزدیکتر می‌شود در زمینه تولید و پخش ویژه‌برنامه‌های تبیینی و تهییجی و حماسی پویاتر و فعال‌تر از قبل است در همین راستا ویژه‌برنامه «باریکه نور کرانه ظهور» از ۱۴ تا ۱۸ فروردین پخش خواهد شد.

در این مجموعه شعرای برجسته در قالب رباعی، چهارپاره، مثنوی و غزل متاثر از حماسه مدافعان غزه و حوادث تلخ بمباران مردم بی‌پناه این شهر تازه‌ترین اشعار سروده شده خود را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی قرائت می‌کنند. در همین راستا روز هفدهم فروردین از ابتدای مراسم در جایگاه اختصاصی شبکه تهران در مسیر راهپیمایی به صورت زنده و مستقیم این برنامه به میزبانی چهره‌های آشنای مردم و مجریان شبکه تهران و با حضور مردم همیشه در صحنه روی آنتن خواهد رفت، ما در خانواده بزرگ رسانه ملی، عهد بسته‌ایم در کنار ملت شجاع فلسطین عزیز بایستیم، وجدان جهانیان را نهیب بزنیم، انشاءالله پرده از نقشه‌های شوم استکبار جهانی و اذنابش برداشته خواهد شد و پیروزی نزدیک است.»

کد خبر 6063658 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه کیش بر اهمیت روز جهانی قدس امسال
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • ۱۰ چالش کلیدی میان چین و آمریکا در ۲۰۲۴
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • اهمیت روز قدس امسال/ ایستادگی روزه‌داران غزه در برابر رژیم سفاک
  • استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است
  • مشارکت مردم یک عنصر کلیدی در تحقق اهداف اقتصادی و ملی است
  • برپایی ایستگاه صلواتی در حرم سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه
  • زمانی که کیلیان ام باپه برای اشرف حکیمی چای رمضان سرو کرد / فیلم
  • مسیر تولید برای مردم هموار شود/ مخاطب شعار سال قشر خاصی از جامعه نیست