Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه ایلام به منظور حمایت از دانشجویان برتر قرار است برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بدون آزمون، دانشجوی کارشناسی ارشد جذب کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه ایلام به منظور حمایت از دانشجویان برتر و ارائه تسهیلات به آنان برای ورود به دوره کارشناسی ارشد و بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد، دانشجو جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، دانشگاه ایلام قرار است در تمامی رشته‌ها و گرایش‌های مقطع کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بدون آزمون، دانشجو جذب کند.
علاقه‌مندان به تحصیل در این مقطع دانشگاه ایلام تا ۱۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند با مراجعه به وب سایت دفتر استعداد‌های درخشان به نشانی http://www.ilam.ac.ir/dep/derakhshan در بخش منوی پذیرش بدون آزمون، اقدام به ثبت نام و بارگذاری مدارک خود کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه ایلام رشته های بدون آزمون پذیرش دانشجو دانشگاه ایلام کارشناسی ارشد بدون آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۷۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی + شرایط شرکت در آزمون و منابع

ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی از هجدهم فروردین ۱۴۰۳ آغاز و تا بیست‌وهشتم فروردین از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس دستورالعمل اعلامی آزمون‌های ورودی مدارس دوره اول و دوم استعدادهای درخشان و دوره دوم نمونه دولتی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir در اختیار داوطلبان (داخل و خارج از کشور) قرار می‌گیرد.

ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی از روز شنبه هجدهم فروردین ۱۴۰۳ آغاز و تا روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir انجام می‌شود.

مدارس مسئولیتی برای ثبت‌نام ندارند

بر اساس دستورالمعل صادره ثبت‌نام به صورت الکترونیکی و توسط داوطلبان انجام می‌شود و مدارس محل تحصیل دانش‌آموزان، مسئولیتی در این خصوص ندارند، همچنین دانش‌آموزان اتباع خارجی باید از کد اتباع استفاده کنند.

کارت ورود به جلسه آزمون شامل نام، نام خانوادگی، عکس داوطلب و سایر اطلاعات مورد نیاز مدارس سمپاد و نمونه دولتی انتخاب شده به ترتیب اولویت و نشانی دقیق حوزه آزمون پنج روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون، از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

شرکت داوطلبان در جلسه آزمون بدون ارائه کارت ورود به جلسه، ممنوع است.

آزمون ورودی پایه هفتم ۳۱ فروردین و آزمون دهمی‌ها اول اردیبهشت

آزمون ورودی پایه هفتم رأس ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۳۱ و آزمون پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی، رأس ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز جمعه تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۰۱ آغاز می‌شود.

مبلغ ثبت‌نام یک صد هزار تومان است که تنها از طریق درگاه اینترنتی سامانه ثبت‌نام دریافت خواهد شد، هر نوع پرداخت خارج از سامانه ثبت‌نام آزمون فاقد اعتبار است و مبلغ واریزی قابل استرداد نخواهد بود، مبلغ ثبت‌نام ثابت و به جز این مبلغ دریافت هرگونه وجه با هر عنوانی ممنوع است.

با توجه به اینکه ثبت‌نام در آزمون‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، مسئولیت احراز شرایط ثبت‌نام و صحت مندرجات در تقاضانامه ثبت‌نام بر عهده داوطلب است و در صورت مغایرت، قبولی داوطلب، لغو و از ثبت‌نام و ادامه تحصیل او در مدارس مزبور ممانعت خواهد شد.

حوزه امتحانی داوطلبان آزمون‌های ورودی پایه‌های هفتم و دهم بر اساس منطقه آموزشی محل تحصیل سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ آنان تعیین خواهد شد، امکان تغییر حوزه امتحانی تنها در زمان ثبت‌نام برای داوطلبان وجود دارد و قابل تغییر نخواهد بود.

دانش‌آموزان عشایری به دلیل کوچ‌رو بودن در هر منطقه‌ای که اداره کل آموزش و پرورش استان تعیین می‌کند مجاز به ثبت‌نام هستند.

با توجه به اینکه حوزه آزمون در خارج از کشور تشکیل نخواهد شد، اطلاع‌رسانی و هماهنگی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان مدارس ایرانی خارج از کشور بر عهده مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور است.

شرایط ثبت‌نام در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد

۱. اشتغال به تحصیل در پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

۲. کسب مقیاس «خیلی خوب» در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ و کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس در نوبت اول پایه ششم در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

توجه: تربیت‌بدنی و شایستگی عمومی جزو مواد درسی محسوب می‌شود.

توجه‌: شرکت دانش‌آموز در آزمون ورودی پایه هفتم با داشتن حداکثر یک مقیاس «خوب» در مجموع ارزشیابی نوبت دوم پایه پنجم و نوبت اول پایه ششم، مجاز است.

شرایط شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی و تکمیل ظرفیت مدارس سمپاد

۱. اشتغال به تحصیل در پایه نهم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ یا اتمام پایه نهم و وارد نشدن به پایه بالاتر با داشتن شرط سنی (مطابق ماده ۱۹ آئین‌نامه آموزشی دوره دوم متوسطه، متولدین قبل از ۱۳۸۵/۰۷/۰۱ مجاز به ثبت‌نام نیستند.)

شرایط و ضوابط اختصاصی انتخاب پایه دهم مدارس سمپاد

۱. اشتغال به تحصیل در پایه نهم در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

۲. پذیرش دانش‌آموز برای ورود به پایه دهم مدارس سمپاد از طریق برگزاری آزمون ورودی متمرکز کشوری از بین دو گروه از دانش‌آموزان زیر انجام می‌شود:

الف) دانش‌آموزان پایه نهم غیر مدارس سمپاد که معدل کل خردادماه پایه هشتم (سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱) و نوبت اول پایه نهم آنان (سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲) حداقل ۱۹ باشد.

ب) دانش‌آموزان پایه نهم مدارس سمپاد که معدل کل خردادماه پایه هشتم (سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱) یا نوبت اول پایه نهم آنان (سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲) کمتر از ۱۸ باشد.

توجه‌: دانش‌آموزان پایه نهم مدارس سمپاد که معدل کل خردادماه پایه هشتم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و نوبت اول پایه نهم (سال تحصیلی (۱۴۰۳-۱۴۰۲) آنان حداقل ۱۸ باشد، بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی پایه دهم، مجاز به ادامه تحصیل در مدارس دوره دوم سمپاد خواهند بود، پذیرش قطعی این قبیل دانش آموزان منوط به احراز شرایط ماده ۱۶ آئین نامه مدارس سمپاد است.

شرایط و ضوابط اختصاصی انتخاب مدارس نمونه دولتی

۱. رقابت علمی در آزمون ورودی دبیرستان‌های نمونه دولتی در بین دانش‌آموزان همان منطقه / ناحیه خواهد بود.

توجه ۱: چنانچه برخی از مناطق آموزشی فاقد مدرسه نمونه دولتی باشند دانش‌آموزان این مناطق می‌توانند در نمون‌برگ تقاضای ثبت‌نام حداکثر تا چهار اولویت مدرسه - رشته تحصیلی از مدارس نمونه دولتی سایر مناطق مشخص شده در سامانه ثبت‌نام را انتخاب کنند.

توجه ۲: هر داوطلب می‌تواند در نمون‌برگ تقاضای ثبت‌نام حداکثر تا چهار اولویت مدرسه رشته تحصیلی از شاخه نظری علوم تجربی، ریاضی فیزیک، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی را انتخاب کند.

توجه ۳‌: ستاد آزمون استان می‌تواند در موارد خاص نسبت به تعیین ضوابط و شرایط ثبت‌نام در محدوده جغرافیایی شهرستان / منطقه / ناحیه تصمیم‌گیری کند.

۲. اسامی مدارس قابل انتخاب عناوین رشته‌های تحصیلی و ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی، هنگام ثبت‌نام به رؤیت داوطلبان خواهد رسید.

رقابت علمی برای ورود به هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای نمونه دولتی در بین دانش‌آموزان شهر و شهرستان، بدون لحاظ کردن منطقه یا ناحیه خواهد بود.

توجه: هر داوطلب می‌تواند در نمون‌برگ تقاضای ثبت‌نام تا چهار اولویت هنرستان و رشته تحصیلی از شاخه فنی و حرفه‌ای را انتخاب کند.

محتوای آزمون‌های ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد و پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی

سوالات «استعداد تحلیلی»، «هوش»، «سرعت و دقت و خلاقیت» به شیوه چهارگزینه‌ای طراحی و فقط یکی از گزینه‌ها به عنوان پاسخ مناسب‌تر آن سوال، در نظر گرفته می‌شود.

توجه ۱: به‌ازای هر پاسخ درست سه نمره مثبت و به ازای هر پاسخ غلط یک نمره منفی لحاظ می‌شود، برای سوالات بدون پاسخ، نمره‌ای منظور نخواهد شد.

توجه ۲: چنانچه داوطلب در سوالی بیش از یک گزینه را علامت زده باشد یک نمره منفی منظور خواهد شد.

تعداد و ضرایب سوالات آزمون و مدت زمان پاسخگویی به شرح جدول زیر است‌:

مواد امتحانی، تعداد و ضریب سوالات آزمون پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی

محتوای آزمون مشتمل بر دو دسته سوالات «استعداد تحصیلی» و «استعداد تحلیلی» است.

توجه ۱: معیار محاسبه نمره کل آزمون برای مدارس سمپاد از طریق وزن‌دهی به نمره کل استعداد تحلیلی و تحصیلی به نسبت ۵۰ درصد و ۵۰ درصد محاسبه و به صورت یک عدد بین ۳۳,۳۳۳- و ۱۰۰,۰۰۰ اعلام می‌شود.

توجه ۲: نمره کل آزمون برای مدارس نمونه دولتی از طریق وزن‌دهی به نمره کل استعداد تحلیلی ۱۸ درصد استعداد تحصیلی ۵۱ درصد و معدل کتبی ارزشیابی پایانی نوبت دوم پایه نهم، بدون اعمال نمرات تکوینی ۳۱ درصد محاسبه و اعلام می‌شود.

توجه ۳: حداکثر زمان ثبت نمرات پایه نهم در سامانه دانش‌آموزی مطابق آئین‌نامه ارزشیابی تحصیلی تربیتی دوره اول متوسطه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ خواهد بود و نمراتی که تا این تاریخ ثبت شده باشند ملاک محاسبه معدل خواهد بود.

منابع، تعداد و ضرایب سوالات آزمون و مدت زمان پاسخ‌گویی به آن‌ها، به شرح جداول زیر است:

دفترچه اول: سوالات استعداد تحصیلی

‌دفترچه دوم: سوالات استعداد تحلیلی

توجه؛ منابع، تعداد سوالات، ضرایب و مدت پاسخگویی برای تمامی رشته‌ها یکسان است.

سوالات استعداد تحلیلی به شیوه چهارگزینه‌ای فقط با یک پاسخ درست به‌منظور ارزیابی توانایی تحلیل، ریشه‌یابی، طبقه‌بندی و سازمان‌دهی مطالب و مباحث گوناگون طراحی می‌شود، طراحی این سوالات به طور عمده بر محتوای کتب درسی مبتنی نخواهد بود.

سوالات استعداد تحصیلی به شیوه چهارگزینه‌ای فقط با یک پاسخ درست از محتوای کتاب‌های دروس تعیین شده طراحی می‌شود.

سوالات درس قرآن و پیام‌های آسمان از محتوای مشترک داوطلبان اهل تشیع و تسنن طراحی می‌شود، اما داوطلبان اقلیت‌های دینی رسمی کشور (مسیحیان، کلیمیان و زرتشتیان‌) به سوالات مشترک اقلیت‌های دینی بر اساس محتوای کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق ویژه اقلیت‌های دینی با کد ۹۲۰ پایه نهم سال تحصیلی (۱۴۰۳-۱۴۰۲) پاسخ خواهند داد.

۱۰ درصد از پذیرش دبیرستان‌های دوره دوم متوسطه و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی در صورت وجود داوطلب، به دانش‌آموزان شاهد تعلق دارد، دانش‌آموزان با شرایط زیر به ترتیب اولویت می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند

الف) اولویت اول فرزندان شاهد

ب) اولویت دوم فرزندان جانباز ۵۰ درصد به بالا و آزادگان با بیش از سه سال سابقه اسارت

ج) اولویت سوم فرزندان جانباز ۲۵ درصد تا ۴۹ درصد و آزادگان با بیش از شش ماه سابقه اسارت

د) اولویت چهارم فرزندان جانباز زیر ۲۵ درصد و آزادگان با کمتر از شش ماه سابقه اسارت

دفترچه سوالات در اولین فرصت پس از برگزاری آزمون راهنمای تصحیح طراحان آزمون حدود یک هفته کاری پس از برگزاری و کلید نهایی پس از تأیید کمیته فنی در سامانه my.medu.ir و پایگاه اطلاع رسانی مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش منتشر می‌شود.‌

کد خبر 736698

دیگر خبرها

  • پذیرش دانشجوی بین الملل در رشته اندودانتیکس در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مشارکت ۳۰۰ دانشجوی اصفهان در پویش ملی «زندگی با آیه‌ها»
  • ثبت نام غیر حضوری پذیرفته شدگان بدون آزمون دانشگاه پیام نور از ۲۶ اسفند ماه
  • دانشگاه پیام نور در مباحث فرهنگی حرف زیادی برای گفتن دارد
  • ثبت‌نام کارشناسی بدون آزمون پیام نور از امروز شروع شد
  • تداوم ثبت نام غیر حضوری پذیرفته شدگان بدون آزمون دانشگاه پیام نور تا ١٤ فروردین
  • آغاز ثبت‌نام تکمیل ظرفیت کارشناسی سوابق تحصیلی در پیام نور خوزستان
  • پذیرش ۱۰۰۰ دانشجوی کارشناسی در پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌ از۱۸ فروردین آغاز می شود
  • زمان ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی + شرایط شرکت در آزمون و منابع