Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@01:29:17 GMT

کروناویروس بهانه‌ای برای دستگیری ۱۷ منتقد در کامبوج

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۷۸۶۲

کروناویروس بهانه‌ای برای دستگیری ۱۷ منتقد در کامبوج

دیده بان حقوق بشر امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، دولت کامبوج از شیوع کرونا ویروس برای دستگیری فعالان اپوزیسیون و سایرین که نگرانی خود را بابت این بیماری و واکنش دولت ابراز می‌کنند، استفاده کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیده بان حقوق بشر اعلام کرد، ۱۷ تن از اواخر ژانویه سال جاری میلادی بابت اشتراک اطلاعات درباره کروناویروس در کامبوج دستگیر شده‌اند که شامل چهار عضو یا حامیان حزب منحل شده نجات ملی کامبوج می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه حقوق بشری اعلام کرد، این افراد به تحریک، توطئه و گسترش اطلاعات غلط متهم شده‌اند.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد، یکی از دستگیر شدگان یک دختر ۱۴ ساله است که ترس و اضطراب خود را درباره شایعاتی مربوط به موارد ابتلا به کرونا ویروس در مدرسه و استانش در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

همچنین ۱۲ تن دیگر پس از آنکه تعهد دادند دیگر اخبار جعلی منتشر نکنند و عذرخواهی کردند، از بازداشت آزاد شدند.

فیل رابرتسون، معاون مدیر بخش آسیایی دیده بان حقوق بشر گفت:‌ دولت کامبوج از شیوع ویروس کرونا برای سرکوب و دستگیری فعالان اپوزیسیون و افرادی استفاده کرده که نگرانی‌های خود را درباره این ویروس و واکنش دولت ابراز کرده‌اند.

وی ادامه داد: مشخص است که دولت کامبوج به جای ارائه یک کمپین اطلاع رسانی عمومی درباره این ویروس بیشتر به دنبال ساکت کردن منتقدان آنلاین است.

سخنگوی دولت کامبوج اذعان کرد که برخی افراد دستگیر شده‌اند اما اتهامات دیده بان حقوق بشر را رد کرد و گفت: این اقدامات در همه جا برای مقابله با انتشار مطالب نادرست درباره این بیماری ویروسی صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در جهان دیده بان حقوق بشر دولت کامبوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت

بهادری جهرمی در حاشیه  جلسه هیات دولت اظهار کرد:با تصویب هیات وزیران هم مالیات بر ارزش افزوده که ۱۰ درصد است و هم حقوق گمرکی که ۴ درصد است برای اقلام کالا‌های اساسی، دارو، مواد اولیه تامین دارو، نهاده‌های دامی و کشاورزی و ملزومات مصرفی پزشکی به یک درصد کاهش می‌یابد.

سخنگوی دولت افزود: این کاهش مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی بزودی اعمال خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان
  • چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟
  • چرا حقوق و مالیات‌ها در کشور متناسب نیست؟
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • بهادری جهرمی: مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد کاهش یافت
  • مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟
  • از کشتن افراد عینکی به جرم روشنفکر بودن تا حذف پول و مذهب از مناسبات اجتماعی / فاجعه‌بارترین حرکت قرن بیستم برای ساخت اتوپیای روستایی