Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@17:38:44 GMT

چهار دستور‌العمل فیفا برای شناخت تیم‌های قهرمان

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۸۲۸۱

چهار دستور‌العمل فیفا برای شناخت تیم‌های قهرمان

سرپرست کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد که فیفا برای نیمه تمام ماندن لیگ‌های فوتبال چهار نظریه اعلام کرده است.

به گزارش “ورزش سه” امروز شایعه‌ای در رسانه‌ها مطرح شد که تیم‌های فوتبالی از هفته سوم فروردین می‌توانند تمرینات خود را شروع کرده و برای ادامه لیگ برتر آماده شوند. مهدی سهیل، سرپرست کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ در این خصوص گفت: شما اگر به سایت ستاد ملی مبارزه با کرونا مراجعه کنید، می‌بینید که این ابلاغیه مربوط به ادارات دولتی بوده و هیچ اشاره‌ای به مباحث فنی و ورزشی که همان شروع تمرینات است، نشده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب است که برخی باشگاه‌ها درباره شروع تمرینات خود از سازمان لیگ استعلام می‌گیرند که باید بگویم ما دخل و تصرفی در این زمینه نداریم و فقط مسئول برگزاری هستیم. من نمی‌توانم به باشگاه‌ها بگویم که این کار را بکنید و آن کار را نکنید. اگر تمرین برگزار کنند، ستاد ملی مبارزه با کرونا با آن‌ها برخورد می‌کند. 

 

برخی باشگاه‌ها نگران لغو کامل لیگ و‌ ادامه قرارداد خود با بازیکنان هستند. به طوری که وضعیت پرداختی‌ها به هم می‌خورد و ممکن است به دو‌طرف ضرر وارد شود. راهکار سازمان لیگ درباره این معضل چیست؟ سهیل در پاسخ به این سوال گفت: شیوع ویروس کرونا و تعویق مسابقات یک اتفاق جدید است که کلا در جهان اتفاق افتاده. به همین دلیل ما پیش‌بینی‌ای در این مورد انجام ندادیم. اما در ایتالیا گفته‌اند که حق و‌ حقوق بازیکنان اولویت آخر است و سلامت و ادامه لیگ در اولویت قرار دارد. مسلما خود باشگاه‌ها باید با بازیکنان و مربیان تعامل کنند که چه مقدار دریافت کنند. یکی از دلایلی که دوست داریم لیگ را تمام کنیم همین مورد است.

 

خیلی از تیم‌های می‌گویند اهدا کاپ قهرمانی به پرسپولیس در صورت نیمه تمام ماندن لیگ ناعادلانه است. از طرفی سرخ‌ها نیز دریافت جام را حق خود می‌دادند. تصمیم سازمان لیگ در این خصوص چیست؟ سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ پاسخ این سوال اینگونه داد: هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است و هیچ کس چیزی نمی‌داند. اولویت اصلی ما اتمام لیگ برتر است. جالب است بدانید هیچ جای دنیا هم در این‌باره به نتیجه نرسیده. چون همه مسابقات را تعلیق کرده‌اند. باشگاه‌ها بدانند هر فکری می‌توانند داشته باشند و ما هم به آن احترام می‌گذاریم؛ اما نمی‌توانیم هر حرفی را عملی کنیم. در این بین باید تصمیمی بگیریم که به ضرر هیچ باشگاهی نباشد.

 

وی در ادامه گفت: فیفا در این بین چهار دستورالعمل داده که من آن را مطالعه کردم که در سه دستورالعمل پرسپولیس قهرمان است. ما اگر بخواهیم تصمیمی بگیریم مهم‌ترین مسئله سرنوشت تیم‌های پایین جدول است. چون در سقوط تیم‌های تاثیر مستقیم دارد و از همه چیز مهم‌تر است. 

 

خیلی از تیم‌ها معتقدند که ۹ بازی باقی مانده را می‌توان در ۴۵ روز جمع کرد. سهیل درباره اینکه آیا سازمان لیگ پتانسیل انجام این کار فشرده را دارد یا خیر، گفت: من لیگ را می‌توانم در ۴۵ روز جمع کنم. اما فقط لیگ برتر نیست. ما لیگ یک، دو و سه را هم داریم و نمی‌شود به تنها لیگ برتر فکر کرد. نکته مهم این است که ما چه زمانی مسابقات را شروع کنیم. اگر همین فردا باشد، می‌شود ۴۵ روزه تمام کرد. ولی اگر بخواهد یک اردیبهشت باشد، باید به تیم‌ها از الان بگوییم تا بدنسازی کنند. هر چند که حواسمان باید به تاریخ اتمام این لیگ و‌ شروع لیگ بعد هم باید باشد تا مشکلی رخ ندهد.

سهیل مهدی سازمان لیگ برتر

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: اخبار کرونا سهیل مهدی سازمان لیگ برتر سازمان لیگ باشگاه ها لیگ برتر تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۸۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار بازیکن موردعلاقه اوسمار از لیگ برتر ایران

تیم پرسپولیس در حالی پای به چند هفته آخر لیگ برتر می‌گذارد که گمانه‌زنی در مورد نیمکت این تیم برای فصل آینده هم به وجود آمده و بنا بر گفته رضا درویش، حسین بادامکی و البته خود اوسمار، او گزینه نخست سرخپوشان برای هدایت این تیم در فصل آینده است و طرفین به تمدید قرارداد نیز نزدیک شده‌اند.

اگرچه هنوز قرارداد رسمی آنها برای فصل آینده به امضا نرسیده، اما فضای مجازی بازهم پر از اخبار و شایعاتی است که بازیکنان مختلف را به پرسپولیس وصل و آنها را به عنوان خرید جدید این تیم در فصل آینده معرفی می‌کند. با این حال سرمربی سرخپوشان هم در اقدامی جالب از بازیکنان مورد علاقه خود در سایر تیم‌ها را نام برده است.

زمانی که محمدحسین میثاقی، مجری برنامه فوتبال برتر، در این خصوص از سرمربی پرسپولیس سوال پرسید، او به چند نام جالب و جذاب اشاره کرد که البته شاید انتقال برخی از آنها به پرسپولیس تا حدی غیرممکن هم باشد.
او در این مورد گفت: من خیلی از بازیکنان ایرانی را دوست دارم. از پارسال تا الان یک لیست از بازیکنانی نوشته‌ام که شاید عضو تیم ما شوند. من این کار را در برزیل هم انجام می‌دادم.

وی با اشاره به بازیکنان مورد علاقه‌اش گفت: ما فصل پیش بازیکنان خوب زیادی داشتیم. شاید اسم بازیکنان را درست نگویم، ببخشید. من در جلسات فنی شماره بازیکنان را می‌گویم، چون حفظ کردن شماره برایم راحت‌تر از اسم است. مهدی قایدی که پارسال فصل خوبی داشت، مغانلو، رضاییان، اسدی. پرسپولیس هم فصل پیش و امسال بازیکنان خوب زیادی داشت؛ عمری، سرلک، ترابی، عیسی، صادقی. به نظرم بهترین بازیکن پرسپولیس، کل تیم است.
از بین این نفرات قایدی تحت قرارداد اتحاد کلباست و شهریار مغانلو و رضا اسدی نیز همچنان با تیم سپاهان قرارداد دارند، اما رامین رضاییان در پایان فصل آزاد خواهد بود. البته به هر حال این نام‌هایی است که اوسمار به عنوان نفرات مورد علاقه خود مطرح کرد و شاید در نقل و انتقالات دوباره طرح نشوند.

منبع: ورزش سه

tags # اوسمار ویرا ، پرسپولیس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • کل‌کل سرخابی بین پدر و پسر قهرمان کشتی
  • مصلح: حس می‌کنم از استقلال امتیاز می‌گیریم
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • تایید شد: لالیگا از دو فصل دیگر در آمریکا!‏
  • باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد
  • فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در دستور کار
  • چهار بازیکن موردعلاقه اوسمار از لیگ برتر ایران
  • پرسپولیس با شکست سپاهان قهرمان لیگ برتر می‌شود
  • یوسفی: پرسپولیس با شکست سپاهان قهرمان لیگ برتر می‌شود