Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدافع سپاهان در مورد سال ۹۸ و اتفاقات ویژه‌ای که در این سال برایش رخ داد و همچنین امید و آرزوهایش در سال جدید صحبت کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

شایان مصلح ، مدافع سپاهان سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و انتقال او از پرسپولیس به سپاهان در ابتدای فصل یکی از خاص‌ترین جابجایی‌هایی لیگ نوزدهم بود که میان دو رقیب مدعی شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان مصلح نسبت به روز‌های سخت سال ۹۸ دیدگاه جالب و متفاوتی دارد و از روز‌های سخت و چالش‌های مهمی که پشت سر گذاشته صحبت می‌کند. گفت‌وگوی جذاب نوروزی شایان مصلح را در ادامه می‌خوانید:

سال ۹۸ برای تو چطور گذشت؟

شایان مصلح گفت:

ابتدا قصد داشتم بگویم از لحاظ عمومی سال خوبی نبود، ولی یاد روایتی از امام هادی (ع) افتادم که فرمودند روز‌ها و سال‌ها گناهی ندارند وقتی شما به کیفر اعمالتان می‌رسید و زمان را شوم می‌دانید و به آن‌ها ناسزا می‌گویید. به نظر من هم نباید زمان را مقصر اتفاقات تلخی دانست که سال گذشته رخ داد. به هرحال به امید خدا و انشاءالله شرایط مملکت در سال جدید بهتر شود.

در سال ۹۸ یک تغییر تیم داشتی که چالش بزرگی برایت بود. چطور با این چالش کنار آمدی؟

بله این یک تغییر بزرگ و خاص بود که با آن روبرو شدم که واقعاً چالش بزرگی هم برای من بود. از پرسپولیس به سپاهان رفتن در لحظه اول اتفاق و انتخاب خیلی حساس و جنجالی است که به خاطر تنش‌هایی که در این چند سال بین دو تیم بوده حساسیت مضاعفی پیدا کرده است، ولی فکر می‌کنم به خوبی توانستم با این مساله کنار بیایم و با رفتارم هواداران هر دو تیم را راضی نگه دارم و این موضوع با توجه به شرایط دو تیم کار راحتی نبود به نظرم.

انتظارت از سال ۹۹ چیست؟

شایان مصلح گفت:

در حال حاضر که همه جوانب زندگی ما تحت تاثیر ویروس کرونا و سایه شوم آن قرار گرفته است و فعلاً تنها انتظاری که از سال ۹۹ می‌توانم داشته باشم این است که هرچه زودتر این بیماری که وضعیت جامعه را مختل کرده ریشه کن شود و بعد از آن می‌شود به سایر موارد فکر کرد.

در سال ۹۸ کسی بوده که در حقت بدی کرده باشد و نیاز باشد او را ببخشی؟

چند وقت قبل بود که یک ویدیوی شخصی در مورد بازی سپاهان – پرسپولیس و اتفاقات و حواشی آن برای شخصی فرستادم که آن ویدیوی شخصی از من را پخش کرد و دردسر‌های زیادی برای من ایجاد شد. این حرکت واقعاً درست نبود و با وجود اینکه خیلی اذیت شدم، ولی آن شخص را بخشیدم و حلالش کردم.

کسی هست که باید از او حلالیت بگیری؟

شایان مصلح گفت:

یک نفر چند وقت قبل به من پیام داد که تو را حلالت نمی‌کنم و از تو نمی‌گذرم و در روز قیامت کارت به من گیر می‌کند و بلافاصله بعد از گفتن این حرف من را بلاک کرد و دیگر نتوانستم با او صحبت کنم. این روز‌ها در به در دنبال این هستم که آن شخص را پیدا کنم و از او حلالیت بطلبم و دلجویی کنم.

روز‌های پایانی سال ۹۸ و این روز‌ها که لیگ تعطیل است و به دلیل شیوع ویروس کرونا نمی‌شود بیرون رفت چکار می‌کنید؟

اول این را بگویم که ما در طول این مدت اینطور نبوده که کاملاً تعطیل باشیم. تا چند وقت بعد از تعطیلی لیگ تمرینات‌مان ادامه داشت و حالا هم بعد از مدتی تعطیلات قرار است از فردا دوباره تمریناتمان را آغاز کنیم. در طول تعطیلات هم خودم را به شکلی مشغول می‌کنم. از مشغول شدن با گوشی تا خواندن کتاب و بازی با کنسول و در نهایت آشپزی.

اهل موسیقی هستی؟ از کار کدام خواننده خوشت می‌آید؟

شایان مصلح گفت:

من از سال ۹۲ به بعد دیگر آهنگ گوش نمی‌دهم مگر اینکه در جایی مثل تاکسی یا محیط‌های عمومی باشم که در این صورت اخلاقم جوری نیست که بگویم صدا را قطع کند. تا قبل از آن کار‌های محسن یگانه و احسان خواجه امیری را گوش می‌دادم. در حال حاضر بیشتر مداحی و شعرخوانی گوش می‌دهم و اکثر مداحان مطرح کشور دوستان من هستند.

یک فیلم یا سریال خوب معرفی کن؟

این را در بخش فعالیت‌های دوران تعطیلات یادم رفت بگویم که یکی از تفریحاتم دیدن فیلم است و به آن مشغول هستم و کار‌های ابراهیم حاتمی‌کیا را دوست دارم. چند وقت قبل برای سومین بار فیلم به رنگ ارغوان که خیلی به آن علاقه دارم را دیدم و واقعاً از نظر من فیلم خوب و جذابی است.

کتاب خوب برای خواندن چه پیشنهاد می‌دهی؟

به جز کتاب خودم پرواز ۶۹ اگر بخواهم کتابی معرفی کنم “کمی دیرتر” اثر سید مهدی شجاعی در این یکی دو سال اخیر جزء کتاب‌هایی بوده که واقعا برای من که اهل قلم هستم جذاب بود و به جز آن “پسران دوزخ، فرزندان قابیل” اثر مجید پورولی هم کتابی جالب و خواندنی بود.

فرض کن به انتخاب خودت با ۴ چهره مشهور مورد علاقه‌ات می‌توانی به رستوران بروی. چه کسانی را انتخاب می‌کنی؟

اگر بخواهم چهار نفر انتخاب کنم، ملا باسم کربلایی معروف‌ترین مداح جهان تشیع، پائولو مالدینی، آندره پیرلوو الکس فرگوسن را انتخاب می‌کنم.

اگر ۱۰۰ میلیارد تومان پول یکجا به دستت برسد با آن چکار می‌کنی؟

شایان مصلح گفت:

من آرزویم از بچگی این بود که بتوانم در شهرمان یعنی رودبار یک ورزشگاه بزرگ درست کنم و امیدوارم روزی آنقدر پول داشته باشم که بتوانم این کار را انجام دهم و به این خواسته ام دست یابم. شهر ما رودبار بعد از زلزله خیلی محروم است و امکانات مناسبی ندارد.

یک دروغ ۱۳ بگو.

دروغ کلا چیز خوبی نیست، ولی بنویس در سال جدید شایان قرار است دیگر نخندد.

و آرزویت در سال جدید؟

اولین آرزو و دعایم ظهور صاحب الزمان (عج) است و بعد از آن برای عاقبت بخیری خودم و مردم عزیز ایران و تندرستی‌شان دعا می‌کنم و آرزوی سلامتی برایشان دارم.

ایلنا

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: سپاهان شایان مصلح پرسپولیس پرسپولیس سپاهان شایان مصلح شایان مصلح گفت سال جدید چند وقت سال ۹۸ روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۸۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال، سپاهان، پرسپولیس؛ جام به کدام می‌رسد؟

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های ایسکانیوز، در آخرین بازی از بیست‌چهارمین هفته لیگ برتر موسوم به جام خلیج‌فارس، سپاهان اصفهان موفق شد با نتیجه ۲-۱ از سد ملوان بندرانزلی بگذرد تا هر سه مدعی اصلی قهرمانی، این هفته را با بُرد پشت سر گذاشته باشند. بدین‌ترتیب، در جدول رده‌بندی بیست‌وسومین دوره جام خلیج‌فارس در پایان هفته بیست‌وچهارم، استقلال با ۵۳ امتیاز کماکان صدرنشین است و پرسپولیس و سپاهان به‌ترتیب با ۵۲ و ۴۵ امتیاز در تعقیب استقلال هستند. تراکتور نیز با ۴۰ امتیاز هرچند هم‌چنان روی کاغذ از شانس قهرمانی برخوردار است، ولی با توجه به فاصله ۱۳ امتیازی تا صدر و تعداد بازی‌های باقی‌مانده، این احتمال برای قرمزپوشان تبریز، بسیار کم‌رنگ است.

رقابت‌های داغ هفته بیست‌وپنجم

پرسپولیس - سپاهان

در فاصله شش هفته تا پایان ماراتن لیگ بیست‌وسوم، پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی به دیدار هم خواهند رفت تا حساس‌ترین بازی باقی‌مانده این هفته را برگزار کنند. در این دیدار، سپاهان احتمالاً فرشاد احمدزاده را به دلیل مصدومیت در ترکیب نخواهد داشت. هم‌چنین، رامین رضاییان نیز به دلیل دریافت کارت زرد سوم در هفته جاری، بازی مقابل پرسپولیس را از دست داده است. محمد دانشگر، آریا یوسفی و محمدجواد حسین‌نژاد نیز دیگر مصدومان سپاهان هستند تا این تیم با پنج مصدوم و محروم به مصاف پرسپولیس برود. در سوی مقابل، عالیشاه کاپیتان پرسپولیس و علیرضا بیرانوند نیز با توجه به مصدومیت، احتمال دارد به بازی با سپاهان نرسند.

بهترین نتیجه دیدار پرسپولیس-سپاهان برای استقلال، باخت یا تساوی پرسپولیس است که حاشیه امن آبی‌پوشان را در صدر، مطمئن‌تر می‌کند. از آن‌سو، در صورت باخت سپاهان، با توجه به پنج رقابت باقی‌مانده تا انتهای فصل، کورس قهرمانی تقریباً برای اصفهانی‌ها به پایان خواهد رسید.

تراکتور - استقلال

در دومین بازی مهم هفته بیست‌وپنجم، استقلال به مصاف تراکتور در در ورزشگاه یادگار تبریز خواهد رفت. تراکتور هر دو بازی آخر خود را با باخت پشت سر گذاشته و از چهار بازی‌ اخیر نیز تنها دو امتیاز اندوخته کرده است. با این‌حال، بازی شاگردان محمد نصرتی مقابل آبی‌پوشان تهران جنبه حیثیتی داشته و معلوم نیست یاران نکونام در تبریز مقابل چند ده هزار طرفدار پرشور تبریزی، کار آسانی داشته باشند. در صورت باخت یا تساوی استقلال، شاگردان اوسمار این شانس را خواهند داشت که با کسب نتیجه مقابل سپاهان، خود را به صدر جدول برسانند.

حساسیت در صدر جدول هنگامی به اوج می‌رسد که استقلال در تبریز بازی را واگذار کرده و پرسپولیس به تساوی مقابل سپاهان بسنده کند؛ در این صورت، پرسپولیس هم‌امتیاز با استقلال، تنها با اتکا بر تفاضل گل، به صدر خواهد رسید!

بازی‌های باقیمانده مدعیان

از هفته بیست‌وششم تا انتهای لیگ برتر، به‌جز دو بازی نساجی-پرسپولیس و آلومینیوم-سپاهان، هم پرسپولیس و هم سپاهان بنابر قرعه آغازین فصل، به مصاف حریفان دقیقاً یکسانی رفته و «هوادار، استقلال خوزستان، شمس‌آذر و مس رفسنجان» را مقابل خود دارند! در حالی که استقلال به مصاف «ذوب‌آهن، فولاد خوزستان، نساجی، گل‌گهر سیرجان و پیکان» خواهد رفت.

احتمالات آماری قهرمانی

احتمالات بر اساس تعداد بُرد حریفان

در شش هفته باقی‌مانده، اسقلال به مصاف حریفانی با به‌ترتیب ۱۲، ۸، ۵، ۴، ۸ و ۴ پیروزی تا این‌جای رقابت‌های لیگ، خواهد رفت. در حالی که حریفانِ پرسپولیس به ترتیب ۱۴، ۴، ۵، ۴، ۹ و ۷ پیروزی و حریفانِ سپاهان به ترتیب ۱۵، ۴، ۷، ۵، ۸ و ۹ پیروزی کسب کرده‌اند. این اعداد نشان می‌دهد پس از هفته آتی، در پنج رقابت باقی‌مانده، استقلال و پرسپولیس وضعیت شانه‌به‌شانه‌ای دارند، درحالی‌که بازی‌های باقیمانده سپاهان اندکی دشوارتر خواهد بود.

احتمالات بر اساس میزبانی/مهمانی

در جدول رقابت‌های لیگ برتر بر اساس بازی‌هایی که تیم‌ها در آن «میزبان» بوده‌اند، استقلال با ۱۰ برد و ۳۲ امتیاز صدرنشین، پرسپولیس با ۹ برد و ۳۰ امتیاز در رده دوم و سپاهان با ۸ برد و ۲۵ امتیاز در ده سوم است. در جدول بازی‌های «مهمان» اما ذوب‌آهن با ۶ برد و ۲۳ امتیاز در رده اول، پرسپولیس با ۶ برد ۲۲ امتیاز در رده دوم، استقلال با ۵ برد و ۲۱ امتیاز در رده سوم و سپاهان با ۶ برد و ۲۰ امتیاز در رده چهارم است.

در شش بازی باقی‌مانده لیگ، استقلال، پرسپولیس و سپاهان هر سه در ۳ بازی میزبان و در ۳ بازی مهمان هستند. لذا از این منظر، به نظر نمی‌رسد احتمالات بر اساس میزبانی/مهمانی تفاوتی در شانس این سه تیم ایجاد کند. مشروط بر سه استثنا:

۱) درخصوص بازی فولاد-استقلال، باید توجه داشت که فولاد خوزستان توانسته در هر ۵ برد اخیر خود کلین‌شیت کند و عملکرد این تیم در خانه نیز بهتر بوده است. البته باید توجه داشت که از آخرین برد فولاد ۷ هفته می‌گذرد و این تیم عملاً شرایط بحرانی‌ای را سپری می‌کند.

۲) از آخرین برد خانگی مس رفسنجان ۷ بازی و از آخرین برد خارج از خانه هوادار ۷ بازی می‌گذرد و این دو تیم مقابل پرسپولیس به ترتیب میزبان و مهمان هستند. بر اساس آمارها، به نظر می‌رسد پرسپولیس شانس خوبی مقابل این دو تیم داراست.

۳) پرسپولیس در ۵ مسابقه اخیرش هیچ گلی نخورده و هر ۶ بازی آخر خانگی خود را نیز برده است. در هفته حساس بیست‌وپنجم، پرسپولیس میزبان و استقلال و سپاهان هر دو باید خارج از خانه به مصاف حریفان بروند. باید دید آیا پرسپولیس می‌تواند از امتیاز میزبانی خود در بازی با سپاهان رهآوردی داشته باشد؟ خصوصاً آن‌که تراکتور نیز در جدول «میزبان» با ۷ پیروزی و ۲۳ امتیاز عملکرد خوبی در خانه داشته و مقابل استقلال شانس کسب نتیجه دارد.

احتمالات بر اساس نتایج دور رفت

در دور رفت لیگ برتر، اسقلال مقابل تراکتور، ذوب‌آهن، فولاد، نساجی، گل‌گهر و پیکان به ترتیب به پیروزی، تساوی، تساوی، پیروزی، تساوی و پیروزی معادل جمعا ۱۲ امتیاز دست یافته است. پرسپولیس نیز مقابل سپاهان، نساجی، هوادار، استقلال خوزستان، شمس‌آذر و مس رفسنجان به ترتیب به نتایج شکست، پیروزی، پیروزی، تساوی، پیروزی و تساوی معادل جمعاً ۱۱ امتیاز رسیده و در نهایت سپاهان مقابل پرسپولیس، استقلال خوزستان، مس رفسنجان، هوادار، آلومینیوم اراک و شمس‌آذر به ترتیب به پیروزی، پیروزی، پیروزی، پیروزی، شکست و شکست با مجموع ۱۲ امتیاز دست یافته است.

بنابراین، در صورت تکرار نتایج دور رفت، تغییری در صدر جدول ایجاد نخواهد شد و استقلال قهرمان این این دوره از لیگ برتر خواهد بود. به علاوه، همین نتایج به خودی خود کافیست تا شانس قهرمانی سپاهان را با وجود فاصله ۸ امتیازی تا صدر، تقریباً ناچیز بدانیم.

احتمالات بر اساس شرایط قعرنشینان

در رده‌بندی کنونی لیگ برتر، چهار تیم فولاد، استقلال خوزستان، نساجی مازندران و صنعت نفت آبادان به ترتیب با ۲۱، ۲۰، ۱۹ و ۱۶ امتیاز در خطر جدی سقوط به لیگ آزادگان قرار دارند. در این میان، استقلال با یکی از این چهار تیم (فولاد)، پرسپولیس با دو تیم (نساجی مازندران و استقلال خوزستان) و سپاهان نیز با یک تیم (استقلال خوزستان) از چهار تیمِ در خطر سقوط، بازی خواهند داشت.

اگر پایین‌نشینان لیگ برتر در تلاش برای بقا، در دیدارهای باقی‌مانده با جنگندگی و روحیه متفاوتی ظاهر شوند، پرسپولیس احتمالا شرایط دشوارتری در مقایسه با استقلال و سپاهان خواهد داشت. البته، روی دیگر سکه می‌تواند بازی راحت‌ترِ پرسپولیس مقابل حریفانِ قعرجدولی باشد.

سرنوشت جام به دست سپاهان!

در مقام جمع‌بندی، نتایج آماری حاکی از رقابت شانه‌به‌شانه استقلال و پرسپولیس است. سپاهان در تعقیب این دو تیم، هرچند خود شانس اندکی برای قهرمانی دارد، اما در صورت ارائه نمایشی باکیفیت در رقابت هفته آینده خود مقابل پرسپولیس و پاره کردن نوار پیروزی و کلین‌شیت‌های این تیم، جام برای آبی‌ها تضمین می‌شود! باید دید شاگردان مورایس با وجود پنج بازیکن محروم و مصدوم در مصافِ چهارشنبه هفته آینده با مدافع عنوان قهرمانی آیا می‌توانند رقیب سنتی خود را در این فصل دبل کرده و خیال نکونام و شاگردانش را راحت کنند؟ یا پرسپولیس روی نوار بُرد، مچ سپاهان را هم می‌خواباند و تب‌وتاب قهرمانی به آخرین هفته لیگ موکول می‌شود؟ به‌نظر می‌رسد امسال، شاید برای اولین‌بار، لیگ برتر برای آبی‌ها به ساق اصفهانی‌ها گره خورده است!

خبرنگار: مهرزاد سلیمی

انتهای خبر./

کد خبر: 1227963 برچسب‌ها سپاهان اصفهان استقلال تهران پرسپولیس تهران

دیگر خبرها

  • از پرسپولیس رفتند، هالند شدند!
  • علیرضا بیرانوند بالاخره با دست بدون گچ (عکس)
  • ماشاربپوف بدون هماهنگی با نکونام از ایران رفت!
  • یک ستاره دیگر سپاهان بازی با پرسپولیس را از دست داد
  • استقلال، سپاهان، پرسپولیس؛ جام به کدام می‌رسد؟
  • رامین رضاییان تکذیب کرد؛ ۳ کارته هستم و مقابل پرسپولیس بازی می‌کنم
  • مصلح: امیدوارم دوباره تراکتور را شکست بدهیم
  • شوک به رامین رضاییان قبل از دیدار مقابل پرسپولیس
  • بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
  • رفتار عجیب ستاره بدون حاشیه فوتبال ایران؛ بیشتر احتیاط کنید!