Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@22:43:23 GMT

راهکاری برای پاکسازی کبد و سبک شدن بدن در بهار

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۸۶۵۸

راهکاری برای پاکسازی کبد و سبک شدن بدن در بهار

آفتاب‌‌نیوز :

یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌های بهاره چون حساسیت فصلی و جوش‌ها و دمل‌های پوستی، رعایت رژیم‌های پاکسازی است که به سبک‌شدن بدن و استراحت کبد و پیرایش بدن از مواد زائد و تباه، که در فصول سرد سال بیشتر در بدن انباشته شده‌اند، کمک می‌کند.

یکی از ساده‌ترین این رژیم‌ها، آن است که به‌مدت ۳ روز، تنها از ماء الشعیر_طبی سنتی استفاده‌ کنید و در این مدت، غذای دیگری نخورید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان این رژیم غذایی سه‌ روزه نیز، فرد باید تا چند روز از رژیم غذایی گیاهی و بدون گوشت و تخم‌مرغ، شامل سبزی‌های پخته، بدون ادویه و کم‌حجم استفاده‌کند.

روش تهیه ماءالشعیر طبی

۵۰ گرم جوی پوست‌کنده سالم را با چهار لیوان (یک لیتر) آب، به‌ آهستگی بجوشانید تا جوها کاملاً پخته و شکفته شوند (حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه). سپس تا سرد نشده، آن را صاف‌کنید و در جای خنک قرار دهید. این ماءالشعیر تا دو روز در یخچال قابل‌ نگهداری است.

کسانی که معده سرد و یا تر دارند، یا با شروع این رژیم دچار ضعف شدید یا سردرد می‌شوند، بهتر است در هر لیوان آن، یک قاشق مرباخوری عسل حل‌کنند و سپس آن را بنوشند.

ماءالشعیر طبی نباید غلیظ و ژله‌ای شود.

در زمان مصرف، ماءالشعیر را تکان دهید تا دُردی ته‌نشین‌شده و بخش رقیق آن با هم آمیخته‌شوند و از غذاییت آن نیز بهره‌مند شوید.

رعایت این رژیم می‌تواند در آغاز سال نو، موجب کاهش وزن و سایز شما شود.

منبع: سایت رکنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کاهش وزن کبد رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۸۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این خانه همیشه بهار است (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توسعه مزارع نوآور بهره‌ور راهکاری برای ایجاد تحول در کشاورزی
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • پاکسازی ساحل بندرخمیر
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی
  • خسروپناه: برداشتن موانع قانونی؛ راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی
  • ضرورت حركت از اقتصاد نفتی به سمت چرخه تولید
  • این خانه همیشه بهار است (عکس)