Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@06:30:34 GMT

غده پاراسمپاتیک فشارخون را کاهش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۹۱۶۴

غده پاراسمپاتیک فشارخون را کاهش می‌دهد

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر محمدعلی سپه‌وندی اظهار کرد: فعالیت غده پاراسمپاتیک عامل ایجاد شادی و خوشحالی در بدن انسان است.

وی با بیان اینکه بسیاری از اندام‌های بدن توسط اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک کنترل می‌شوند، ادامه داد: غده پاراسمپاتیک فشارخون را کاهش می‌دهد.

سپه‌وندی اضافه کرد: بدون سیستم عصبی پاراسمپاتیک، کنترل و تنظیم فرایند‌های بدنی روزمره غیرممکن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو هیات علمی دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: بدن انسان معمولاً در حالت سمپاتیک قرار دارد و ما باید به تحریک هورمون‌هایی بپردازیم که بدن را به حالات پاراسمپاتیک هدایت کنند تا به آرامش برسیم.

وی یادآور شد: غده پاراسمپاتیک با ترشح هورمون نو آدرنالین موجب ایجاد حس شادی در فرد می‌شود و ترشح آدرنالین را متوقف می‌کند.

سپهوندی گفت: هر چقدر استرس افراد بیشتر باشد میزان ترشح هورمون آدرنالین بالا رفته و احساس خشم و ناراحتی و افسردگی به افراد دست می‌دهد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فشارخون اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ عدم کنترل پلیس راه چه بر سر کامیون های حمل پالت قیر آورد؟

تین نیوز

حمل پالت قیر به علت خمیری بودن باعث خمیدگی و افتادن از روی کفی می شود به همین دلیل نیاز به ناوگان خاص خود را دارد.

به گزارش تین نیوز، سعید عسگری راننده کامیون با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: طی هفته گذشته در جاده های کشور چندین مورد حادثه برای کامیون کفی حامل پالت قیر رخ داده که موجب تصادف شده است.

وی افزود:  بار پالت جامبو قیر باید با  ناوگان  بغل دار حمل شود و این موضوع نیز باید توسط پلیس راه کنترل و از حمل بدون حفاظ آن جلوگیری گردد.

وی تاکید کرد: بارگیری جامبو قیر روی کفی بدون حفاظ با خطرات افتادن بار از روی کفی مواجه است و همانطور که گفته شد در هفته گذشته چندین مورد در جاده های اصفهان اتفاق افتاده است.

به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون دیگری نیز در شبکه های اجتماعی عنوان کرده اند که هفته گذشته در کمربندی شهرضا  شاهد افتادن یکی از پالت های قیر از روی کامیون کفی بودند که موجب وقوع تصادف و خسارت به چند ماشین شد.

به گفته آنان، در این حادثه یک دستگاه اتوبوس هم از جاده منحرف شده است.

رانندگان کامیون تاکید کردند: قیر به علت اینکه ابتدا به صورت مذاب داخل پالت ریخته می شود،  سفت نمی شود و حالت خمیری دارد که همین امر موجب خم شدن آن به یک سمت خم  و افتادن از روی کفی می شود. 

تصاویر پیوست را که سعید عسکری فعال حمل و نقل جاده ای از نحوه حمل پالت قیر برای خبرنگار ما ارسال کرده است ببینید:

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دلایل افزایش وزن که از آن بی خبر هستید
  • اگر مدام خسته هستید، این مورد را چک کنید
  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟
  • گیاه بوچو چیست و چه فوایدی دارد؟
  • نوستالوژی؛ کنترل توپ دیدنی رونالدینیو در تمرین میلان / فیلم
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران منصوب شد
  • آماده باش آتش‌نشانان یزدی برای کنترل آبگرفتگی‌های احتمالی
  • ◄ عدم کنترل پلیس راه چه بر سر کامیون های حمل پالت قیر آورد؟