Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@11:48:09 GMT

چهره‌ های بین المللی که در سال ۹۸ درگذشتند 

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۹۲۰۰

چهره‌ های بین المللی که در سال ۹۸ درگذشتند 

خبرگزاری میزان- سال ۹۸ برخی از شخصیت‌های برجسته سیاسی. ورزشی و... درگذشتند که از میان آنان می‌توان به کوبی برایانت و یوکیا آمانو اشاره کرد. تاریخ انتشار: 19:30 - 05 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۵۸۲۲ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، مرگ دلخراش «کوبی برایانت»، بسکتبالیست سرشناس آمریکایی و دختر ۱۳ ساله اش بر اثر سانحه هوایی در «کالیفرنیا»، سبب شد تا موجی از غم سراسر آمریکا را فرا بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
«برایانت» ۴۲ ساله که ۵ دوره قهرمانی مسابقات NBA را در کارنامه دارد، ۶ بهمن در سانحه هوایی به همراه دختر ۱۳ ساله و چهار نفر دیگر جان باخت.

    *«حسنی مبارک»، رئیس جمهور مخلوع مصر
«حسنی مبارک»، رئیس جمهور مخلوع مصر روز  ۶ اسفند، در سن ۹۱ سالگی درگذشت.   «مبارک» پس از طی دوره طولانی بیماری در بیمارستانی خصوصی درگذشت.  
وی در سال‌های ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۱ در سمت چهارمین رئیس جمهور مصر حضور داشت. نظامی پیشین مصر، پیش از ورود به عرصه سیاست در نیروی هوایی این کشور مشغول به کار بود.   دوره ریاست جمهوری تقریبا سی ساله وی که با قیام مردمی سال ۲۰۱۱ پایان یافت، طولانی‌ترین دوره حکمرانی در مصر از زمان «محمد علی پاشا» بود.   معاون مبارک در ۱۱ فوریه ۲۰۱۱ (۲۲ بهمن ۱۳۸۹) کناره گیری وی را از قدرت اعلام کرده بود.  
*"قابوس بن سعید"، حاکم عمان 
دربار عمان، ۲۱ دی ۹۸، اعلام کرد، قابوس بن سعید، حاکم عمان درگذشت.   سلطان قابوس، ۷۹ ساله، ۵۰ سال حاکمیت بر عمان را برعهده داشت.  
در پی درگذشت سلطان قابوس، ۳ روز عزای عمومی و تعطیل رسمی در این کشور اعلام شد.   بیشتر بخوانید:  چهره‎های شاخص جهانی که در سال ۹۷ درگذشتند
    *«رابرت موگابه» رئیس جمهور سابق زیمبابوه  
«رابرت موگابه»، رئیس جمهور سابق زیمبابوه، در سن ۹۵ سالگی در ۱۵ شهریور  درگذشت.   موگابه نخستین رئیس جمهور پس از استقلال زیمباوه بود.   موگابه در نوامبر سال ۲۰۱۷ در کودتای نظامی پس از ۳ دهه از قدرت برکنار شد.       رابرت موگابه به دلیل انتقاد از دولت زیمبابوه بیش از یک دهه در زندان بود.

در سال ۱۹۷۳ در حالی که هنوز در زندان به سر می‌برد به عنوان رئیس اتحادیه ملی زیمبابوه (زانو) که خود یکی از اعضای این اتحادیه بود، انتخاب شد.     «ژاک شیراک»، رئیس جمهور اسبق فرانسه
«ژاک شیراک»، رئیس جمهور اسبق فرانسه در سن ۸۶ سالگی در تاریخ ۴ مهر درگذشت.

شیراک متولد نوامبر ۱۹۳۲ در پاریس است؛ او در سال ۱۹۶۲ به عضویت کابینه «ژرژ پمپیدو»، نخست وزیر وقت فرانسه درآمد.
در اوایل دهه ۱۹۷۰ به عنوان وزیر کشاورزی فرانسه منصوب شد و در سال ۱۹۷۴ نیز سمت نخست وزیری این کشور را بر عهده گرفت.    
ژاک شیراک، در فاصله سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۶ و سپس از سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۸ نخست وزیر فرانسه بوده است.     *«یوکیا آمانو» دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی   «یوکیا آمانو» دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در ۷۳ سالگی در تاریخ ۳۱  تیر درگذشت.     *رئیس جمهور تونس 
دفتر ریاست جمهوری تونس روز ۳ مرداد اعلام کرد که الباجی قائد السبسی، پس از وخیم شدن وضعیتش در بیمارستان نظامی پایتخت این کشور جان باخته است.
    السبسی ۹۳ ساله اواخر ماه گذشته پس از وخیم شدن وضعیت سلامتی‎ اش به بیمارستان نظامی تونس انتقال داده شده بود.
الباجی قائد السبسی از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۶ وزیر خارجه تونس بود و پس از آن حزب سیاسی «حرکه نداء تونس» را پایه گذاری کرد.
وی در انتخابات ریاست جمهوری تونس در سال ۲۰۱۴ که نخستین همه پرسی پس از انقلاب تونس بود، به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد.     *«سیده زکیه عبدالکریم نصرالله» خواهر «سید حسن نصرالله»
«سیده زکیه عبدالکریم نصرالله» خواهر «سید حسن نصرالله» دبیرکل «حزب الله»، ۱۶ خرداد پس از طی کردن یک دوره بیماری درگذشت.    

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سید حسن نصرالله حوادث بین الملل کوبی برایانت رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۹۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحوم پرویز داوودی را تسلیت گفت

آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تسلیت ضایعه درگذشت خدمتگزار متعهد و دلسوز، مرحوم پرویز داوودی تصریح کرد: این انسان فرهیخته با ایمان و اعتقاد راسخ به آرمان‌های والای نظام اسلامی، سالیان متمادی در فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی از جمله در سمت معاونت اول رئیس جمهور و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام همواره در خدمت مردم و انقلاب بود و منشا خدمات فراوانی گردید.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه درگذشت خدمتگزار متعهد و دلسوز، مرحوم دکتر پرویز داوودی، موجب تاثر و اندوه خاطر شد.

این انسان فرهیخته با ایمان و اعتقاد راسخ به آرمان‌های والای نظام اسلامی، سالیان متمادی در فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی از جمله در سمت معاونت اول رئیس جمهور و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام همواره در خدمت مردم و انقلاب بود و منشا خدمات فراوانی گردید. بی‌شک خدمات ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ماندگار بوده و در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی باقی خواهد ماند.

اینجانب با تجلیل از خدمات صادقانه این استاد ارجمند، مصیبت وارده را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور، اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، عموم دوستداران و به ویژه خانواده مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسئلت دارم.

منبع: ایرنا

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • پیام معاون اول رئیس‌جمهور درپی درگذشت پرویز داوودی
  • تسلیت مسئولان دولتی و کشوری در پی درگذشت پرویز داودی
  • تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت دکتر پرویز داودی
  • تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت پرویز داودی
  • رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحوم پرویز داوودی را تسلیت گفت
  • تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • پیام تسلیت رئیس‌جمهور در پی درگذشت پرویز داودی
  • تسلیت معاون اول رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • برگزاری اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب/ هدیه‌ای که تقدیم مردم غزه شد
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد