Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یک مرد چینی بر اثر ابتلا به "ویروس هانتا" جان خود را از دست داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، پایگاه خبری "گلوبال تایمز" چین نوشت، با وجود درگیری جهان با ویروس کرونا، بیماری دیگری نیز در حال رشد است؛ آزمایش مردی از اهالی "یوننان" چین نشان داد که او مبتلا به "ویروس هانتا" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مرد که در روز دوشنبه در حال بازگشتن به استان "شاندوگ" به وسیله یک اتوبوس بود، ناگهان درگذشت؛ با انجام آزمایش پزشکان متوجه شدند که به بیماری هانتا مبتلا بوده است.
علاوه بر او 32 نفر دیگر نیز در اتوبوس مذکور حضور داشتند و هم‌اکنون در حال انجام آزمایش هستند.
پایگاه خبری "first post" نوشت، طبق بررسی‌های "مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری" در آمریکا(CDC)، هانتا ویروسی است که عمدتا توسط جوندگان گسترش پیدا می‌کند و می‌تواند باعث بیماری‌های مختلفی در افراد شود.
این بیماری می‌تواند باعث سندرم ریوی هانتی ویروس (HPS) و سندرم کلیوی هانتی ویروس (HFRS) شود.
این بیماری از طریق هوا قابل انتقال نیست و فقط در صورت تماس با ادرار، مدفوع و بزاق جوندگان گسترش پیدا می‌کند.
علائم اولیه HPS شامل خستگی، تب و درد عضلات به همراه سردرد، سرگیجه، لرز و مشکلات شکمی است؛ طبق گفته CDC اگر درمان نشود منجر به تنگی نفس و یا حتی مرگ می‌شود.

محدودیت‌های مسافرتی از استان هوبئی چین حذف می‌شود
قرار است تمامی محدودیت‌های مسافرتی از روز چهارشنبه از استان هوبئی چین برچیده شود.
به گزارش رویترز، مسئول ارشد حوزه بهداشت استان هوبئی چین -- که انتشار ویروس کرونا از آنجا آغاز شد -- اعلام کرد تمامی محدودیت‌های مسافرتی مرتبط با این استان از 25 مارس (فردا) برچیده خواهد شد. اما این تصمیم، شهر ووهان -- مرکز این استان و کانون اصلی انتشار کرونا -- را شامل نمی‌شود.
بر این اساس، محدودیت‌های مسافرتی مرتبط با شهر ووهان نیز از 2 هفته دیگر برچیده خواهد شد.
ووهان 2 ماه است که در قرنطینه کامل به سر می‌برد. پس از برچیده شدن محدودیت‌های مسافرتی مرتبط با ووهان، ساکنان آن می‌توانند بر مبنای یک کد بهداشتی به سایر مناطق چین سفر کنند.

کاهش محدودیت های اجتماعی در چین و تشدید آنها در ماکائو و هنگ کنگ
درحالی که قرار است محدودیت‌های اعمال شده در چین به زودی برداشته شود، اما این محدودیت‌ها درهنگ کنگ و ماکائو تشدید خواهد شد.
 ساکنان استان هوبی در چین – کانون شیوع ویروس کرونا – امروز خبر خوبی دریافت کردند و مقامات دولتی اعلام کردند محدودیت‌ها و تعطیلی‌های وضع شده طی چند ماه گذشته از روز چهارشنبه لغو می‌شود.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ژاپن به 1141
وزارت بهداشت و مقامات ژاپن اعلام کردند شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در این کشور به هزار و 141 مورد رسیده است.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت ژاپن، کرونا در این کشور تاکنون 52 قربانی گرفته است که شماری از آن‌ها مسافران کشتی قرنطینه شده دایاموند پرنسس هستند.

موافقت IOC با تعویق یک ساله المپیک 2020 توکیو
کمیته بین المللی المپیک با درخواست شینزو آبه برای تعویق یک ساله بازی‌های توکیو 2020 موافقت کرد.
شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن از کمیته بین المللی المپیک درخواست کرد که بازی‌های توکیو 2020 برای یک سال به تعویق بیفتد.
آبه گفت که کمیته بین المللی المپیک (IOC) با این پیشنهاد موافقت کرده است و بر این اساس المپیک توکیو تابستان سال آینده برگزار خواهد شد.

بسته 137 میلیارد دلاری ژاپن برای کاهش مشکلات اقتصادی کرونا
آبه شینزو نخست وزیر ژاپن برای ارائه یک بسته محرک اقتصادی در قالب تلاشهای جهانی برای کاهش ضربه اقتصادی ناشی از ویروس کرونا شامل هزینه مستقیم بیش از 137 میلیارد دلار می شود.
به گزارش رویترز، منابع آگاه می گویند اعتبار مالی این هزینه تا حدی از طریق صدور اوراق قرضه پوشش دهنده کسری (deficit-covering bonds) تامین خواهد شد. هرچند انتظار می رود صدور اوراق قرضه تا حد معتدل و نسبتا اندک باشد اما این اقدام تا حد زیادی تمرکز بازار را بر موقعیت مالی دشوار ژاپن قرار خواهد داد و این درحالی است که اغتشاش بازار مالی ناشی از ویروس کرونا موجب شده که سرمایه گذارها حتی دارایی های ایمنی مانند اوراق قرضه دولتی را هم به نفع پول نقد کنار بگذارند.
آبه شینزو روز دوشنبه در پارلمان ژاپن گفت: لازم است که تدابیر اقتصادی و مالی بزرگ و نیرومندی متناسب با ضربه بزرگ ناشی از شیوع ویروس کرونا ارائه کنیم.
منابع آگاه از برنامه های اقتصادی دولت ژاپن می گویند در صورتی که شیوع کرونا موجب کاهش مشاغل و هزینه سرمایه ای تا حدی شود که دورنمای احیای اقتصادی را تضعیف کند، "بانک ژاپن" نیز آماده تمدید بسته محرک مالی برای دومین ماه متوالی در ماه آوریل خواهد بود و تاثیرات مورد انتظار بسته مشوق دولت را نیز در نظر خواهد گرفت.
چندین نماینده مجلس از حزب حاکم با آگاهی از موضوع گفتند که دولت ژاپن در حال کار روی بسته ای از اقدامات برای مقابله با تاثیرات و پیامدهای اقتصادی شیوع کرونا است که این بسته شامل هزینه مالی مستقیم 15 تریلیون ین (137 میلیارد دلار) می شود. این رقم تقریبا برابر با مبلغی است که دولت ژاپن برای پیامدهای بحران مالی در سال 2008 هزینه کرد. مقامات آگاه گفتند که این بسته دولت با احتساب وام ها و سایر اقداماتی که شامل هزینه های مستقیم نمی شود ، از 30 تریلیون ین فراتر خواهد رفت.
مقامات آگاه گفتند که با توجه به مقیاس این بسته و کاهش مورد انتظار درآمدهای مالیاتی به علت کاهش فعالیتهای اقتصادی ، انتظار می رود که دولت اقدام به انتشار اوراق قرضه پوشش دهنده کسری برای تامین اعتبار برخی از این هزینه ها نماید.
برآوردهای موسسه تحقیقاتی "دای – ایچی" حاکی است که شیوع ویروس کرونا به تنهایی می تواند 3.8 تریلیون ین از اقتصاد 540 تریلیون ینی ژاپن جدا کند.
به گزارش پایگاه خبری "نیکی آسیا ریورو" 90 درصد از اقتصاددانهای بخش خصوصی نیز در نظرسنجی مرکز تحقیقات اقتصادی ژاپن گفته اند که روند احیای اقتصادی پس از سال 2012 ژاپن از نقطه اوج خود عبور کرده و اکنون رو به کاهش دارد و شیوع کرونا نیز این روند را تشدید می کند.
تحلیلگران می گویند که افزایش احتمال تعویق در بازی های المپیک ممکن است موجب درخواستهایی از سوی نمایندگان پارلمان ژاپن برای هزینه های حتی بیشتری به منظور کاهش ضربه کرونا به اقتصاد شود.

کره جنوبی خواستار لغو سفرهای خارجی اتباعش شد
با گسترش سریع ویروس کرونا در اقصی نقاط جهان بخصوص در کشورهای اروپایی و آمریکا، کره جنوبی از اتباع خود خواست سفرهای خارجی را لغو کنند.
به گزارش خبرگزاری بونهاپ، «هشدار مسافرتی به شهروندان کره جنوبی از امروز اجرا می شود» و مردم باید تا حد امکان از سفر خودداری کرده و آن را به زمان دیگری موکول کنند.
گزارش می افزاید، سفر به بیشتر کشورهای جهان به دلیل شیوع کرونا نباید صورت گیرد و اتباع کره جنوبی مقیم کشورهای دیگر باید همه تدابیر احتیاطی لازم را بکار گیرند تا به این ویروس مبتلا نشوند.
کره جنوبی اعلام کرده این توصیه ویژه مسافرتی یک ماه اعتبار دارد و پس از آن هر تحولی رخ دهد بر اساس آن بار دیگر درباره سفرهای شهروندان این کشور تصمیم گیری خواهد شد.
افزون بر این، بسیاری از شهروندان کشورهای مختلف برای سفر با مشکلات زیادی روبرو هستند شماری از کشورهای اروپایی و آسیایی پروازهای خود را متوقف کردند شهروندان کره جنوبی هم در این دوره سخت به راحتی قادر به سفر نخواهند بود.
کره جنوبی از شدت و سرعت سرایت ویروس در اروپا و آمریکا و مبتلا شدن صدها هزار نفر در نقاط مختلف دنیا ابراز نگرانی کرده است این کشور که خود از اصلی ترین مناطق شیوع ویروس کرونا محسوب می شود، با اقداماتی مانند قرنطینه، قفل کردن مناطق اصلی شیوع، بستن برخی از مکان های تجمع و شناسایی سریع مبتلایان موفق شده است شمار بیماران را در روزهای اخیر کاهش دهد.
در کره جنوبی هم شمار مبتلایان از مرز 9 هزار نفر عبور کرده و 120 نفر هم تا کنون جانشان را از دست داده اند.
این کشور همچنین به 12 نفر از خدمه یکی از پروازهای ناوگان آسیانا ایرلاین دومین ناوگان هواپیمایی خود اعلام کرده است باید به دلیل ارتباط با مهماندارانی که مبتلا به کرونا شده اند، خود را قرنطینه کنند این افراد در یک پرواز از نیویورک به کره جنوبی مبتلا شده اند.
کره جنوبی از همه مسافران کشورهای اروپایی که وارد این کشور شوند تست کرونا می گیرد و از آنها می خواهد برای 2 هفته قرنطینه شوند کارشناسان می گویند مسافران ورودی از آمریکا هم باید شامل این مقررات شوند.

کرونا در هند 800 میلیون نفر را در قرنطینه قرار داد
مرگ دهمین نفر در هند به اثر ابتلا به کرونا و افزایش آمار مبتلایان به 511 نفر در سرتاسر این کشور باعث شد تا دولت این کشور برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا حدود 807 میلیون نفر را در قرنطینه خانگی قرار دهد.
به گزارش روز سه شنبه شبکه خبری "ایندیا تودی"، هند روز یکشنبه شاهد " قرنطینه داوطلبانه" به مدت 14 ساعت بود تا مردم دوری اجتماعی را تجربه کرده و از انتقال ویروس کرونا به یکدیگر جلوگیری کنند.
در همین روز مقامات هندی در 22 ایالت اعلام کردند که در 75 منطقه این کشور تا پایان ماه (31 مارس) منع رفت و آمد برقرار می شود. در طول این مدت تنها خدمات ضروری در هند فعال هستند و رفت و آمدهای عمومی بسیار محدود می شود.
این درحالی است که روز گذشته دولت ها در 13 ایالت هند از منع کامل رفت و آمد در این مناطق تا پایان ماه خبر داده بودند.
در جامو و کشمیر که تاکنون 13 مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است، مقامات منع کامل رفت و آمد وضع کرده اند. در دهلی نو پایتخت هند 85 درصد از جمعیت در قرنطینه خانگی قرار دارند. خیابان های شلوغ این کلان شهر اکنون تقریبا خالی از ترافیک شهری است و تمام مراکز خرید و اداره های دولتی و خصوصی تعطیل می باشند.
گسترش شیوع ویروس کرونا همچنین معترضان به اصلاحات قانون شهروندی را وادار کرده است تا در چندین شهر، محل اجتماع در خیابان ها را ترک کرده و به خانه های خود باز گردند.
روز گذشته پلیس با حضور در منطقه شاهین باغ واقع در جنوب دهلی، مسیری که توسط معترضان در سه ماه گذشته مسدود شده بود را باز کردند.
در سایر ایالت های هند مانند بیهار و پنجاب محدودیت های سختگیرانه تری اعمال شده است. پلیس در خیابان ها حضور دارد و نقض کنندگان قوانین را بازداشت می کند.
مقامات هندی همچنین اعلام کردند که به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، تعداد زیادی از زندانیان آزاد خواهند شد. روز گذشته مقامات زندان تیهار در دهلی نو که بزرگ ترین زندان جنوب آسیا محسوب می شود، اعلام کردند که به زودی 3 هزار زندانی را آزاد می کنند.
کارشناسان هشدار داده اند که موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند، با سرعتی که در مراحل اولیه شیوع این بیماری در سایر کشورها مشاهده شده است، رو به رشد است.
هند با جمعیت بیش از 1.3 میلیارد نفر در تلاش است تا با منابع محدود با این ویروس فراگیر مبارزه کند.

فلسطین اشغالی/ رها شدن فرد مبتلا کنار خیابان
نظامیان صهیونیست یک جوان فلسطینی مبتلا به ویروس کرونا را کنار جاده رها کردند.
تصاویر ویدیوئی نشان می‌دهد در حالی که جوان در کنار جاده نزدیک ایست و بازرسی نظامی رها شده است، هلال احمر فلسطین برای انتقال و درمان وی در محل حاضر می‌شود.

مبتلایان به کرونا در سرزمین‌های اشغالی به 1442 نفر رسیدند
وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته 371 نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند تا مجموع مبتلایان به کرونا در سرزمین‌های اشغالی به 1442 نفر برسند.
تعداد افرادی که تست کرونای آنها تا روز دوشنبه در سرزمین‌های اشغالی مثبت اعلام شده با افزایش 371 نفری به 1442 نفر رسید.
به گزارش «تایمز اسرائیل»،‌ وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از این تعداد 29 نفر در شرایط وخیم قرار دارند.
افزایش 371 نفری مبتلایان به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی،‌بالاترین میزان طی یک روز از ابتدای آغاز شیوع ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی بوده است.
رژیم صهیونیستی پیش از این خبر داده بودن، ویروس کرونا تا کنون سبب مرگ یک نفر از ساکنان فلسطین اشغالی شده است.

نتانیاهو: کرونا می‌تواند 10 هزار اسرائیلی را به کام مرگ بکشاند
علی‌رغم وضعیت تعطیلی و قرنطینه عمومی که در فلسطین اشغالی برقرار شده، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اما درباره احتمال مرگ ده هزار صهیونیست بر اثر ابتلا به این ویروس هشدار داد.
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) هشدار داد ویروس «کووید19» می‌تواند ده هزار نفر از ساکنان فلسطین اشغالی را به کام مرگ کشانده و بیش از یک میلیون نفر را مبتلا کند.
به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، نتانیاهو طی جلسه‌ای هفت ساعته با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی، گفت: «امکان دارد در عرض یک ماه به یک میلیون مبتلا برسیم. همچنین ممکن است ده هزار اسرائیلی نیز بر اثر آن بمیرند».
بر این اساس، یک مقام کابینه تل‌آویو نیز - که خواست نامش فاش نشود - می‌گوید برخی از وزرای کابینه و البته بخش گسترده‌ای از افکار عمومی در فلسطین اشغالی هنوز شیوع سریع این ویروس و نرخ کشندگی آن را جدی نگرفته‌اند.
وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته 214 نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد کل مبتلایان به 1656 نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت غزه: تجهیزات دریافتی برای مقابله با کرونا محدود است
وزارت بهداشت غزه امروز (سه‌شنبه) گفت تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی که برای مقابله با ویروس «کووید19» دریافت کرده، محدود است.
بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه در کنفرانسی مطبوعاتی ضمن اعلام این خبر، توضیح داد: «از تمامی سازمان‌های انسانی و بهداشتی درخواست داریم برای رفع محاصره غزه وارد کار شوند و اقداماتی فوری برای فراهم کردن نیازهای ضروری مانند دستگاه‌های تنفسی و مراقبت‌های ویژه، دارو، لوازم آزمایشگاهی و لوازم مخصوص پیشگیری بیماری کرونا داشته باشند».
القدره در ادامه رژیم صهیونیستی را مسئول وضعیت خطرناک بهداشتی و انسانی در نوار غزه به خاطر محاصره سیزده ساله علیه این منطقه دانست.

درخواست حماس برای رفع محاصره غزه به‌دلیل شیوع کرونا
در همین زمینه «فوزی برهوم» سخنگوی حماس گفت تداوم محاصره نوار غزه در سایه شیوع کرونا نوعی از انواع تجاوز این رژیم و جنایتی ضد انسانی به‌ویژه در سایه شیوع کرونا است.
به نوشته وبگاه شبکه «المیادین»، برهوم در ادامه پیامدهای این محاصره بر زندگی مردم غزه بر عهده رژیم صهیونیستی دانست و خواستار لغو محاصره نوار غزه و وارد کردن نیازهای اهالی آن برای مقابله با کرونا شد.
وی از تشکیلات خودگردان و نخست‌وزیر دولت آن «محمد اشتیه» درخواست کرد، در تعاملی مسؤولانه تمام مجازات اعمال شده بر نوار غزه را لغو کنند.
از سوی دیگر «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی حماس دیروز (دوشنبه) از تشکیل کمیته‌ای عالی برای مقابله با شیوع کرونا در غزه خبر داد.

تشدید بحران کرونا در کشورهای عربی
ویروس کرونا با سرعت فزاینده ای در جهان از جمله کشورهای عربی در حال انتشار است و شمار افراد مبتلا به آن به بیش از 376 هزار نفر رسیده است .
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، چین با 81 هزار نفر مبتلا همچنان در صدر کشورهای درگیر قرار دارد و به دنبال آن ایتالیا با تقریبا 59 هزار بیمار در مرتبه دوم و آمریکا با بیش از 40 هزار مبتلا و 573 متوفی در مرتبه سوم اسپانیا در رتبه چهارم و آلمان در رتبه پنجم قرار گرفته اند.
در این میان برخی از کشورهای عربی به جرگه کشورهای اعمال کننده قانون منع آمد و شد عمومی پیوستند و شماری از آنها نیز اعلام کردند که علیه افراد غیرمتعهد نسبت به مقررات پزشکی و بهداشتی اقدامات قانونی اتخاذ خواهند کرد.

مصر
وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که با درگذشت پنج بیمار و ثبت 39 مورد جدید شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در سراسر کشور به 366 نفر و افراد متوفی به 19 شخص رسیده است.

سودان
کمیته عالی اوضاع فوق العاده اداره بحران کرونا اعلام کرد که قانون منع رفت و آمد در سراسر سودان از امروز سه شنبه از ساعت هشت شب تا شش صبح تا اطلاع ثانوی به اجرا درخواهد آمد و حرکت وسایل حمل و نقل عمومی میان شهرها از پنجشنبه آینده متوقف خواهد شد.

الجزایر
رادیو الجزایر اعلام کرد که استان « البلیده » به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا به مدت 10 روز در قرنطینه قرار خواهد گرفت.
دولت الجزایر همچنین قانون ممنوعیت رفت و آمد در پایتخت را از ساعت هفت شب تا هفت صبح به اجرا درآورد و دستور بسته شدن قهوه خانه ها و رستوران ها و مراکز تجاری به استثنای نانواها و اغذیه فروش ها را صادر کرد.

مغرب
وزارت بهداشت مغرب اعلام کرد که با ثبت 28 مورد جدید شمار افراد مبتلا در این کشور به 143 نفر رسید و در این میان دو مورد بهبود یافتند و شمار افراد متوفی همچنان چهار نفر است.

تونس
وزارت بهداشت تونس اعلام کرد که با ثبت 14 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ظرف 24 ساعت گذشته شمار افراد بیمار به 89 نفر رسید.

امارات
وزارت بهداشت امارات اعلام کرد با ثبت 45 مورد جدید شمار افراد مبتلا در این کشور به 198 نفر رسید.

عربستان
مقامات سعودی اعلام کردند کسانی که قانون منع آمد و شد اجرا شده به منظور پیشگیری از انتشار کرونا را نادیده می گیرند، به پرداخت 10 هزار ریال سعودی جریمه نقدی و بیست روز بازداشت محکوم خواهند شد.
همچنین وزارت بهداشت سعودی اعلام کرد با ثبت 51 مورد جدید شمار افراد مبتلا در این کشور به 562 نفر رسیده است.

کویت
وزارت بهداشت کویت اعلام کرد با ثبت دو مورد جدید شمار افراد مبتلا به 189 نفر رسید و تا کنون 39 بیمار بهبود یافته و 150 نفر همچنان در قرنطینه بسر می برند که در میان آنها پنج نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

اردن
اردن دیروز (دوشنبه) قانون منع آمد و شد را تا اطلاع ثانوی تمدید کرد و وعده داد تا به منظور مهار ویروس کرونا مواد غذایی و کالاهای اساسی را در سراسر کشور تا درب منازل برساند.
شمار افراد مبتلا به کرونا در اردن که جمعیت آن ده میلیون نفر است، ظرف یک هفته از شش مورد به 127 مورد افزایش یافت و تا کنون خبر درگذشت کسی در این رابطه گزارش نشده است .
اردن از شنبه گذشته بر اساس قانون وضعیت فوق العاده در سراسر کشور قانون منع آمد و شد اعلام کرد.

عمان
وزارت بهداشت سلطان نشین عمان امروز ( سه شنبه ) اعلام کرد که با مبتلا شدن 18 نفر دیگر به ویروس کرونا شمار مبتلایان در این کشور به 84 نفر رسید.
ویروس کرونا موسوم به «کووید 19» اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان در مرکز چین شیوع پیدا کرد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

استقبال یمن از پیشنهاد گوترش برای آتش بس و مقابله با کرونا
رییس کمیته عالی انقلاب یمن از پیشنهاد «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد برای آتش بس در جهان و تمرکز روی مقابله با ویروس کرونا استقبال کرد.
محمد علی الحوثی در حساب توییتری خود نوشت: ما از درخواست دبیرکل سازمان ملل استقبال و از توقف حملات آمریکایی، انگلیسی، سعودی، اماراتی و هم پیمانان آنها (به یمن) حمایت می کنیم.
وی افزود: ما همچنین طرفدار لغو محاصره و رفع تحریم هوایی و دریایی بنادر و فراهم شدن زمینه برای اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در برابر ویروس کرونا هستیم.
دبیرکل سازمان ملل شب گذشته خواستار توقف فوری همه درگیری‌ها در سراسر جهان برای مقابله با همه‌گیری کرونا به ویژه در مناطق جنگ‌زده شد.
گوترش دوشنبه‌شب در نشست خبری آنلاین خود خواستار آتش‌بس فوری در سراسر جهان برای مقابله با شیوع کرونا شد و گفت: وقت آن است که درگیری‌های مسلحانه را قرنطینه و با هم روی مبارزه برای نجات جانمان تمرکز کنیم.
وی تاکید کرد که مردم گرفتار در منازعات مسلحانه که در سراسر جهان در حال روی دادن است، جزو آسیب‌پذیرترین اقشار هستند و بیشترین خطر مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس در این مناطق است.

 10 سال حبس در انتظار ناقضان محدودیت های کرونایی در کویت
پارلمان کویت روز سه شنبه با تصویب قانونی اعلام کرد که هر کس از روی عمد موجب انتقال ویروس کرونا شود یا تدابیر احتیاطی برای پیشگیری از شیوع این ویروس را نقض کند، ضمن پرداخت جریمه، مجازاتی تا 10 سال حبس در انتظارش است.
به گزارش خبرگزاری رسمی کویت(کونا)، پارلمان این کشور پیش نویس قانونی را برای اصلاح قانون مربوط به اقدامات احتیاطی پزشکی با هدف جلوگیری از شیوع بیماریهای واگیردار تصویب کرد که دربردارنده مجازات های سنگین برای افرادی است که از روی عمد باعث انتقال ویروس کرونا شوند یا تدابیر احتیاطی در حال اجرا برای پیشگیری از گسترش آن را نقض کنند.
طبق این قانون، برای کسانی که عامدانه موجب انتقال ویروس می شوند تا 10 سال حبس در نظر گرفته شده و این افراد باید حداقل 30 هزار دینار معادل 100 هزار دلار جریمه پرداخت کنند.
همچنین افرادی که با اقدامات و تدابیر دولت برای مقابله با کرونا مخالفت و آن را نقض می کنند متحمل دست کم 6 ماه حبس و پرداخت 10 هزار دینار معادل 33 هزار دلار و یا یکی از این دو مجازات می شوند.
وزارت بهداشت کویت ساعاتی پیش از ابتلای دو مورد جدید به کووید 19 طی 24 ساعت گذشته خبر داد که به این ترتیب شمار مبتلایان در این کشور به 191 تن می رسد.

ثبت چهارده مورد جدید ابتلا به کرونا در نینوا
رئیس مرکز بهداشت نینوا گفت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به پنج تن رسید. فلاح الطائی دیروز  از ثبت چهار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا از خانواده فرد مبتلا در این استان خبر داد.
الطائی با انتشار بیانیه ای که السومریه نیوز نسخه ای از آن را دریافت کرد، گفت در موصل چهار مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شد که اعضای خانواده مهند العنزی نخستین فرد مبتلا در این منطقه هستند.
 
دانشمندان سنگاپور برای تولید واکسن کرونا درباره تغییرات ژنتیکی این ویروس مطالعه می کنند
دانشمندان در سنگاپور می‌گویند به شیوه‌ای برای شناسایی تغییرات ژنتیکی دست یافته اند که آزمایش واکسن‌های کرونا را سرعت می‌بخشد.
دانشمندان دانشکده پزشکی Duke-NUS سنگاپور می‌گویند فن آوری آن‌ها برای آزمایش واکسن‌های تولید شده توسط یک شرکت بیو تکنولوژیکی آمریکا که این دانشکده با آن همکاری دارد تنها به چند روز زمان نیاز دارد.
این بازه زمانی با دوره زمانی چندین ماهه‌ای مقایسه می‌شود که به طور معمول برای آزمایشات بر اساس واکنش‌های بدن انسان مورد نیاز است.
 
وضعیت کرونا در مالزی
نخست وزیر مالزی در پی افزایش آمار لحظه‌ای بیماران و فوتی‌های کرونا از احتمال تمدید مجدد محدودیت‌ها، مقررات منع آمد و شد و ادامه تعطیلات سراسری این کشور به مدت دو هفته دیگر خبر داد.
وزیر بهداشت مالزی هم از پزشکان و پرستاران بازنشسته دعوت به کار مجدد کرد تا به سرعت به یاری کادر درمان این کشور بشتابند.

ویتنام همه رستوران های شهر هو شی مینه را تعطیل کرد
 دولت ویتنام دستور تعطیلی همه رستوران های شهر هو شی مینه را به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا صادر کرد.
 
بازگشت صدها دانشجوی ترکیه ای از ایرلند
صد‌ها دانشجوی ترکیه‌ای از ایرلند به کشورشان بازگشتند.  305 دانشجوی ترکیه‌ای که به منظور ادامه تحصیل در ایرلند بسر می‌بردند دیشب با هواپیمای خطوط هوایی ترکیه از دوبلین به کشورشان بازگشتند.

آمار مبتلایان به کرونا در پاکستان همچنان روند صعودی دارد
شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 878 نفر و قربانیان آن هم به شش نفر رسیده است.
دولت پاکستان برای جلوگیری از شیوع کرونا با اعلام محدودیت در رفت و آمد‌ها، خواستار ماندن مردم در خانه هایشان شد.
با توجه به افزایش مبتلایان به کرونا در پاکستان، دولت این کشور در شهر‌های مختلف از ارتش برای کنترل این بیماری کمک خواست و به منظور مدیریت در مهار کرونا علاوه بر محدودیت سفر‌های بین شهری، تمام پرواز‌های بین المللی خود را به مدت دو هفته به تعویق انداخت.
گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از مبتلا شدن برخی از مقامات دولتی از جمله وزیر آموزش و پرورش دولت محلی ایالت سند است.

12 کشور آسیای میانه و خاورمیانه از صندوق بین المللی پول درخواست کمک کرده اند
در پی شیوع گسترده ویروس کرونا، دوازده کشور در خاورمیانه و آسیای میانه از صندوق بین المللی پول درخواست کمک مالی کردند.
وبلاگ مرتبط با صندوق بین المللی پول در مقاله‌ای به قلم جهاد آزور نوشت تاثیر کووید 19 و کاهش بهای نفت در خاورمیانه و قفقاز و آسیای میانه، کلان بوده و می‌تواند تشدید شود. باتوجه به اینکه سه چهارم از کشور‌ها حداقل یک مورد تایید شده مبتلا به ویروس کرونا را گزارش داده اند و برخی نیز با شیوع گسترده این ویروس مواجهند، این بیماری همه گیر به بزرگترین چالش کوتاه مدت در این منطقه تبدیل شده است.
 



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا آسیا ابتلا به ویروس کرونا مبتلایان به کرونا سرزمین های اشغالی محدودیت های مسافرتی شمار افراد مبتلا مورد جدید ابتلا قانون منع آمد و شد ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا مقابله با کرونا رژیم صهیونیستی برای مقابله اعلام کردند شمار مبتلایان فلسطین اشغالی انتقال ویروس وزارت بهداشت کره جنوبی بین المللی ساعت گذشته شیوع کرونا اوراق قرضه میلیون نفر محدودیت ها مبتلا شدن نخست وزیر رفت و آمد نوار غزه نفر رسید خواهد شد هزار نفر نفر دیگر بر اساس شده اند تا کنون سه شنبه بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۹۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی ان ان، این هشداری است که توسط دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، دکتر «جرمی فارار» صادر شد.

فارار گفت: «ما باید مراقب باشیم که اگر مورد H۵N۱ به انسان با سرایت انسان به انسان را مشاهده کردیم فوراً با دسترسی به واکسن‌ها، درمان‌ها و تشخیص‌ها پاسخ دهیم.»

در موارد نادر، H۵N۱ می‌تواند انسانی را آلوده کند که به طور مداوم در تماس نزدیک با حیوانات آلوده بوده است، همانطور که در اوایل این ماه در یک گاودار تگزاسی اتفاق افتاد، اما تاکنون انتقال انسان به انسان به ندرت مشاهده شده است.

با این حال، این ویروس عمدتاً در پستاندارانی ظاهر می‌شود که نسبت به پرندگان بسیار نزدیک به انسان هستند.

فارار گفت: «البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس اکنون تکامل یافته و توانایی آلوده کردن انسان‌ها را داراست.»

به گفته سازمان جهانی بهداشت، تعداد تلفات ممکن است فاجعه بار باشد: از سال ۲۰۰۳، تنها ۸۸۹ مورد ابتلاء به آنفلوانزا مرغی انسانی در سراسر جهان شناخته شده است، اما در ۴۶۳ (۵۲٪) از این موارد، فرد مبتلا فوت کرده است.

ویروس دخیل در یک مورد انسانی گزارش شده در این ماه در تگزاس توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده مورد مطالعه قرار گرفته است و گفته شده که به نظر می‌رسد نسبت به داروهای ضد ویروسی موجود آسیب پذیر است.

شیوع فعلی H۵N۱ در میان گله‌های گاو ایالات متحده در هشت ایالت تگزاس، نیومکزیکو، کانزاس، داکوتای جنوبی، آیداهو، میشیگان، اوهایو و کارولینای شمالی گزارش شده است.

کد خبر 6086946

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • هشدار هواشناسی صادر شد؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هشدار نارنجی و تشدید بارندگی در استان یزد
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید