Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر خبرگزاری تسنیم در آذربایجان شرقی در رویکردی جدید در طول روز تازه‌ترین اخبار را در قالب از گوشه و کنار استان منعکس می‌کند. ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، در بسته خبری پیش‌رو، بخشی از اخبار گوشه و کنار استان آذربایجان شرقی گردآوری و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از کشف گازوئیل قاچاق در آذرشهر تا دستگیری سارق مسلح در اهر

یدالله رستمی فرمانده انتظامی شهرستان آذرشهر با اشاره به کشف گازوئیل قاچاق در این شهرستان اظهار داشت: ماموران کلانتری بخش ممقان حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند. ماموران در بازرسی از خودرو 2 هزار و 200 لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش 55 میلیون ریال کشف و خودرو را توقیف کردند.

حسین عبدی جانشین انتظامی شهرستان اهر نیز با اشاره به دستگیری سارق مسلح در این شهرستان اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر سرقت از یک کارخانه در اطراف شهرستان اهر، رسیدگی به موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با اشراف اطلاعاتی سارق را شناسایی و در یک عملیات منسجم وی را که مسلح نیز بوده در حین سرقت دستگیر کردند. ماموران در بازرسی بدنی از سارق یک قبضه سلاح کلت کمری و مقداری اموال مسروقه شامل کابل سیم و اقلام خرد خانه باغ و ... کشف کردند.

جانشین انتظامی شهرستان اهر با اشاره به اینکه  متهم در تحقیقات تخصصی پلیس به هفت فقره انواع سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرده است، متذکر شد: سارق با تشکل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

پارک ائل گلی و تفرجگاه عون‌بن‌علی تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا شهرستان تبریز، مراکز رفاهی و تفریحی به ویژه پارک ائل گولی و تفرجگاه عون بن علی تا اطلاع ثانویه تعطیل خواهند بود.

در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان تبریز مقرر شد که در ورودی‌های شهر، کنترل‌ها تشدید و سفرهای درون شهری و برون شهری تا اطلاع ثانوی محدود خواهد شد.

کلیه بازارها و پاساژها به استثنای مراکز تأمین‌کننده نیازهای ضروری مردم تعطیل خواهند بود و همچنین فضاهای خدماتی بین راهی نیز تعطیل و سرو غذا در محل رستوان‌ها نیز ممنوع است.

دستگاه‌های اجرایی و خدماتی حداقل نیروی انسانی خود را بکارگیری کنند و از بحث دورکاری و شیفت کاری کارمندان در ادارات استفاده کنند. شهرداری‌ها و برخی ادارات خدمات رسان تا 13 فروردین هیچ‌گونه مجوز، اشتراک و پایانکاری صادر نکنند. سازمان صمت و تعزیرات جهت دسترسی آسان مردم به مواد مصرفی و کنترل قیمت‌ها نظارت‌های بیشتری داشته باشند.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اسکو به 30 نفر رسید

سید‌رسول هاشمی‌اقدم با اشاره به آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اسکو اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونابا 1 نفر افزایش نسبت به دیروز به 30 نفر افزایش یافت. از این تعداد 22 نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند و 4 نفر بستری و تحت درمان هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسکو در ادامه خاطر نشان کرد: از تعداد فوق 15 نفر در سطح شهرهای شهرستان و تعداد 15 نفر در روستاهای شهرستان است.

هاشمی اقدم در پایان با تاکید بر رعایت توصیه‌های بهداشتی و پزشکی توسط مردم، گفت: عدم توجه به هشدارها و شوخی گرفتن آن، می‌تواند نتایج زیانباری را در پی داشته باشد.

غربالگری 87 درصد جمعیت هشترود در بسیج مبارزه با کرونا

جواد بابایی رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود با اشاره به شناسایی و بستری 12 نفر از افراد مبتلا به کرونا در این شهرستان اظهار داشت:از این تعداد 10 نفر اهل شهرستان، یک نفر اهل قم و دیگری اهل یکی از روستاهای میانه است.

وی افزود: پنج نفر از بستری شدگان شهری و مابقی روستایی هستند و از نظر جنسیت 6 نفر خانم و 6 نفر مرد بوده و شهرستان هشترود از نظر تعداد کرونایی ها با 2.17 درصد،  در آذربایجان شرقی در رتبه هشتم جای دارد.

هند به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا قرنطینه شدتاکید حماس بر پایان فوری محاصره غزه و تامین تجهیزات مقابله با کرونا342 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند

رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود در ادامه با اشاره به  اجرای طرح غربالگری کرونا در این شهرستان اظهار داشت:این طرح در 75 خانه بهداشت و 8 مرکز بهداشتی و با مشارکت 128 بهورز و 10 بسیجی انجام شده و تاکنون 51 هزار نفر معادل 87 درصد جمعیت شهرستان غربالگری شده‌اند.

وی در پایان از حضور بیش از 26 هزار مسافر و مهمان در روستاهای هشترود خبرداد و گفت:  از این تعداد حدود 25 هزار نفر غربالگری شده‌اند.

افزایش شمار مبتلایان کرونا در مراغه به 94 نفر

اصغر تنومند رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه اظهار داشت: با فوت 2 بیمار دیگر، تعداد فوتی‌های کرونا در این شهرستان به 9 نفر رسید.

وی افزود: از ابتدای اسفند و از 264 نمونه‌ای که مورد آزمایش قرار گرفته جواب 94 مورد مثبت اعلام شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه با اشاره به روند صعودی مبتلایان به کرونا در شهرستان افزود: برای قطع زنجیره شیوع این ویروس، توجه به توصیه‌های پزشکی الزامی بوده و ماندن در خانه یکی از بهترین راهکارهاست.

جان‌باختن 88 نفر در اثر بیماری کرونا در آذربایجان شرقی

روزبه رجایی ‌از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به 937 نفر رسید.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته با مثبت شدن نتیجه آزمایش 70 تن به ویروس کرونا، مجموع مبتلایان به کرونا در استان به 937 تن افزایش یافت و تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان نیز با احتساب شش فوتی، 88 نفر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه خاطر نشان کرد: هر روز 70 الی 80 مورد جدید به تعداد مبتلایان در استان افزوده می‌شود و مبتلایان به کرونا فقط افراد بستری و شناسایی شده نبوده و مبتلایان و ناقلان بیماری چندین برابر این آمار در حال تردد در جامعه هستند.

رجایی در پایان گفت: با ماندن در خانه و پرهیز از مسافرت‌های درون و برون شهری است که چرخه گسترش کرونا متوقف و این ویروس منحوس زمین گیر و مهار می‌شود.

جان‌باختن 2 نفر در اثر بیماری کرونا در بستان آباد

سید علی موسوی فرماندار شهرستان بستان آباد با اشاره به غربالگری 90 درصدی جمعیت شهرستان در زمینه ویروس کرونا  اظهار داشت: سه هزار و 304 نفر با علائم بیماری تنفسی شناسایی و از این تعداد 24 نفر به متخصص ارجاع شدند.

وی با اعلام اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان به 9 نفر رسیده است از تداوم تعطیلی بازار و مراکز تجاری شهرستان خبرداد.

فرماندار شهرستان بستان آباد با اشاره به اینکه 2 نفر از مبتلایان به این ویروس کرونا در این شهرستان فوت کرده‌اند،خاطر نشان کرد: سه نفر از مبتلایان به کرونا در بیمارستان بستان آباد و 2 نفر دیگر در تبریز بستری هستند و 2 نفر از مبتلایان هم با بهبود شرایط از بیمارستان مرخص شده‌اند.

غربالگری 64 درصدی  جمعیت شهرستان میانه در طرح ملی بسیج مبارزه با کرونا

 سیدخلیل حسینی دبیر قرارگاه پدافند زیستی امام رضا(ع) سپاه میانه با اشاره به اقدامات سپاه و بسیج میانه در برابر ویروس کرونا اظهار داشت: تا کنون حدود 116 هزار نفر معادل 64 درصد از جمعیت شهرستان در طرح ملی بسیج مبارزه با کرونا، غربالگری شده‌اند.

وی افزود: ضدعفونی مساجد و اماکن مذهبی، پمپ‌بنزین‌ها، نانوایی‌ها، خودپردازها و اماکن عمومی، توزیع بروشورهای آموزشی، انجام آموزش چهره به چهره، فعال سازی کارگاه‌های تولید ماسک، و توزیع ماسک در بین مردم را از مهمترین فعالیت‌های گروه‌های جهادی بسیج است.

دبیر قرارگاه پدافند زیستی امام رضا(ع) سپاه میانه در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 20 هزار بسته اقلام بهداشتی و ضدعفونی و حدود 50 هزار عدد ماسک به‌همت بسیجیان گروه‌های جهادی در بین مردم از جمله در مناطق حاشیه نشین و حساس شهر، توزیع شده است.

حسینی در پایان گفت: بسیجیان گروه‌های جهادی و کارکنان سپاه در بحث غربالگری سلامت نیز با همکاری شبکه بهداشت و درمان، با برقراری تماس تلفنی طی چند روز گذشته توانسته‌اند 64.2 درصد از جمعیت 180 هزار نفری میانه را تحت پوشش قرار دهند و این فعالیت‌ها با شدت و قوت همچنان در حال استمرار است.

انتهای پیام/115/ ز

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان اظهار مبتلایان به کرونا کرونا در این شهرستان شبکه بهداشت و درمان آذربایجان شرقی کرونا در شهرستان ویروس کرونا ویروس کرونا جمعیت شهرستان بستان آباد هزار نفر شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۹۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی عسگری گفت: هفتمین سال بزرگداشت روز مراغه، با هدف شناساندن این شهرستان از ۱۲ اردیبهشت آغاز و به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: همایش بزرگداشت روز مراغه ۱۶ اردیبهشت با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان شهرستان برگزار می شود.

به گفته دبیر روز مراغه، در طول این هفته مسابقات هنری در زمینه نقاشی، عکس، روزنامه نگاری، خوشنویسی و برنامه‌های جنگ شادی و موسیقی اجرا خواهد شد.

رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر مراغه افزود: هم‌زمان با این هفته ۲ طرح عمرانی شهرداری مراغه افتتاح و به بهره برداری رسیده و از فعالان علمی، فرهنگی، ورزشی، صنعتی و علمی تجلیل خواهد شد.

وی در ادامه گفت: تور رایگان مراغه گردی برای آشنایی با آثار تاریخی برای شهروندان راه اندازی و ۲۱ اردیبهشت برنامه بازدید از گوجه قلعه برپا شده و ور کشاپ مجسمه‌های آجری در پارک ملت مراغه برگزار خواهد شد.

عسکری، همچنین از ایجاد غرفه‌های صنایع دستی، عرضه با تخفیف تولیدات و توانمدی‌های مراغه و استان‌های مختلف خبر داد.

وی افزود: همزمان با روز مراغه، اردوی تیم ملی والیبال بنگلادش و مسابقات والیبال ساحلی کشور در مراغه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد
  • دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق در مراغه
  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • دستگیری سارق باغ‌های جهرم با ۱۵ فقره سرقت
  • تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • فیلم دستگیری بانوی تبریزی مربوط به اغتشاشات ۱۴۰۱ است
  • ۵۷ روستای آذربایجان شرقی از آب شرب پایدار بهره مند می‌شوند
  • دستگیری قاتل در کمتر از ۳ ساعت در دهلران
  • رژه یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح در آذربایجان شرقی