Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار حوزه سیاست خارجی در مرداد ماه ۱۳۹۸ را خواهید خواند.

ایران به میز مذاکره برنمی‌گردد/ فشار حداکثری دولت ترامپ ایران را به زانو در نمی‌آورد

 علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در مصاحبه‌ای با شبکه «ان بی سی نیوز» اظهار کرد: سیاست‌های آمریکا، ایران را به زانو در نخواهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمخانی در این گفت وگو آمریکا را متجاوز و عامل اصلی تنش در منطقه خواند و هشدار داد که آمریکا باید عاقلانه عمل کند.

او همچنین اذعان کرد کارزار فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، ایران را به زانو در نخواهد آورد و به میز مذاکره هسته‌ای بر نمی‌گرداند.

بعیدی‌نژاد حرکت نفتکش «آدریان دریا» به مقصد آب‌های بین‌المللی را تایید کرد

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن بامداد امروز دوشنبه در صفحه توئیترش نوشت: در این لحظه تایید می‌کنیم که سرانجام ۴۵روز پس از توقف در آب‌های جبل الطارق، نفتکش حامل نفت ایران حرکت خود به مقصد آب‌های بین المللی را آغاز کرد.

‏او همچنین افزود: توجه زیاد سیاستمداران و افکار عمومی جهانی ومنطقه ای، نشان دهنده نتایج مهم سیاسی، بین المللی و حقوقی اقداماتی است که در این چند روز اتخاذ شد.

ظریف در دیدار با ولی عهد کویت: ما و شما در منطقه ماندنی هستیم و بیگانگان رفتنی

ظریف در دیدار با ولی عهد کویت گفت: ما و شما در منطقه ماندنی هستیم و بیگانگان رفتنیبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به کویت سفر کرده است، پیش از ظهر امروز با نواف جابر الصباح ولیعهد کویت دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ولیعهد کویت ضمن خوشامدگویی گرم و صمیمانه به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از علاقه امیر کویت برای دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود که به علت بیماری دیدار ایشان با شما میسر نشد.

نواف جابر الصباح، مصالح منطقه را بالاتر و مهمتر از هر چیزی خواند و افزود: ما همواره برای همکاری و گفتگو آماده ایم و آنرا به مصلحت منطقه و امنیت و ثبات آن می‌دانیم.

تجارت‌ خود را با هر کشوری که بخواهیم ادامه خواهیم داد

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت وگو با شبکه NBC در پاسخ به این سوال که آیا آزاد شدن کشتی حامل سوخت ایران توسط دولت جبل‌الطارق در واقع نوعی مبادله در قبال آزاد شدن کشتی انگلیسی بوده است، گفت: نه ما از ابتدا گفته‌ایم که این از نظر قوانین بین‌المللی غیرقابل قبول بوده است. ایران عضوی از اتحادیه اروپا نیست و ما مشمول مقررات اتحادیه اروپا نمی‌شویم. اتحادیه اروپا نیز مدعی این نیست که می‌تواند مقرراتش را به طور فرامرزی بر کشور‌های دیگر اعمال کند. این واقعیت امر بوده است و همچنین مقصد این کشتی ارتباطی به اتحادیه اروپا نداشته است.

ظریف: هیچ ناگفته‌ای در برجام وجود ندارد/ آمریکا خارج از چارچوب رفتار می‌کند

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم، گفت: در شرایط فعلی بشریت موضوع اصلی حقوق بین الملل است، حقوق بین الملل باید برای همه باشد و نباید برای آن استثنا قائل شویم.

وزیر امور خارجه افزود: امروز تحولات امنیتی در افغانستان، سوریه، اروپا و کل دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد، این نشانه اهمیت ناامنی در عرصه‌های مختلف است و این نشان می‌دهد چند جانبه گرایی انتخاب نیست بلکه الزام است.

تخت روانچی: دخالت نیرو‌های خارجی در تنگه هرمز بی‌ثبات کننده است

مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در شورای امنیت این سازمان گفت: کشور‌های ساحلی مسئولیت امنیت خلیج فارس را بر عهده دارند و دخالت نیرو‌های خارجی در این آبراه راهبردی، به هر بهانه‌ای که باشد، بی‌ثبات کننده، غیرقابل قبول و محکوم به شکست است.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد افزود: به عنوان کشور دارای طولانی‌ترین سواحل درخلیج فارس و دریای عمان، ایران مصمم است تا ایمنی و امنیت ناوبری دریایی در این منطقه، بویژه در تنگه هرمز را تضمین کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تخت روانچی سازمان ملل جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش باشگاه اسپانیایی به پیروزی تیم ملی فوتسال ایران

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا موفق شد با نتیجه ۴ بر صفر از سد کویت عبور کند و به عنوان صدرنشین به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد.

در این دیدار سعید احمدعباسی لژیونر ایرانی تیم «وینیا آلبالی» اسپانیا عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشت و موفق ۲ گل به ثمر برساند تا در مجموع با ۶ گل آقای گل این مسابقات باشد.

تیم «وینیا آلبالی» به دنبال پیروزی تیم ملی ایران به تمجید از عملکرد سعد احمدعباسی پرداخت و با انتشار ویدئویی از گل‌های این بازیکن در دیدار برابر کویت نوشت: احمدعباسی در پیروزی ۴ بر صفر ایران برابر کویت ۲ گل دیگر به ثمر رساند. پارسی‌ها به عنوان صدرنشین گروه به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کردند و در مرحله بعد به مصاف قرقیزستان خواهند رفت.

کد خبر 6086787

دیگر خبرها

  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد
  • سیلاب؛ قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • واکنش باشگاه اسپانیایی به پیروزی تیم ملی فوتسال ایران