Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا رحمانی فضلی عصر سه شنبه در حاشیه جلسه بررسی ابعاد انتظامی مدیریت مقابله با کرونا که در وزارت کشور برگزار شد، افزود: به دستور رییس جمهوری و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا ، کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد امروز تشکیل جلسه داد و این جلسه در خصوص پیشنهاداتی بود که وزارت بهداشت برای شرایط کنونی کشور به این ستاد ارایه کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مقرر شد که در این کمیته تصمیمات با نظر همه افراد و اعضا جمع بندی شود. نتایجی که ما تا الان داشتیم که حتما باید به تصویب ستاد برسد، این است که  مسیری که پیش رو داریم باید با جدیت و با پیگیری و دقت لازم همه ظرفیت های کشور چه از نظر امکانات، سازمان ها، ‌تجهیزات، قوانین و مقررات همه پای کار بیایند تا بتوانیم دوره  شیوع این ویروس را کاهش دهیم.

وزیر کشور با تاکید بر این که مثل همیشه محور اصلی این کار به دوش مردم خواهد بود گفت: این که ما چقدر موفق به کوتاه کردن این دوران هستیم و چقدر موفق می شویم جلوی هزینه های انسانی را بگیریم، سه مولفه مهم دارد. یکی نیروی انسانی، کادر تخصصی، امکانات و تجهیزات است. مولفه دیگر مردم هستند و مولفه سوم شرایط عمومی از نظر تامین کالاها و امکانات است.

رحمانی فضلی با تاکید بر این که  در حوزه امکانات و کالاها تا الان هیچ مشکلی نداشتیم گفت: در حوزه نیروی انسانی و تجهیزات و خدمات لازم هیچ مشکلی نداریم و تمام نیروهای متخصص و تمام کسانی که در حوزه بهداشتی و درمانی اعم از نیروهای نظامی و نیروهای وزارت بهداشت و بهزیستی و هلال احمر پای کار هستند و از طرف دیگر تمام ظرفیت های لازم در این حوزه هم از طرف مردم بسیج شده است بنابراین تا الان مشکلی نداریم.

وی تاکید کرد: حتی از نظر تخت و امکانات شرایط ما بیش از نیازی است که داریم،  و از طرف دیگر ارتش و سپاه همه پای کار آمدند و مراکز نقاهتگاهی و استراحتگاهی را درست کردند.

وزیر کشور با بیان این که مولفه سوم مردم خیلی مهم هستند، گفت: مردم کسانی هستند که چه در حوزه این بیماری واقع می شوند و چه کسانی که در حوزه عمومی و اجتماعی واقع می شوند. نسبت همکاری مردم با دولت با نیروهای تخصصی و وزارت بهداشت درمان، نیروی انتظامی و با فضای کلی جامعه می تواند هم تعداد و میزان هزینه های انسانی را کم کند و هم می تواند طول دوره را کاهش دهد چرا که هر چقدر طول دوره افزایش پیدا کند هزینه ها و خسارت های ما زیادتر می شود و از طرف دیگر هزینه های جانی ما هم زیاد خواهد شد.

رحمانی فضلی یادآور شد: در جلسه امروز روی اصل مشارکت مردم تاکید شد. مثل همیشه از مردم می خواهیم که نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وزیر کشور گفت: اگر در جایی لازم شد که اعمال حاکمیت شود و مقررات و قوانین سختگیرانه تری اعمال شود از ستاد خواستیم که مجوز این کار داده شود چرا که اکثریت خواست مردم یعنی بیش از ۸۰ درصد از ستاد و دولت این را می خواهند که شرایط باید به گونه ای باشد که همه مردم در آن مشارکت داشته باشند.

وی با بیان این که عده زیادی از مردم ما حدود یکماه است که در منزل خود هستند و رعایت می کنند، گفت: اما بخشی هم رعایت نکردند. هر چند که آن تعدادی که رعایت نکردند کم هستند اما آن تعداد هم باید همکاری کنند.

رحمانی فضلی افزود: مساله بعد تامین مواد اولیه و کالای اساسی است که بنا بر گزارشی که وزارت صمت دادند گزارش کاملا اطمینان بخش است. ما هیچ مشکلی در حوزه تامین کالاهای اساسی نداریم و انبارها و ذخایر ما کاملا محیا است و همینطور که تا الان مشکلی نداشتیم این روند خواهد بود.

وزیر کشور ادامه داد: از قوه قضاییه درخواست کردیم  که در ضمانت های اجرایی شرایط جدید ما را کمک کنند. همچنین قرار شد وزارت ارشاد شرایط جدید رسانه ای و موضوعاتی که صدا و سیما و بقیه رسانه هایی که باید ما را یاری کنند بتوانیم مشارکت عمومی مردم را داشته باشیم پیوستی تهیه کند.

وی گفت: ما با تصمیماتی که در ستاد خواهد گرفت و بنا به پیشنهاداتی که وزارت بهداشت دادند و در کمیته اجتماعی انتظامی مطرح شد امیدواریم مسیر کار را کوتاه تر کنیم و سرعت بهبودی و مشارکت را افزایش دهیم و کشور در مسیری قرار بگیرد که مردم با اطمینان و خاطرجمعی به کارهای خود برسند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: لازم است که از همه کسانی که در این مدت در حوزه های مختلف همکاری کردند تشکر کنم و امروز هم در این جلسه هم نیروهای انتظامی، امنیتی وزارت بهداشت؛ صمت ، صدا و سیما همه پای کار بودند و قول دادند که ۲۴ ساعته پای این طرح باشند تا به امید خدا بتوانیم در این زمینه موفق باشیم.

وی درباره این که برخی مراکز و صاحبان کسب و کارها مقررات را تمکین نکردند و تعطیل نکردند گفت: ما گزارشاتی که از اتاق اصناف داشتیم رسما به ما اعلام کرد که ۸۰ درصد فروشگاه ها و مغازه هایی که غیر تامین کالاهای مایحتاج ضروری هستند با اتاق اصناف همکاری کردند. و امروز هم مصوب کردیم که این همکاری تداوم داشته باشد و اگر لازم باشد جاهایی اعمال قانون شود حتما این کار انجام خواهد شد. اما مثل گذشته انتظار ما این است که مشارکت دوستان در صنوف کار ما را راحت تر کند.

وزیر کشور درباره ممنوعیت رفت وآمد به استان های پرخطر هم گفت: ما در این حوزه هم پیشنهاداتی شده است که باید ستاد تصمیم گیری کند. اما اصل مساله این است که کسانی که مسافرت رفتند خواهش ما این است که کمترین تجمع و ارتباط را با مردم و در کوتاه ترین زمان تصمیم بگیرند که به محل استانها و شهرستان های خود برگردند.

وی افزود: سفر خود را حتما مدیریت کنند چرا که ما با این طرح خروجی های همه شهرها را کنترل خواهیم کرد. البته کنترل به نفع خود مردم است به گونه ای که اطمینان خاطر به همه بدهیم که با کنترل های بهداشتی که انجام خواهیم داد آنها در سلامت کامل هستند.

رحمانی فضلی تاکید ادامه داد: اما اگر همه بخواهند در روزهای آخر تعطیلات برگردند با توجه به کنترل های خروجی از نظر بهداشتی حتما با صفهای طولانی مواجه خواهند شد. بنابراین مسافران گلایه مند نشوند که چرا در این صف های طولانی ایستاده اند. به هر صورت این نوع اقدامات این نوع هزینه ها را هم دارد.بنابراین برای این که این اتفاق نیفتد از الان توصیه ما این است که سفر خود را مدیریت کنند که به روزهای آخر نیفتند. چگونه باید سفر کنند و از چه مسیرهایی بیایند این پروتکل را بعد از تصویب در ستاد اعلام می کنیم.

27216

کد خبر 1368660

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت کشور عبدالرضا رحمانی فضلی ویروس کرونا وزارت بهداشت رحمانی فضلی وزیر کشور هزینه ها تا الان پای کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی معطلی ۱۰ ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل

رئیس جمهور در جلسه‌ای سه ساعته که به منظور پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت برگزار شد، پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو جهت تسریع در تحقق نتیجه نهایی و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه که صبح امروز - پنج‌شنبه - و با حضور سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، در ابتدا  معاون اول رئیس‌جمهور و مسئولین ذیربط در وزارتخانه‌های امور خارجه، وزارت اقتصاد، وزارت کشور، وزارت صمت و بانک مرکزی گزارشی از آخرین وضعیت برخی پروژه‌های کلان کشور از جمله پروژه‌های کلان نفتی و پالایشگاهی، تأمین واگن مورد نیاز مترو کلانشهرهای  تهران، شیراز، تبریز و مشهد، برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور که از طریق تأمین مالی خارجی در حال پیگیری و اجراست به رئیس جمهور ارائه کردند.
در این جلسه  همچنین اجرایی شدن برخی از توافقات مهم و کلان با برخی از کشورها در حوزه‌های نفتی و زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی کشور که بیش از یک دهه معطل مانده است مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

از دیگر پروژه‌هایی که در این جلسه آخرین وضعیت آن از سوی رئیسی از مسولین ذیربط مورد مطالبه و پیگیری قرار گرفت، ساخت ورزشگاه بزرگ و چند منظوره تهران بود که چندی پیش رئیس جمهور دستور ساخت آن را صادر کرده بود.

رئیس جمهور در این جلسه پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش رو جهت تسریع در تحقق نتیجه نهایی و اجرایی شدن کامل برخی پروژه ها را صادر کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی معطلی ۱۰ ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل
  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • حاکمیت شرایط ناپایدار جوی در لرستان
  • تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد
  • ۷ مجوز سرمایه گذاری خارجی جدید در استان مرکزی صادر شد
  • خاندوزی، وزیر اقتصاد: با نسلی مواجه‌ هستیم که انگیزه و تمایلی در امر اداره کشور ندارند
  • وزیر کشور با سفر به قم در جریان خدمات رسانی به مسافران قرار گرفت
  • بازدید وزیر کشور از خدمت رسانی به مسافران نوروزی در عوارضی قم_تهران
  • هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به مردم
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست