Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسیرهای اصلی مشهد به ییلاقات طرقبه و شاندیز برای جلوگیری از شیوع کرونا مسدود است و از طرفی بارندگی در ارتفاعات منطقه به صورت برف است و گردشگران بی اطلاع با خودروهای غیر مجهز خود عازم راه های کوهستانی انحرافی شده و در این مناطق زمین گیر می شوند.

وی به ابتلای برخی شهروندان طرقبه و شاندیز به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در حالی که نیروهای امدادی و درمانی شهرستان، بخشداران و دهیاران در حال مقابله با کرونا هستند برخی افراد به دنبال طبیعت گردی بوده و بر مشکلات نیروهای خدمت رسان شهرستان افزوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهرستان طرقبه شاندیز (بینالود) نزدیکترین قطب گردشگری به مشهد و منطقه تفرجگاهی برخوردار از جاذبه های طبیعی کوهستانی، چشم اندازهای سرسبز، رودخانه و هوای مطبوع است.  
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۹۵ این شهرستان ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که به صورت مساوی در دو بخش شاندیز و طرقبه تقسیم شده اند و ۲۰ هزار نفر از مردم این شهرستان ییلاقی در روستاها ساکن هستند.

هزار و ۱۱۴ نفر در خراسان رضوی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۶۶۶  نفر از کل این بیماران مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از جمله طرقبه و شاندیز  بوده و بقیه متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جاذبه های طبیعی خودرو دانشگاه علوم پزشکی گردشگری مشهد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۰۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت اقامت بیش از ۱۲۵ هزار نفر در مراکز اقامتی اردبیل

حسن محمدی ادیب گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا امروز بیش از یک میلیون مسافر وارد استان شده‌اند و میزان اشغال هتل‌ها و مراکز اقامتی بالای ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل افزود: شهرستان سرعین با ضریب اشغال بالای ۸۰ درصد پذیرای بیشترین گردشگران ورودی به استان اردبیل بوده است.

او با اشاره به تنوع بالای جاذبه‌های گردشگری در شهرستان‌های مختلف استان گفت: پس از سرعین، شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر و خلخال میزبان بیشترین گردشگران از اقصا نقاط کشور بوده‌اند.

محمدی ادیب افزود: با توجه به مساعد بودن آب و هوای استان، انتظار می‌رود در نیمه دوم سفرهای نوروزی بر میزان سفرها به استان افزوده شود و ستاد خدمات سفر استان از آمادگی کامل برای استقبال شایسته از گردشگران را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل با اشاره به هوای بهاری و علاقه مردم به طبیعت‌گردی گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما برگزاری تورهای بدون مجوز است و مردم در گزینش تورهای طبیعت‌گردی دقت کنند تا در دام تورهای غیرمجاز گرفتار نشوند.

او افزود: پرونده‌های قضایی در این ارتباط وجود دارد و گرفتاری‌هایی برای مردم استان بوجود آمده است و مردم قبل انتخاب تورهای طبیعت‌گردی، مجوز صادره آنها از اداره کل میراث فرهنگی را مطالبه کنند.

محمدی ادیب گفت: در استان به اندازه کافی دفاتر مسافرتی و تورهای دارای مجوز رسمی وجود دارد اما برخی افراد، بدون استعلام از قانونی بودن برگزاری تورها در دام تبلیغات فضای مجازی گرفتار می‌شوند.

او از تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به فعالیت تورهای گردشگری به ریاست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری اردبیل خبر داد و افزود: همکاری مستمر و موثری با مرکز پلیس فتای استان برای شناسایی و رصد تبلیغات در فضای مجازی این تورها در حال انجام است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • افزایش ۱۵ درصدی تردد خودرو در استان
  • آغاز کوچ بهاره عشایر استان تهران از اواخر فروردین/ مرمت و بازگشایی مسیرهای کوچ عشایر
  • امدادرسانی به ۴۰ گرفتار در آبگرفتگی جهرم
  • ثبت اسکان بیش از ۱۲۵ هزار نفر در مراکز اقامتی اردبیل
  • ثبت اقامت بیش از ۱۲۵ هزار نفر در مراکز اقامتی اردبیل
  • طبیعت‌گردی در میان شکوفه‌های سیب/ زیبایی سحر انگیز بهار در بروجرد
  • پیشگیری از مسمومیت با قارچ‌های خودرو و سمی در طبیعت‌گردی‌های نوروزی
  • طبیعت زیبا و چشم نواز منطقه «نگل» شهرستان سیروان
  • پایداری و کیفیت آب شرب خوزستان حفظ می‌شود