Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@11:08:34 GMT

خبرهای کوتاه کرونا استان سمنان در پنجم فروردین

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۰۰۶۲

خبرهای کوتاه کرونا استان سمنان در پنجم فروردین

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید، از ظهر دیروز یکهزار و ۷۶۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به ۲۴ هزار و ۸۱۱ نفر رساند. از این تعداد تا به حال هزار و ۹۳۴ نفر  فوت و ۸ هزار و ۹۳۱ نفر بهبود یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در مناطق تحت پوشش این دانشگاه شامل سمنان، مهدیشهر، گرمسار، آرادان، سرخه و دامغان تا ظهر امروز به ۳۹۷ نفر رسید که از این مجموع  ۳۰۷ بیمار با بهبودی کامل مرخص شدند.

*

رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: از نمونه های دریافتی نتیجه ۳۱۸ مورد آزمایشگاهی مبتلا به ویروس کرونا مثبت گزارش شده است که تاکنون ۲۳۷ تن از مبتلایان به ویروس کرونا در شاهرود بهبود یافتند.

*

حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: اصحاب رسانه و قلم با ایفای نقش در اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و نقد توام با ارائه راهکار، یاری‌گر تصمیم‌گیران برنامه‌های مقابله با کرونا به منظور اصلاح برخی تصمیم‌ها و رفتارها در مسیر اجرا باشند و در بازتاب خدمات و اقدامات انجام شده توسط مجموعه دستگاه‌های درگیر در ستاد مقابله با کرونا همچون دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و هلال احمر ایفای نقش کنند.  

*

سرهنگ سید موسی حسینی رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان سمنان گفت: ۱۸ نفر در استان در زمینه تخلفات مرتبط با ویروس کرونا در بخش احتکار اقلام بهداشتی و اخبار جعلی در فضای مجازی دستگیر شدند که از این تعداد  ۱۵ نفر در زمینه احتکار اقلام بهداشتی و سه نفر در زمینه تخلفات سایبری و انتشار خبرهای جعلی درباره ویروس کرونا فعالیت می‌کردند.

*

 مژگان قادری مسوول دفتر انجمن بیماران کلیوی استان سمنان گفت: بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و محلول ضدعفونی کننده به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در اولویت نیازهای بیماران کلیوی و به ویژه پیوند عضو استان است زیرا افراد پیوند عضو به دلیل داروهایی که برای جلوگیری از پس زدن پیوند مصرف می‌کنند دارای سیستم ایمنی ضعیف و در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند و نیاز ماسک برای این بیماران حیاتی و ضروری است.

*

سرهنگ تقی کبیری رییس پلیس راه استان سمنان گفت: تصادفات و ترددهای جاده‌ای از بیست و پنجم اسفند ۹۸ تا سوم فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافت،  از بیست و پنجم اسفند تا سوم فروردین سه نفر و در مدت مشابه سال گذشته ۶ نفر در جاده‌های استان سمنان بر اثر تصادف‌های رانندگی جان باختند.

*

نادر فخری فرماندار شاهرود گفت : برای مقابله موثر با گسترش ویروس کرونا، کلیه اصناف این شهرستان، به جز بخش‌های ضروری، تا ۱۵ فروردین تعطیل هستند و  اصنافی چون نانوایی ها، فروشگاه های گوشت و پروتئین، خواروبارفروشی و لبنیات،   فروشگاه های زنجیره ای، قنادی، میوه و تره بار، تجهیزات پزشکی داروخانه ها و نمایندگی های مجاز خودرو فعال خواهند بود.

*

احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: از ۲۵ اسفند ٩٨ تا پایان نیمه اول تعطیلات نوروز ٩٩ تردد در محورهای مواصلاتی این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد کاهش یافت و جمعا ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار وسیله نقلیه در این مدت در تمام محورهای مواصلاتی استان سمنان تردد داشت.

*

محمدباقر منوچهری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: ۱۸ واحد نانوایی به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از اوایل اسفند در استان پلمب شد و تا امروز پنجم فروردین از مجموع ۱۸ واحد نانوایی پلمب شده  ۱۲ نانوایی با تعهد رعایت نکات بهداشتی در مراحل پخت و تحویل نان رفع پلمب و دوباره فعال شدند.

*

سرگرد پاسدار غلامرضا جزء بستجانی مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه میامی گفت : ۲۵ هزار بسته انواع مختلف شامل محلول‌های ضدعفونی، ۷۰۰ لیتر مواد شوینده و گندزدایی بین مردم این شهرستان توزیع شد.

*

مراد خادم مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: کوچ عشایر استان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا یک ماه به تعویق افتاد و اکنون در مناطق قشلاقی واقع در مناطق جنوبی استان مستقر هستند و در  صورتی که در روال عادی از اواخر فروردین کوچ بهاره آغاز می‌شود با نامه‌نگاری برای همکاری منابع طبیعی با توجه به تاخیر در کوچ دام عشایر انجام شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان سمنان تعطیلات نوروز خودرو راهداری و حمل و نقل جاده میوه و تره بار بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان سمنان گفت ویروس کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۰۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص خبرهای جعلی از خبرهای واقعی با سواد رسانه‌ای + فیلم

محمد صادق افراسیابی کارشناس سواد رسانه با بیان اینکه واقعیت اخبار را فقط از یک رسانه نباید جویا شد گفت: تشخیص خبر‌های جعلی از خبر‌های واقعی با درنظر گرفتن چند تکنیک و داشتن سواد رسانه‌ای امکان پذیر است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • پلیس راه سمنان ۳۶۴ خودروی حادثه‌ساز را توقیف کرد
  • ورزشی‌های پنجم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کمینه و بیشینه دمایی پنجم اردیبهشت در استان سمنان
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت
  • برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • اوقات شرعی پنجم اردیبهشت در سمنان
  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت
  • تشخیص خبرهای جعلی از خبرهای واقعی با سواد رسانه‌ای + فیلم