Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه سه‌شنبه گفت که دوست دارد تجارت‌های این کشور تا تعطیلات عید پاک، ۱۲ آوریل بازگشایی شوند.

وی طی گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز درباره تاثیرات اقتصادی کرونا گفت: «بگذارید همین حالا بهتان بگویم که دوست دارم تجارت‌ها تا عید پاک باز شوند.»

این در حالی است که اپیدمی کرونا تاکنون بیش از ۵۸۰ نفر در آمریکا را به کام مرگ کشانده و بیش از ۴۶ هزار تن را بیمار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ پیشتر نیز در پیامی توئیتری گفته بود که مردم آمریکا دوست دارند به سر کارشان بازگردند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترامپ آمریکا فاکس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۰۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد

ایسنا/اصفهان یک استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه اصفهان، گفت: بر فرض که ترامپ هم در حال حاضر رئیس‌جمهور بود باز هم ایران به صهیونیست‌ها پاسخ می‌داد و به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد.

علی امیدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ادعای دونالد ترامپ مبنی بر اینکه «اگر من رئیس‌جمهور آمریکا بودم ایران به اسرائیل حمله نمی‌کرد»، اظهار کرد: در آستانه انتخابات معمولاً رقبای انتخاباتی ادعاهای غیرمعمول زیاد می‌کنند به خصوص دونالد ترامپ که در این مواقع به گزافه‌گویی روی می‌آورد و حتی در دوران ریاست جمهوری خود ادعاهای گزاف و غیرواقع، زیاد انجام می‌داد و بر اساس دستگاه‌های راستی آزمایی یکی از دروغ‌گوترین رؤسای جمهور تاریخ آمریکا دونالد ترامپ محسوب می‌شود. ترامپ یک شخصیت پوپولیستی دارد و برای جلب آراء بیشتر فکر می‌کند اگر چنین ادعاهایی کند می‌تواند رأی بخش خاکستری جامعه آمریکا را به سمت خود جذب کند.

وی افزود: یکی از شعارهایی که ترامپ در کمپین‌های انتخاباتی می‌دهد بیان مواضع ضد جنگ است و اعتقاد دارد دموکرات‌ها، آمریکا را درگیر جنگ‌های مختلف کرده‌اند و او کسی است که سعی می‌کند آمریکا را از جنگ دور نگه دارد و اگر جنگ‌هایی وجود دارد که نمی‌تواند کشور را از آن خارج کند بار اصلی جنگ را از روی دوش آمریکا بر می‌دارد و کاری می‌کند متحدین بیشترین هزینه را به دوش بکشند.

این استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه اصفهان، تصریح کرد: معتقدم چنین ادعاهایی بیشتر جنبه تبلیغی دارد. ترامپ ۴ سال رئیس‌جمهور بود و سردار سلیمانی را به رشهادت رساند، اما ایران در همان زمان به پایگاه عین الاسد حمله موشکی کرد و هیمنه ایالات متحده را شکست. البته درست است که این حمله خسارت جانی برای امریکا نداشت، اما همیشه نباید خسارت جانی معیار یک برخورد نظامی موفق و رابطه قدرت قرار گیرد. در این حمله آمریکایی‌ها از ترس به زیر زمین پناه بردند و ترامپ همان‌جا اعلام کرد اقدامی علیه ایران انجام نمی‌دهیم.

امیدی گفت: اگر آمریکا در آن زمان اقدامی علیه ایران انجام می‌داد ایران واکنش نشان می‌داد. در قضیه جنگ اوکراین اگر ترامپ هم رئیس‌جمهور بود روسیه باز هم به اوکراین حمله می‌کرد و برداشت رهبران روسیه حمله قطعی به اوکراین بود. ادعای کنونی ترامپ این است که می‌تواند به جنگ روسیه و اوکراین پایان دهد که باید پرسید چگونه می‌خواهد این کار را انجام دهد؟ باید امتیاز سرزمینی به روسیه بدهد تا جنگ تمام شود که منطقی به نظر نمی‌رسد. جامعه آمریکا و سیاستمداران بزرگِ این کشور نمی‌پذیرند که چنین صلحی انجام شود.

وی اظهار کرد: بر فرض که ترامپ هم در حال حاضر رئیس‌جمهور بود باز هم ایران به صهیونیست‌ها پاسخ می‌داد و به اسرائیل حمله می‌کرد. مداخله نظامی برای آمریکا تبعات سنگینی دارد و ایران در حال حاضر تنگه هرمز را در اختیار دارد و این یک اهرم فشار علیه غرب است.

این استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه اصفهان، ادامه داد: ترامپ در نظرسنجی‌ها جلو است، اما با اختلاف کم. در کل نمی‌توان به این نظرسنجی‌ها اعتماد کامل کرد. در آمریکا بخشی از جامعه طرفدار دموکرات‌ها و بخش دیگر طرفدار جمهوری‌خواهان هستند، اما بخش سومی هم در این جامعه وجود دارد که به قشر خاکستری معروف هستند که در سرنوشت انتخابات نقش اساسی دارند. ترامپ فکر می‌کند هرچه دروغ بزرگ‌تری بگوید بیشتر رأی برای خود جمع می‌کند. ترامپ به خوبی درک کرده که جامعه آمریکا ضد جنگ است و به همین دلیل شعارهای ضد جنگ سر می‌دهد.

امیدی در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید رژیم صهیونیستی به حمله ایران پاسخ نظامی می‌دهد، گفت: احتمال پاسخ رژیم صهیونیستی ضعیف است که دلایل مختلفی دارد. آن‌گونه که خودِ صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند حمله ایران به آنان خسارت جانی و مالی در پی نداشته است و بیش‌تر خسارت هیثیتی و روانی به اسرائیل وارد شد که البته از نظر ایران کفایت می‌کند. به همین علت دلیلی ندارد پاسخ نظامی به ایران دهند. همچنین صهیونیست‌ها محاسبه می‌کنند که لزومی ندارد در چند جبهه بجنگند چون می‌دانند اگر با ایران درگیر شوند آسیب‌پذیری آنان افزایش می‌یابد.

وی افزود: در ضمن صهیونیست‌ها می‌بینند که آمریکا پا پس کشیده و به صراحت گفته‌ که در حمله به ایران مشارکت نمی‌کند و نباید تشدید تنش صورت گیرد. این رژیم همچنین می‌بیند که در شورای امنیت چندان پشت او را نمی‌گیرند و بهتر است از حمله پرهیز کنند. اگر رژیم صهیونیستی واکنش نشان دهد قطعاً ایران پاسخ می‌دهد و برای دو طرف هزینه‌ها سنگین می‌شود. ایران باید پدافند هوایی خود را تقویت کند و بر اساس این استدلال‌های چهارگانه احتمال حمله متقابل اسرائیل ضعیف است. البته گاهی دولت‌ها رفتار عقلایی ندارند و در کابینه نتانیاهو افراد راست افراطی وجود دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد
  • روند سوخت‌رسانی در زنجان عادی است
  • بازتاب حملات ایران در آمریکا
  • روند فعالیت عادی بازار و فروشگاه ها در ارومیه
  • تغییری در روند سوخت رسانی مازندران ایجاد نشده است
  • صدور بیش از ۴ هزار پروانه کسب صنفی در خراسان جنوبی
  • تغییری در روند سوخت‌رسانی مازندران ایجاد نشده است
  • تغییری در روند سوخت‌رسانی ایجاد نشده است
  • ادعای ان‌بی‌سی نیوز: آمریکا برای حمله‌ای بزرگ در اسرائیل آماده می‌شود