Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه مسمومیت‌های الکلی در یزد به ۳۰ نفر رسید، گفت: تنها فایده الکل‌های طبی یا سفید برای ضدعفونی کردن دست‌ها و سطوح است.

«محمدرضا میرجلیلی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، با اشاره به آمار مبتلا به کرونا در استان یزد، اظهار داشت: بنا بر اعلام وزارت بهداشت، استان یزد در وضعیت قرمز مبتلایان به بیماری کرونا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه با اشاره به برخی از باورهای غلط مردم برای مقابله با بیماری کرونا در یزد، گفت: برخی از مردم بر این باورند که اگر الکل‌های خوراکی مصرف کنند در مقابل این ویروس بدنشان مقاوم خواهد شد که این باور اشتباه و غلط است چون بر اساس شواهد و منابع علمی، مصرف خوراکی الکل چه نوع طبی و چه در نوع صنعتی هیچ‌گونه تأثیری در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ندارد.

وی اضافه کرد: تنها راه استفاده از الکل‌های طبی یا سفید برای ضدعفونی کردن دست‌ها و سطوح است که فایده دارد و سبب از بین رفتن ویروس کرونا می‌شود نه در حالت دیگری.

میرجلیلی با تاکید بر اینکه مصرف مواد الکلی و مواد مخدر سبب تضعیف سیستم ایمنی فرد می‌شود، خاطرنشان کرد: استفاده از این‌گونه مواد سبب این می‌شود بدن فرد به علت ضعفی که در مقابل ویروس دارد نتواند دوام بیاورد و سرانجام به آن مبتلا شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به آمار مسمومان مشروبات الکلی در یزد، گفت: به دنبال توزیع الکل تقلبی توسط برخی افراد سودجو، تعداد جان باختگان مسمومیت الکلی در استان به پنج نفر و تعداد مسمومان هم به ۳۰ تن رسید.

پایان پیام/682

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسمومیت با الکل شبستان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۰۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا خلبانان و مهمانداران نمی‌توانند به خودشان عطر بزنند؟

زی‌سان: دفتر مدیرکل هوانوردی غیرنظامی در هند در آخرین به‌روزرسانی مقررات داخلی اعلام کرده خدمه کابین، از جمله خلبان‌ها و مهمانداران نباید به خودشان عطر بزنند.

در متن مقررات پیشنهادی آمده است: «هیچ یک از اعضای کادر پرواز نباید دارو یا مواد مصرف کند یا از موادی مانند دهان‌شویه، ژل دندان، عطر یا هر محصولی حاوی الکل استفاده کند چرا که ممکن است منجر به مثبت شدن نتیجه آزمایش الکل از طریق آنالیز تنفسی شود.»

همچنین در این بیانیه آمده است: هر یک از اعضای کادر پرواز که در معرض این نوع مواد قرار گرفت باید قبل از انجام ماموریت پروازی با پزشک شرکت مشورت کند.

با اینکه عطر‌ها می‌توانند حاوی مقادیری الکل باشند، اما مشخص نیست که آیا استفاده از عطر روی بدن می‌تواند منجر به مثبت شدن نتیجه تست تنفسی شود یا خیر.

الزامات رسمی ایمنی هوایی DGCA هند در آگوست ۲۰۱۵ تصویب شد و الحاقیه پیشنهادی تا روز پنجشنبه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

tags # هند سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • دردسرهای جالب مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • ۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • چرا خلبانان و مهمانداران نمی‌توانند به خودشان عطر بزنند؟